Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 vikakoodeja pukkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makebm5
    Bimmer Enthusiast
    • May 2009
    • 1234
    • Kainuu

    E39 M5 vikakoodeja pukkaa

    Tälläisiä koodeja oli tullut. Mikään vikaa osoittava merkkivalo ei palanut.

    Virhekoodit Viesti
    P0411 - Secondary Air Injection System Incorrect Flow Detected
    - Toisioilmajärjestelmä: väärä virtaus
    P0170 - Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
    - Polttonestekorjaus (lohko 1)
    P0173 - Fuel Trim Malfunction (Bank 2)
    - Polttonestekorjaus (lohko 2)
    P0430 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 2)
    - Katalysaattorin suorituskyky (lohko 2): liian alhainen
    P0303 - Cylinder 3 Misfire Detected
    - Sytytyskatkoksia tunnistettu (3. sylinteri)
    P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
    - Sytytyskatkoksia tunnistettu (4. sylinteri)
    P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    - Vaihtelevat sylinterit: sytytyskatkoksia tunnistettu
    P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
    - Katalysaattorin suorituskyky (lohko 1): liian alhainen


    Tulpat olen vaihtanut viime syksynä ja katitkin on uudet. Kannattaisko seuraavaksi puolat vaihtaa?
    BMW i4 M50, BMW E89 35is
    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #2
    Kannattaisi keskittyä enneminkin lambda-antureiden tutkintaan. Katin jälkeiset voi hyvinkin olla syypää noihin koodeihin (olettaen, että vikakoodit on nollattu korjausten jälkeen).

    Puolat kannattaa vaihtaa keskenään muiden sylintereiden kanssa ja katsoa, seuraako vika mukanaan.

    Lisäksi imuvuodot imuvuodot... jonkun verran hapertuvia kumiletkuja kulkee imusarjan alla + että varmistaisin huohotinletkujen kunto (eivät saa olla lakritsamaista letkua)

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1234
      • Kainuu

      #3
      Originally posted by Valkman View Post
      Kannattaisi keskittyä enneminkin lambda-antureiden tutkintaan. Katin jälkeiset voi hyvinkin olla syypää noihin koodeihin (olettaen, että vikakoodit on nollattu korjausten jälkeen).

      Puolat kannattaa vaihtaa keskenään muiden sylintereiden kanssa ja katsoa, seuraako vika mukanaan.

      Lisäksi imuvuodot imuvuodot... jonkun verran hapertuvia kumiletkuja kulkee imusarjan alla + että varmistaisin huohotinletkujen kunto (eivät saa olla lakritsamaista letkua)
      Etulambdat vaihdoin myös syksyllä.

      Huohottimen letkut ja sepraattorit vaihdoin uusiin. Imusarjan alle en ole katsellut.Käy kuitenkin tyhjäkäyntiä tasaisesti ja ei imuvuodon ääniä kuulu.

      Tähän hommaan luultavasti liittyy nykiminen 1200-1700 kierrosten alueella kun vedättää isommalla vaihteella.

      Nuo puolat on Bremit ja vuosi leima kaikissa 1999. ajettua on 236 thkm.
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Kyllä on mielenkiintoinen yksilö kyseessä, mutta eipä siitä sen enempää..
        Aika paha mennä sanomaan mitään varmaa, mutta veikkaan näiden kaikkien johtuvan yhdestä rikkoutuneesta osasta.

        Polttoaine pumppu?

        Sen verran takaisin, että tuo toisioilmapumppu on oma vikansa ja vikakoodi voi tulla vaikka pumppu olisi ehjä, näin käynyt itselle..
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • makebm5
          Bimmer Enthusiast
          • May 2009
          • 1234
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by Stone View Post
          Kyllä on mielenkiintoinen yksilö kyseessä, mutta eipä siitä sen enempää..
          Aika paha mennä sanomaan mitään varmaa, mutta veikkaan näiden kaikkien johtuvan yhdestä rikkoutuneesta osasta.

          Polttoaine pumppu?

          Sen verran takaisin, että tuo toisioilmapumppu on oma vikansa ja vikakoodi voi tulla vaikka pumppu olisi ehjä, näin käynyt itselle..
          Joo ei voi muutaa sanoa Täytyy kait tää yrittää loppuun katsoa eikä luovuttaa kesken..
          En osaa sanoa oisko polttoaine pumppu, kun vedot tuntuu olevan muuten tallella. Kulutuskin on ihan kohtuuden rajoissa. Pitkän ajan lambda sopeumat ovat -1,4% ja vähän yli -3%

          Jos puola(t) ois sökönä voisi se tietenkin aiheuttaa nykimistä ja huonoa palamista.

          Tuo toisio ilmapumppu kummittelee aina aika ajoin. toisinaan se on pois pitempään toisinaan lyhempään. Sillä ei liene kuitenkaan noihin muihin yhteyttä kun se aikasemmin saattoi olla ainokainen koodi.
          Last edited by makebm5; 04-02-2010, 19:54.
          BMW i4 M50, BMW E89 35is
          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

          Comment

          • tuumas
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2007
            • 2564
            • Lapland, Finland

            #6
            Ei voi muuta sanoa ko että herran jumala ja tosiaan tsemiä, aika hermot löytyy jätkältä

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Molemmilta pankeilta seokset ihan huttua, oisko maf-vika tai iso imuvuoto? Puolia tai lambdoja en vaihtais.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Molemmilta pankeilta seokset ihan huttua, oisko maf-vika tai iso imuvuoto? Puolia tai lambdoja en vaihtais.
                Perhana oiskohan tuo jarrutehostin ilma vuoto aiheuttanut sittenkin osan noista koodeista....
                Tosin se ei vuotanut muulloin kuin jarrutettaessa. MAFfit uusin viime kesänä. Miksi arvelet että ois tullut nuo sytytyksen koodit jos puolissa ei vikoja?

                No nolliailin koodit eilen ja täytyy katsoa mitkä koodit palaa.
                Last edited by makebm5; 05-02-2010, 09:17.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Siksi että kun seokset on perseellään niin ei aina oikein syty. Polttoainepuoli ensin kuntoon, sitten jos vielä uusii niin voi miettiä uudestaan puolavikoja. Jos maffit on noinkin uudet niin imuvuotoa se sitten varmaan merkkaa, tuo tehostin nyt yhtenä aika selvänä.

                  Halkeileekos ämmäläisistä nuo maffin jälkeiset kumipalkeet?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1234
                    • Kainuu

                    #10
                    Originally posted by Cell View Post
                    Siksi että kun seokset on perseellään niin ei aina oikein syty. Polttoainepuoli ensin kuntoon, sitten jos vielä uusii niin voi miettiä uudestaan puolavikoja. Jos maffit on noinkin uudet niin imuvuotoa se sitten varmaan merkkaa, tuo tehostin nyt yhtenä aika selvänä.

                    Halkeileekos ämmäläisistä nuo maffin jälkeiset kumipalkeet?
                    Eikös seos pitäis mennä tasaisesti perseelleen kaikista pytyistä eikä vain 3/4?? Jos on kovasti imuvuotoa niin eikös pitkä aikaiset lambda sopeumat olisi + jotakin eikä - merkkisiä?
                    Muovia on MAFfin jälkeiset putken.
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Muovia se on tietyissä M60 moteissakin ja niin vaan repeilee päreiksi, toiset designit herkemmin kuin toiset, muttei se nyt haittaa vaikka turhaankin tarkistaisi.

                      Kyllähän se meneekin tasaisesti pieleen kaikilta, siitähän sulla on seoksensäädön koodit kertomassa. Lisäksi noiden kahden yksittäisen sylinterin lisäksi sulla on koodi random/multiple misfire, eli miten ne sytytyskatkot nyt vain noihin kahteen rajoittuis?
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1234
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Muovia se on tietyissä M60 moteissakin ja niin vaan repeilee päreiksi, toiset designit herkemmin kuin toiset, muttei se nyt haittaa vaikka turhaankin tarkistaisi.

                        Kyllähän se meneekin tasaisesti pieleen kaikilta, siitähän sulla on seoksensäädön koodit kertomassa. Lisäksi noiden kahden yksittäisen sylinterin lisäksi sulla on koodi random/multiple misfire, eli miten ne sytytyskatkot nyt vain noihin kahteen rajoittuis?
                        On nuo tullut nuo putket päällisinpuolin katsottua, mutta täytyy vielä tarkastaa taskulampun kanssa.
                        Ajattelin että tuo "monivika sytytys koodi" olisi tullut kun se tehostin oli rikki niin kierrokset alkoi humppaamaan edes takaisin jarruttaessa jopa niin että kone lopulta sammui. Eli jos nyt olen ymmärtänyt oikein pätkimistä on ollut vähän kaikissa pytyissä, mutta erityisesti numero 3:ssa ja 4:ssa.
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by makebm5 View Post
                          On nuo tullut nuo putket päällisinpuolin katsottua, mutta täytyy vielä tarkastaa taskulampun kanssa.
                          Ajattelin että tuo "monivika sytytys koodi" olisi tullut kun se tehostin oli rikki niin kierrokset alkoi humppaamaan edes takaisin jarruttaessa jopa niin että kone lopulta sammui. Eli jos nyt olen ymmärtänyt oikein pätkimistä on ollut vähän kaikissa pytyissä, mutta erityisesti numero 3:ssa ja 4:ssa.
                          Koko juttu voi johtua tuosta tehostimesta joka oli imuvuoto, voi olla ettei muuta vikaa edes ole. Kannattaa nyt kokeilla eka.

                          Noi sytkäkoodit voi olla vaikka sellaiset, että ensimmäisenä on pätkinyt 3 ja 4 ja random/multiple koodi on tallentunut tuon jälkeen kun pätkiminen on jatkunut. Ei siis välttämättä noissa kahdessa mitään erikoisempaa vikaa ole, eikä semmoista noista voi päätellä kun ovat ns. samanarvoisia, ei vaan ilmoita enää yksittäisiä sylintereitä kun pätkimistä on tarpeeksi monessa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Koko juttu voi johtua tuosta tehostimesta joka oli imuvuoto, voi olla ettei muuta vikaa edes ole. Kannattaa nyt kokeilla eka.

                            Noi sytkäkoodit voi olla vaikka sellaiset, että ensimmäisenä on pätkinyt 3 ja 4 ja random/multiple koodi on tallentunut tuon jälkeen kun pätkiminen on jatkunut. Ei siis välttämättä noissa kahdessa mitään erikoisempaa vikaa ole, eikä semmoista noista voi päätellä kun ovat ns. samanarvoisia, ei vaan ilmoita enää yksittäisiä sylintereitä kun pätkimistä on tarpeeksi monessa.

                            Nimenomaan juuri näin.
                            Vikakoodi tulee itseasiassa juurikin ensin parille pytylle, jonka jälkeen ohjelma putoaa nilkutusmoodille. Tämän jälkeen diagnostiikka ei ole enään pelissä, jolloin muista pytyistä ei koodia voi pukatakkaan.
                            Imuvuodosta on 99%:n varmuudella kyse koska selkeä ristiriita massamittarin ja labdan välillä mitatussa happimäärässä, eli jostain välistä se lisäilmaa vetää, mutta mistä, on tietenkin vielä arvoitus.
                            Last edited by Hemi; 05-02-2010, 13:16.

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1234
                              • Kainuu

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Koko juttu voi johtua tuosta tehostimesta joka oli imuvuoto, voi olla ettei muuta vikaa edes ole. Kannattaa nyt kokeilla eka.

                              Noi sytkäkoodit voi olla vaikka sellaiset, että ensimmäisenä on pätkinyt 3 ja 4 ja random/multiple koodi on tallentunut tuon jälkeen kun pätkiminen on jatkunut. Ei siis välttämättä noissa kahdessa mitään erikoisempaa vikaa ole, eikä semmoista noista voi päätellä kun ovat ns. samanarvoisia, ei vaan ilmoita enää yksittäisiä sylintereitä kun pätkimistä on tarpeeksi monessa.
                              Jep pitää nyt tosiaan ajella ja katsoa että tuleeko mitä koodeja kun tehostin on ehjä.

                              Tehostimen alipaine letku haarautuu käsittääkseni takimmaisille pytyille eli 7 ja 8. Kaiken jären mukaan niistä pitäisi olla sitä koodia eikä 3,4.
                              Last edited by makebm5; 05-02-2010, 13:35.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎