Eli ajelin tässä tänään vähän pitempää matkaa ja ei ongelmia. Pysähdyin liikennevaloihin niin koko auto alkoi tutisemaan ja tuntui istuessakin varsin selvästi. No laitoin vapaalle valoihin ja ehkä hitusen helpotti, siitä ajoin tankille sammutin tankkasin ja käynnistin niin ei ongelmia.
Vähän ajan päästä auto rupesi tärisemään uudelleen normaalissa 80km/h matka-ajossa, pysähdyin ja auto jatkoi tärisemistä. Ekana silloin tuli mieleen että joku rengas tyhjä mutta ei ollut. No jatkoin matkaa niin kulutus näytti poukkoilevan 80km/h vauhdissa 8l-12l ja tehoja hitusen verran hukassa. Tutina kumminkin loppui vähän ajan päästä. Kun pysähdyin kämpän pihaan niin tutina jatkui tyhjäkäynnillä melko voimakkaana, kaasua kun polkaisi niin vähän hellitti mutta sen jälkeen jatkui normaalina ja kun pari minuuttia antoi auton käydä tutinakin loppui suurimmaksi osaksi, melkein kokonaan..
Kävin sitten paikallisessa huoltoliikkeessä kysymässä jos oisi vikakoodin lukijaa mutta ei ollut. Epäilivät kuvauksen perusteella lambdaa, kiinnityspuslia ja jotain ilmaseos juttua?
Itsellä kävi puola mielessä mutta silloin auto kyllä tärisee koko ajan kuin hevoskärryssä olisi.
no foorumia lukiessa itselle tuli tunne muitten kuvauksista ja keskustelusta että voisiko olla suutin tai suuttimen johto? Muitten kuvaukset ainakin täsmäsi aika hyvin, paitsi Jos suutin (menossa) sökö niin eikö auton pitäisi täristä koko ajan? Koneen taulussa ei näy kyllä moottorimerkkivaloa vai pitäisikö edes?
No anyway apua kaivataan ja jos joillain sattuisi olemaan sotkamo-kajaani akselilla vikakoodin lukijaa niin olisin kiitollinen avusta niin ei hartikaiselle tarviisi raahata ja maksaa itseänsä kipeäksi.
Pakkasella osuutta asiaan? täällä tänään -19
entä kaasuläpät?
Vähän ajan päästä auto rupesi tärisemään uudelleen normaalissa 80km/h matka-ajossa, pysähdyin ja auto jatkoi tärisemistä. Ekana silloin tuli mieleen että joku rengas tyhjä mutta ei ollut. No jatkoin matkaa niin kulutus näytti poukkoilevan 80km/h vauhdissa 8l-12l ja tehoja hitusen verran hukassa. Tutina kumminkin loppui vähän ajan päästä. Kun pysähdyin kämpän pihaan niin tutina jatkui tyhjäkäynnillä melko voimakkaana, kaasua kun polkaisi niin vähän hellitti mutta sen jälkeen jatkui normaalina ja kun pari minuuttia antoi auton käydä tutinakin loppui suurimmaksi osaksi, melkein kokonaan..
Kävin sitten paikallisessa huoltoliikkeessä kysymässä jos oisi vikakoodin lukijaa mutta ei ollut. Epäilivät kuvauksen perusteella lambdaa, kiinnityspuslia ja jotain ilmaseos juttua?
Itsellä kävi puola mielessä mutta silloin auto kyllä tärisee koko ajan kuin hevoskärryssä olisi.
no foorumia lukiessa itselle tuli tunne muitten kuvauksista ja keskustelusta että voisiko olla suutin tai suuttimen johto? Muitten kuvaukset ainakin täsmäsi aika hyvin, paitsi Jos suutin (menossa) sökö niin eikö auton pitäisi täristä koko ajan? Koneen taulussa ei näy kyllä moottorimerkkivaloa vai pitäisikö edes?
No anyway apua kaivataan ja jos joillain sattuisi olemaan sotkamo-kajaani akselilla vikakoodin lukijaa niin olisin kiitollinen avusta niin ei hartikaiselle tarviisi raahata ja maksaa itseänsä kipeäksi.
Pakkasella osuutta asiaan? täällä tänään -19
entä kaasuläpät?
Comment