Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523 päästöt liian korkeat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskaz
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 205
    • Tampere

    e39 523 päästöt liian korkeat

    eli kysymyksessä on vm97 523i ja pakokaasut ovat liian korkeat

    -co on joutokäynnillä 0,45 ja kierroksilla 0,48

    -hc joutokäynnillä 210 ja kierroksilla 190

    -lamda 1,01 suurinpiirtein



    eli katsastin auton vuosi sitten ja päästöt oli todella hyvät hc oli n 10-15

    keväästä autosta rupesi katalysaattori kolisemaan, ja nuukana en ostanu alkuperäistä vaan asensin tämmösen mallia biltaman tarvike katin jossa jopa väitetään että sopii jopa neljän litran koneeseen. jota en kyllä usko koska katti on todella pieni ja ahtaan tuntunen, nyt katsoimme sitä nosturilla ja näytti olevan aivan keltanen ja koputtelemalla vaikutti kiinteältä. ja bilteman katti. oisko taas että on hyvä uskosta kustu silmään?

    sitten autoon on vaihdettu tulpat ym ym ja massamittarikin on todettu ehjäksi ajokokeella. samoin lamdat . ei tule vikakoodia.

    venttiili vikaa ei ole (esim palanut venttiili) eikä kansi vikaa tms että vesi pilaisi katin.

    eli onko muuta vaihtoehtoa kun tinailla uusi katti sinne? vai mitä olette mieltä
    Last edited by Jaskaz; 15-02-2010, 18:09.
    Bmw e39 523i sedan vm97

    ex e34 525ix touring
    ex mb 300ce sl
    ex e32 750ia luxury
    ex e34 525i
    ex mb 300sel
    ex e34 520 24v
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    HC koholla---> Imuvuoto, sytytyskatkoksia. Noista lähdet tarkistelemaan.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Jaskaz
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 205
      • Tampere

      #3
      olen imuvuodot käyny läpi kyllä startti suihkeen avulla ja mitään ei löytyny.

      ja no en tiiä tulpat on uudet ja ja eihän noissa ole kun suorat puolat. joten?

      ainoo tietysti asentotunnistimet mutta mitään vikakoodia ei ole tullu.
      Bmw e39 523i sedan vm97

      ex e34 525ix touring
      ex mb 300ce sl
      ex e32 750ia luxury
      ex e34 525i
      ex mb 300sel
      ex e34 520 24v

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Tulpankolot ui öljyssä(sytytyskatkoksia). Eikös noissa koneissa ole tavannut ko. vikaa olevan.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Jaskaz
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 205
          • Tampere

          #5
          joskus oli semmonen vika vanhassa m50 motissa tiiviste rikki,mutta tähän vaihdoin tulpat hetki sitten niin nimenomaan tarkistin samalla vuodot ja eikä öljyä ollut ihme kyllä.
          Bmw e39 523i sedan vm97

          ex e34 525ix touring
          ex mb 300ce sl
          ex e32 750ia luxury
          ex e34 525i
          ex mb 300sel
          ex e34 520 24v

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Jaskaz View Post
            olen imuvuodot käyny läpi kyllä startti suihkeen avulla ja mitään ei löytyny.

            ja no en tiiä tulpat on uudet ja ja eihän noissa ole kun suorat puolat. joten?

            ainoo tietysti asentotunnistimet mutta mitään vikakoodia ei ole tullu.
            Imusarjan alla oleva öljynerotin vuotaa tai siitä öljyn mittatikunputkelle lähtevä letku on muuttunut yläpäästään taikinaksi ja reikäiseksi. Ne on ehkä vaikeimmat huomata.
            Last edited by JD; 15-02-2010, 20:35.
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • Jaskaz
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 205
              • Tampere

              #7
              sepä tarvii huomenna kurkata. onko ehjänä:think
              Bmw e39 523i sedan vm97

              ex e34 525ix touring
              ex mb 300ce sl
              ex e32 750ia luxury
              ex e34 525i
              ex mb 300sel
              ex e34 520 24v

              Comment

              • Jaskaz
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 205
                • Tampere

                #8
                noniin vika löytyi. kaikki muut paikat käytiin läpi ja jopa boschin lamdatkin vaihdoin(150e kpl) mutta ei auttanut. vihdosta viimein yksi hatanpäällä tampreella oleva pakokaasutesti firma kysyi kenen katalysaattorin vaihdoit sinne ja sanoin että bilteman hitsattavan, niin tuumasi että hänelle on tullut monta samaa tapausta jolloin biltema ei ole toiminut. no autoon vaihdettiin kunnollinen tarvike katti ja kappas hyvät pakokaasut tuli. joten tässä varoittava esimerkki bilteman hitsattavista kateista joissa ongelma on että niitä ei saada tarpeeksi lämpimäks koska sisällä oleva katalyytti on erilaista kai kun esim orginal katissa ja katti sijaitsee e39 523:sessa kauempana.!! että sillai
                Bmw e39 523i sedan vm97

                ex e34 525ix touring
                ex mb 300ce sl
                ex e32 750ia luxury
                ex e34 525i
                ex mb 300sel
                ex e34 520 24v

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎