Tänään lähdin kotipihasta liikkeelle -98 523i:llä. Noin 15 min päästä lämmöt pomppasi punaiselle. Pikku jäähdyttelyn jälkeen tarkastin nesteet ja sitä oli hieman alle normaalin, mutta ei kuitenkaan tyhjä. Lähdin uudestaan liikkeelle, jonka jälkeen lämmöt taas punaiselle ja auto sammui liikennevaloihin. Sen jälkeen ei enää startannut ollenkaan, vaan naksahti vain, kun käänsi avaimesta. Öljy näytti vielä tummalta, eikä seassa ollut harmaata. Sain auton hinattua Laakkosen pihaan, jossa sitten tutkivat homman, kun on aikaa. Mistähän moinen homma johtui ja kuinka helposti noissa e39 halkeaa kansi? Kokemuksia vastaavasta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 523i -98 käväisi kuumana...
Collapse
X
-
Vesipumppu ilmeisesti tiensä päässä.. Jos pitkään ajoit lämmöt punaisella niin kansipahvi saattaa olla mennyttä..jos vaan käväsi niin sitten selvinnee pumpun vaihdolla.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Jumbo saattaa olla oikeilla jäljillä. Paloiko samaan aikaan latauksen merkkivalo?
Silloin oireet sopisi täydellisesti luistavaan/katkenneeseen laturin & vesipumpun käyttöhihnaan. Ennenkuin rupeet vaihtelemaan vesipumppua, tsekkaa se hihna.
Tietääkseni M52:n kansi ei ole niitä kaikkein helpoimmin kärähtäviä, joten sitä ei kannata ensimmäisenä alkaa vaihtamaan ellei siihen ole täyttä syytä."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostOisit kattonu pellin alle, varmasti urahihna poikki jos lämmöt nousi ja virta loppu. Aika kestävä kansi pitäisi noissa m52 moottoreissa olla.
Edit. Robi lisäskin tohon, eli vesipumppu todella yleinen myös.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Comment