Moro. Eli näin ekaks,auto on 523ia vm.96.Lämppärissä on outo juttu kun,laittaa puhaltamaan auto asentoon,niin ei puhallusvoimakkuus muutu miksikään.olipa auton sisällä -30 tai +30 lämpöä.eikös tuo auto tarkoita sitä , että toi tsydeemi haistelee sisälämpötilaa koko ajan ja nostaa tai pudottaa sisälämpötilaa? nyt se vaan puhaltaa sitä voimakkuutta minkä nyt oon sattunu manuaalilla valitsemaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 lämmityslaite outoilee
Collapse
X
-
Originally posted by alludavidson View PostMoro. Eli näin ekaks,auto on 523ia vm.96.Lämppärissä on outo juttu kun,laittaa puhaltamaan auto asentoon,niin ei puhallusvoimakkuus muutu miksikään.olipa auton sisällä -30 tai +30 lämpöä.eikös tuo auto tarkoita sitä , että toi tsydeemi haistelee sisälämpötilaa koko ajan ja nostaa tai pudottaa sisälämpötilaa? nyt se vaan puhaltaa sitä voimakkuutta minkä nyt oon sattunu manuaalilla valitsemaan
-96 malleissa taisi olla vielä niin, että tuo AUTO nappi tarkoittaa pelkästään automaattista ilmansuuntauksen ohjausta, jos se toimii yhtään samalla tavalla kuin omassa -96 E39:ssa (valmistusajankohta 04/96) jossa automaatti-ilmastointi (näissä on toimintaeroja riippuen vuosimallista).
-96:ssa puhallusnopeuden pitäisi periaatteessa aina olla enemmän tai vähemmän automaattiohjauksessa (paitsi huurteenpoistoasennossa, sekä jos nopeutta muutetaan käsin, pysyy tämä käsin asetettu uusi nopeus voimassa jonkin aikaa, kunnes lämmityslaite havaitsee tarpeelliseksi muuttaa nopeutta isommalle/pienemmälle). Nämä nopeuden muutokset tapahtuvat yleensä hitaasti, joten niiden huomaaminen voi olla hankalaa.
Helpoiten puhallusnopeuden muutoksen huomaa heti liikkeellelähdön jälkeen. Yleensä käynnistyksen jälkeen nopeus on kolmen tolpan verran, mutta nopeus kasvaa muutaman minuutin kuluttua reilusti kunhan moottori edes vähän lämpenee.
Eli tod.näk no hätä
P.S.
Talvisin AUTO asento saattaa aiheuttaa jonkin verran huurtumista, koska AUTO asennossa järjestelmä tahtoo pitää puhallusta alasuuttimille painoitettuna. Itse olen saanut huurteet kuriin talvisin ja kosteilla ilmoilla laittamalla puhallussuuntauksen käsiasentoon (kaikki käsivalintasuunnat ylös/keskelle/alas valittuna), jolloin ilmaa riittää laseille paremmin.Last edited by Havis; 22-02-2010, 19:30."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
-
-
Originally posted by Havis View PostSaattaa olla ihan normaali ilmiö, riippuu vähän tapauksesta.
-96 malleissa taisi olla vielä niin, että tuo AUTO nappi tarkoittaa pelkästään automaattista ilmansuuntauksen ohjausta, jos se toimii yhtään samalla tavalla kuin omassa -96 E39:ssa (valmistusajankohta 04/96) jossa automaatti-ilmastointi (näissä on toimintaeroja riippuen vuosimallista).
-96:ssa puhallusnopeuden pitäisi periaatteessa aina olla enemmän tai vähemmän automaattiohjauksessa (paitsi huurteenpoistoasennossa, sekä jos nopeutta muutetaan käsin, pysyy tämä käsin asetettu uusi nopeus voimassa jonkin aikaa, kunnes lämmityslaite havaitsee tarpeelliseksi muuttaa nopeutta isommalle/pienemmälle). Nämä nopeuden muutokset tapahtuvat yleensä hitaasti, joten niiden huomaaminen voi olla hankalaa.
Helpoiten puhallusnopeuden muutoksen huomaa heti liikkeellelähdön jälkeen. Yleensä käynnistyksen jälkeen nopeus on kolmen tolpan verran, mutta nopeus kasvaa muutaman minuutin kuluttua reilusti kunhan moottori edes vähän lämpenee..
Kannattaa pitää puhallinnopeus autolla ja säätää puhallus suunta laseille ja lattialle, tarpeen vaatiessä naamaan
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMulla oli -9/96 ja puhallusnopeus muuttui samantien kun lämpötilaa muutti. Jos nopeutta sääti käsin niin se pysyi siinä vaikka loppuvuoden, ei se itsestään sitä enää veivannut. Auto asennossa hävisi palkit näytöstä joten niistä ei voinut seurata, niin kuin joissain malleissa.
Kannattaa pitää puhallinnopeus autolla ja säätää puhallus suunta laseille ja lattialle, tarpeen vaatiessä naamaan
Siis 09/96 mallissa IHKA:n toiminta on ilmeisesti jo erilainen kuin 04/96 versiossa...Kuten sanoin, näissä on eroja eri valmistusajankohdan autoissa.
Esimerkiksi minun versiossa AUTO nappula ei muuta nopeuspalkkien näyttöä mitenkään, palkit ei katoa eikä näytössä myöskään lue koskaan "AUTO" teksiä yms eroja. Eli tuo kuvaus mitä selitin koskee näitä alkupään -96 malleja ja näissä varhaisissa versiossa AUTO nappi todellakin vaikuttaa vain ilmansuuntauksen toimintaan.
Nyt olisikin mukava tietää mikä on varsinaisen kysymyksen esittäjän E39:n valmistusajankohta, tämä sama varhainen malli kun mulla, vaiko jo päivitetty versio jollainen ilmeisesti on Bmw masterilla, ettei nyt sotkettais selvää asiaa...Last edited by Havis; 22-02-2010, 22:17."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by alludavidson View Postvalmistusajankohta on 10/96"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment