Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 vikakoodeja pukkaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Meinaatko ettei mitattu kokonaisilmamäärä muutu todellisesta ja vaikuta kaikkien seoksiin jos kaksi pyttyä imee ohi mittarin? Ei kannata keskittyä liiaksi yhteen koodiin kun olosuhteet sen syntyessä on ollu tuollaiset.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • makebm5
      Bimmer Enthusiast
      • May 2009
      • 1230
      • Kainuu

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Nimenomaan juuri näin.
      Vikakoodi tulee itseasiassa juurikin ensin parille pytylle, jonka jälkeen ohjelma putoaa nilkutusmoodille. Tämän jälkeen diagnostiikka ei ole enään pelissä, jolloin muista pytyistä ei koodia voi pukatakkaan.
      Imuvuodosta on 99%:n varmuudella kyse koska selkeä ristiriita massamittarin ja labdan välillä mitatussa happimäärässä, eli jostain välistä se lisäilmaa vetää, mutta mistä, on tietenkin vielä arvoitus.
      Miten tuo "nilkutus" moodi käytännössä näkyy?
      BMW i4 M50, BMW E89 35is
      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1230
        • Kainuu

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Meinaatko ettei mitattu kokonaisilmamäärä muutu todellisesta ja vaikuta kaikkien seoksiin jos kaksi pyttyä imee ohi mittarin? Ei kannata keskittyä liiaksi yhteen koodiin kun olosuhteet sen syntyessä on ollu tuollaiset.
        Tottakai vaikuttaa. Silloin jos ohi vetäminen jatkuvaa pitkäaikainen lambda sopeuma näyttäisi + arvoa. Nyt se näyttää miinusta, mutta tuo tehostimen vuoto oli kestoltaan lyhytaikainen(jarruttaessa) eli silloin kait se ei kerkiä tuohon vaikuttaa.
        Ajoin vai sitä takaa että jos kahteen pyttyyn tulee ilmaan ohi MAFfin ja muut toimviat normaalisti niin voisi aiheuttaa tuon pytty kohtaisen sytys koodin. No kuten kirjoitin tytyy seurata tilannetta. Jos nuo kaikki koodit tulee heti miten uudelleen on jotakin isompaa remppaa tiedossa imuvuotojen suhteen.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by makebm5 View Post
          Tottakai vaikuttaa. Silloin jos ohi vetäminen jatkuvaa pitkäaikainen lambda sopeuma näyttäisi + arvoa. Nyt se näyttää miinusta, mutta tuo tehostimen vuoto oli kestoltaan lyhytaikainen(jarruttaessa) eli silloin kait se ei kerkiä tuohon vaikuttaa.
          Ajoin vai sitä takaa että jos kahteen pyttyyn tulee ilmaan ohi MAFfin ja muut toimviat normaalisti niin voisi aiheuttaa tuon pytty kohtaisen sytys koodin. No kuten kirjoitin tytyy seurata tilannetta. Jos nuo kaikki koodit tulee heti miten uudelleen on jotakin isompaa remppaa tiedossa imuvuotojen suhteen.
          Usko nyt hyvä mies että olipa se imuvuoto ihan missä tahansa, ei sinne ikinä tule kuin parin sylinterin herja.
          Eli älä jää kiinni nyt sivuseikkaan tuijottamalla ko.sylinterien antamaan herjaan, vaan näin se menee AINA kun kyse on imuvuodosta.

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1230
            • Kainuu

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Usko nyt hyvä mies että olipa se imuvuoto ihan missä tahansa, ei sinne ikinä tule kuin parin sylinterin herja.
            Eli älä jää kiinni nyt sivuseikkaan tuijottamalla ko.sylinterien antamaan herjaan, vaan näin se menee AINA kun kyse on imuvuodosta.
            Ok eli herja voi tulla mistä tahansa sylinteristä riippumatta siitä mihin sylinteriin on imu vuoto.
            Ja ajamalla tuo nyt selvinnee mitä tapahtuu tuleeko koodia vai ei.
            Ilmoittelen miten käy. Toivottavaa ois että pääsisi ihan säihkähdyksellä ja koodit olisivat vain tuon tehostimen aiheuttamaa.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • jarkko67
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 43
              • Vantaa

              #21
              Ehkä MAF sittenkin?

              Originally posted by makebm5 View Post
              Ok eli herja voi tulla mistä tahansa sylinteristä riippumatta siitä mihin sylinteriin on imu vuoto.
              Ja ajamalla tuo nyt selvinnee mitä tapahtuu tuleeko koodia vai ei.
              Ilmoittelen miten käy. Toivottavaa ois että pääsisi ihan säihkähdyksellä ja koodit olisivat vain tuon tehostimen aiheuttamaa.
              Kun ei mitään maksa, niin voisihan nuo MAFfit vaihtaa ristiin ja lukea koodit uudelleen. Jos vikakoodit heittää toiselle sylinteriryhmälle voisi toinen MAF olla sittenkin viallinen.

              Näin sain oman MAF-vian todennettua...

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1230
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by jarkko67 View Post
                Kun ei mitään maksa, niin voisihan nuo MAFfit vaihtaa ristiin ja lukea koodit uudelleen. Jos vikakoodit heittää toiselle sylinteriryhmälle voisi toinen MAF olla sittenkin viallinen.

                Näin sain oman MAF-vian todennettua...
                Molemmin puolin se onkin antanut koodeja. Bank1, Bank2.
                Ja 3 ja 4 puola on käsittääkseni vielä eripuolilla.
                Toki tutkin nuo MAffit vielä. Käytän vanhojakin paikoillaan ja kokeilen auttaako tuohon nykimiseen.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Ok eli herja voi tulla mistä tahansa sylinteristä riippumatta siitä mihin sylinteriin on imu vuoto.
                  Ja ajamalla tuo nyt selvinnee mitä tapahtuu tuleeko koodia vai ei.
                  Ilmoittelen miten käy. Toivottavaa ois että pääsisi ihan säihkähdyksellä ja koodit olisivat vain tuon tehostimen aiheuttamaa.
                  Eihän se imuvuoto voi olla sylinterikohtainen kuin osin silloin kun imusarjan tiiviste on jonkin imukanavan kohdalta kaputt.
                  Venttiilikopan, tai vaikkapa öljyn täyttökorkin tiiviste kun vuotaa, niin
                  ainahan sinne tulee nuo bank1 ja bank2 herjat, puhumattakaan että jokin imupuolen letkuista vuotaa.
                  Eli sillä ei ole merkitystä mistä se massamittarien jälkeinen ilma moottoriin syöttyy ja herjat+nykiminen on tätä(eli kone käy laihalla=sytytyskatkoksia=nykimistä=lambdan sytyttämä vikavalo kun pakokaasuissa liikaa happea=nilkutusmoodi).

                  Comment

                  • jarkko67
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 43
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Molemmin puolin se onkin antanut koodeja. Bank1, Bank2.
                    Ja 3 ja 4 puola on käsittääkseni vielä eripuolilla.
                    Toki tutkin nuo MAffit vielä. Käytän vanhojakin paikoillaan ja kokeilen auttaako tuohon nykimiseen.
                    Omassa, E38:ssa, nuo sytytyshäiriöt seurasivat viallista MAFfia sylinteriryhmältä 1-6 ryhmälle 7-12.
                    Jotensakin uskoisin tuossa sinullakin nuo sylinteriryhmät 1-4 ja 5-8 olevan omilla puolillaan...

                    Comment

                    • Radon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 463
                      • Suomi-Finland

                      #25
                      Originally posted by makebm5 View Post
                      Jep pitää nyt tosiaan ajella ja katsoa että tuleeko mitä koodeja kun tehostin on ehjä.

                      Tehostimen alipaine letku haarautuu käsittääkseni takimmaisille pytyille eli 7 ja 8. Kaiken jären mukaan niistä pitäisi olla sitä koodia eikä 3,4.
                      3,4 lienee kyllä toisen bankin takimmaiset pytyt, kannattanee nyt vaan ne koodit nollailla ja katsella millaisia tulee uudestaan jos tulee.

                      Comment

                      • makebm5
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2009
                        • 1230
                        • Kainuu

                        #26
                        Nyt ajettu nollauksen jälkeen pari 16km pätkää. Ainakaan vielä ei ole koodeja ilmestynyt.
                        Pitemmän ajan lambda sopeumat olivat nousset -3,3% ja -4,6%
                        BMW i4 M50, BMW E89 35is
                        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                        Comment

                        • ss900
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 104

                          #27
                          Vikakoodi 170

                          Eli kylmänä nyki ja max l/h arvo oli 114, jonka vuoksi vaihdoin MAF:it. Koodin pyyhkimisen ja MAF:ien vaihdon jälkeen ei nyi ja max l/h 131. Mihin liittyy "Minimum flow of secondary air"? Entä mitä tarkoittaa "Bench 2 too small"?
                          Attached Files

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by ss900 View Post
                            Eli kylmänä nyki ja max l/h arvo oli 114, jonka vuoksi vaihdoin MAF:it. Koodin pyyhkimisen ja MAF:ien vaihdon jälkeen ei nyi ja max l/h 131. Mihin liittyy "Minimum flow of secondary air"? Entä mitä tarkoittaa "Bench 2 too small"?
                            onko lisäilmapumppu toiminnassa? tämä on vain veikkaus..

                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎