Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i bensa -99 pörisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jari.n
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 10
    • helsinki

    e39 523i bensa -99 pörisee

    Eli nyt rupes auto yhtäkkiä pörisemään ja ääni tulee jostain tuolta pakosarjan suunnalta. onko kellään ehdotuksia mitä lähtis etsimään kun siell ei missään näy tummentumia eikä halkeemia vaikka oon yrittänyt kattoo ylhäältä ja alhaalta peilinkin kanssa.

    Onko kova homma irrottaa pakosarja kun noi katit on vissiin yhtä puuta.
    Pitääkö nostaa moottori ylös?

    voiko niitä hitsata tms. kun alkuperäset osat on sika hintasia.

    Mistähän muualta tollanen ralli pörinä vois tulla.

    Hyviä pelejä nää bemarit
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    #2
    Originally posted by jari.n View Post
    Mistähän muualta tollanen ralli pörinä vois tulla.
    Mulla pörisee takavaimentaja johonkin jääkalikkaan perässä. Pitäis sulattaa auto.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Circ
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 634
      • H e l s i n k i

      #3
      Pakosarja halki tai tiivisteet vaihtoon.. pakosarjan saa irrotettua ilman että nostat moottorin..
      Audi B8.5 TDI Quattro

      E81 120d m-sport Lci

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Circ View Post
        Pakosarja halki tai tiivisteet vaihtoon.. pakosarjan saa irrotettua ilman että nostat moottorin..
        Halkeaako m52TU moottoreista pakosarja?

        Comment

        • jari.n
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 10
          • helsinki

          #5
          Joo itsekkin epäilen tuota pakosarjaa.

          Mitä kaikkea kannattaa laittaa uusiks jos koittais hitsata repeämän eli tiivisteet
          ja sit pitääkö pultit vaihtaa ja mitä muuta kannattaa kattoo?

          Mistä noi tiivisteet sais vai meneekö merkkiliikkeen hommiksi.

          Kiitti vastauksista.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by jari.n View Post
            Joo itsekkin epäilen tuota pakosarjaa.

            Mitä kaikkea kannattaa laittaa uusiks jos koittais hitsata repeämän eli tiivisteet
            ja sit pitääkö pultit vaihtaa ja mitä muuta kannattaa kattoo?

            Mistä noi tiivisteet sais vai meneekö merkkiliikkeen hommiksi.

            Kiitti vastauksista.
            Siis? Onko se pakosarja ihan oikeasti halki? Ja auto oikeasti on -99 mallinen, eli m52TU tekniikalla?

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #7
              Eiks 523i ole m52b25 ilman TU:ta :think ennenku muuttuu 525i:ksi jolloin tulee se m52b25TU...

              ...eiku sehän muuttuukin jo m54:ksi...vai miten se nyt meneekään
              Last edited by Jürgen_; 20-02-2010, 15:40.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Eiks 523i ole m52b25 ilman TU:ta :think ennenku muuttuu 525i:ksi jolloin tulee se m52b25TU...

                ...eiku sehän muuttuukin jo m54:ksi...vai miten se nyt meneekään
                9/98 jälkeen valmistettu 523i on M52B25TU.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  9/98 jälkeen valmistettu 523i on M52B25TU.
                  Näin.

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #10
                    Jostain noista niitä pakosarjoja kuitenkin halkeili mutta mistä?
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • jari.n
                      Newbiemmer
                      • Jan 2010
                      • 10
                      • helsinki

                      #11
                      Joooooooo...... ei oo tietoo tosta moottorin numero koodista mut auto on kyllä vm99 523 bensa touring.

                      En tiedä onko se pakosarja halki vai katissa reikä vai mikä mut ei viitti ottaa irti ennen kun on uudet tiivisteet kun ne pitää kuitenkin vaihtaa kun sen irrottaa ja ei pääse näkemään mistä pörisee ni ajattelin alottaa tuosta purkamaan.

                      Jos jollakin on jotakin ehdotuksia mikä muu siellä vois pöristä ni neuvvot on aina tervettulleita.

                      Nii ja toi vähän kyllä syö öljyä mutta tuskin se nyt liittyy tähän pörinään.

                      Comment

                      • J-Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 835
                        • There's a place in the North, far far away

                        #12
                        Originally posted by jari.n View Post
                        Joooooooo...... ei oo tietoo tosta moottorin numero koodista mut auto on kyllä vm99 523 bensa touring.

                        En tiedä onko se pakosarja halki vai katissa reikä vai mikä mut ei viitti ottaa irti ennen kun on uudet tiivisteet kun ne pitää kuitenkin vaihtaa kun sen irrottaa ja ei pääse näkemään mistä pörisee ni ajattelin alottaa tuosta purkamaan.

                        Jos jollakin on jotakin ehdotuksia mikä muu siellä vois pöristä ni neuvvot on aina tervettulleita.

                        Nii ja toi vähän kyllä syö öljyä mutta tuskin se nyt liittyy tähän pörinään.
                        sehän suomessa on pepusta että auto voi olla valmistettu vaikka -97 mutta rekisteröity -99 jolloin se "on" -99...

                        ja jos pääset auton alle kattoon esim. ti-hallilla tai jossain muualla niin aika varmasti silmällä huomaa mistä putki vuotaa

                        Comment

                        • jari.n
                          Newbiemmer
                          • Jan 2010
                          • 10
                          • helsinki

                          #13
                          Eli eikös olis niin että jos auto ei olis tolla uudemmalla moottorilla ni siinä olis erilliset pakosarjat ja katit?

                          Korjatkaa ny jos oon jotenkin hakoteillä.

                          Mistä saa nyt sit tietää mitä vuosimallia toi auto oikeasti on?
                          Last edited by jari.n; 20-02-2010, 21:14.

                          Comment

                          • J-Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 835
                            • There's a place in the North, far far away

                            #14

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1835
                              • Kotona/Poissa

                              #15
                              Originally posted by jari.n View Post
                              Joooooooo...... ei oo tietoo tosta moottorin numero koodista mut auto on kyllä vm99 523 bensa touring.

                              En tiedä onko se pakosarja halki vai katissa reikä vai mikä mut ei viitti ottaa irti ennen kun on uudet tiivisteet kun ne pitää kuitenkin vaihtaa kun sen irrottaa ja ei pääse näkemään mistä pörisee ni ajattelin alottaa tuosta purkamaan.

                              Jos jollakin on jotakin ehdotuksia mikä muu siellä vois pöristä ni neuvvot on aina tervettulleita.

                              Nii ja toi vähän kyllä syö öljyä mutta tuskin se nyt liittyy tähän pörinään.
                              Itse kyllä vastaavassa tilanteissa laittaisin vähän jäitä hattuun sen osien vaihtamisen ja varaosien valmiiksi ostamisen kanssa niin kauan kunnes on varmistunut mistä viasta on todella kysymys. Jos itse ei vikaa saa paikallistettua, täytyy etsiytyä osaavalle pajalle ja jatkaa vianhakua.

                              Näin etänä ja virtuaalihuoltoapuna pörinöitä on kyllä mahdoton paikallistaa 100% tarkkuudella...
                              Last edited by Havis; 20-02-2010, 21:28.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎