Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Startti ongelma. Kiire!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axa20
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 58
    • Jyväskylä

    E39 Startti ongelma. Kiire!

    VIKA 1. (Ratkaisu postissa #12)

    E39 530d -98 teki sit tenän ja lopetti startin pyörittämisen.
    Avaimesta kun kääntää nii ei tapahdu mitään. Ei edes naksahda.
    Pieni vaimea surina kuuluu apparinpuolen ilmansuodattimen alta sillon kun starttaa
    Muut virtalaitteet on ok. Apuvirta ei auta tilanteeseen.

    Vinkkiä kaipaisin sulakkeisiin ja releisiin mitä pitäisi tarkistaa.
    Ja tietty niiden siainnit.

    Auto pitäs saaja pikapuoliin liikkeelle ja pakkasessa ei hakuammunnalla kauaa viitsi niitä etsiä.
    Eli olis hieno homma kun joku viitsisi laittaa ko tiedot.

    Vikakooodeja en ole päässyt vielä lukemaan autosta, huomenna ne yritän saaja luettua.
    Tarkoitus olisi samalla noi sulakkeet ja releet tarkistella.

    VIKA 2. Alkaa postissa #13

    Eli surullisen kuuluisa lämpösenä ei käynnisty ongelma.
    Last edited by axa20; 26-02-2010, 20:48.
    _ToLu_


    E30 320 Cabrio
    E39 530da
    E36 328i
    Subaru Forester Turbo S (talvilelu)
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Tuleeko startille herätejännite (onnistuu yleismittarilla ilman purkamisia). Jos tulee jännite, vika startissa, solenoidia voi vähän moukaroida (jumissa). Muutoin esim. virtalukonpohja tai ajonesto (EWS, vikakoodit). Eipä tuossa juuri ole asiaan liittyen tarkistettavia sulakkeita tai releitä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • axa20
      Bimmer Rookie
      • Aug 2002
      • 58
      • Jyväskylä

      #3
      Nyt ei ollu yleismittaria mukana ku auto hyyty. Huomenna ku meen tietokoneen kanssa niin saan koodit ja samalla pitää melki mitata se solenoidin heräte.
      _ToLu_


      E30 320 Cabrio
      E39 530da
      E36 328i
      Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

      Comment

      • Administrator
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 76
        • Tre

        #4
        Laitan tähän linkin keskusteluun, jossa itse ratkoin oman autoni käynnistymättömyyttä, ongelman käsittely alkaa post#385 (http://www.btcf.fi/forum/showthread....41#post1816141).

        Viaksi osoittaustui siis moottorin huono maakontakti.

        Comment

        • Venom
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2002
          • 623
          • Vantaa

          #5
          Onko automaatti? Eikös periaatteessa viallinen p-asennon tunnistin voisi tuota aiheuttaa (keppi jos on d:llä niin ei starttaa) Vai miten lie toteutettu tuo kepin asennon "haistelija"

          Comment

          • axa20
            Bimmer Rookie
            • Aug 2002
            • 58
            • Jyväskylä

            #6
            Juuh nyt on mittaroitu. Solenoidille tuli herätteeksi noin 10 volttia. Kun taas jännite konehuoneen + navasta oli 12.5v. Mitään ihmeempiä vikakoodeja ei auto antanut.
            Tuota moottorin maadoitusta en sit tajunnut kattoa. luin tämän vasta tutkimusten jälkeen.
            Aikani autoa pakkasessa tutkin ja totesin et on pakko luovuttaa ja hinuria paikalle.

            Laitan tänne huollon tuloksen/tuomion jos jollain vastaavaa vikaa tulevaisuudessa tulee.
            Last edited by axa20; 25-02-2010, 20:54.
            _ToLu_


            E30 320 Cabrio
            E39 530da
            E36 328i
            Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by axa20 View Post
              Juuh nyt on mittaroitu. Solenoidille tuli herätteeksi noin 10 volttia. Kun taas jännite konehuoneen + navasta oli 12.5v. Mitään ihmeempiä vikakoodeja ei auto antanut.
              Tuota moottorin maadoitusta en sit tajunnut kattoa. luin tämän vasta tutkimusten jälkeen.
              Aikani autoa pakkasessa tutkin ja totesin et on pakko luovuttaa ja hinuria paikalle.

              Laitan tänne huollon tuloksen/tuomion jos jollain vastaavaa vikaa tulevaisuudessa tulee.
              Tuo voi olla ihan akku vikakin. Olisi kannattanut mitata tuleeko konehuoneen + napaan 12,5 volttia myös silloin kun yrittää startata. Mikäli tuo 12,5 volttia tuli starttauksen aikana niin sitten menee vaikeammaksi.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by markok View Post
                Tuo voi olla ihan akku vikakin.
                Meinaat ettei apuvirta auttais jos akku olis ded? Ja kyllä se naksahtais.

                Starttihan siitä on mennyt jos herätekin tulee. Tietty maadotuksen voi katsoa, mutta tuskinpa on siinä vika. Clavu tuolla asian jo muotoilikin hyvin
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Meinaat ettei apuvirta auttais jos akku olis ded? Ja kyllä se naksahtais.

                  Starttihan siitä on mennyt jos herätekin tulee. Tietty maadotuksen voi katsoa, mutta tuskinpa on siinä vika. Clavu tuolla asian jo muotoilikin hyvin
                  Sori, en huomannut, että apuvirtaa oli kokeiltu. Niin paha vika ei tosiaan akussa voi olla, ettei apuvirralla virta riittäisi.

                  Itselläni vaan oli vuosia sitten tilanne, että ei edes naksahtanut kun käänsi virta-avaimesta ja lepojännite oli akulla reilusti yli 12 volttia. Silloin akun kennot oli mennyt oikosulkuun. Jo valojen kytkeminen päälle tosin laski jännitteen noin 10 volttiin.
                  Last edited by markok; 26-02-2010, 15:55.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    Sori, en huomannut, että apuvirtaa oli kokeiltu. Niin paha vika ei tosiaan akussa voi olla, ettei apuvirralla virta riittäisi.
                    Jos akku on aivan mehuilla, ilman paksuja kaapeleita tämä diesel ei välttämättä lähde käyntiin, mutta ainakin naksuklubiin päästään.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • TMW
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 145
                      • Kempele

                      #11
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Jos akku on aivan mehuilla, ilman paksuja kaapeleita tämä diesel ei välttämättä lähde käyntiin, mutta ainakin naksuklubiin päästään.
                      Juu ja ne kaapeleiden leuat on sitten toinen juttu...kaapelit esim.32 neliömilliä mutta leukojen kontaktipinta mitätön piste, joka hitsaa kivasti kun jokunen sata ämpäriä virtaa yrittää pinnistää läpi...

                      .-Teijo

                      Comment

                      • axa20
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2002
                        • 58
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Joo startti siitä tosiaan oli menny. Sitä eivät tutkineet et mikä osa.
                        Ite veikkaan et solenoidi on levinny.

                        No vaihtoivat uuden startin ja lasku perään.

                        Uudella startilla pyörittää kyllä konetta todella iloisesti verrattuna entiseen.
                        Entinen startti pyörittäessä pyöri aluks aika nahkeesti ja pikkuhiljaa se sit virkos paremmin pyörittämään.

                        Akku tuossa on parikuukautta vanha ja ctekki siitä pitää huolen.
                        _ToLu_


                        E30 320 Cabrio
                        E39 530da
                        E36 328i
                        Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

                        Comment

                        • axa20
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2002
                          • 58
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Nyt pääsee sit temuamaan toisen vian kanssa joka tuossa autossa oli jo ennen startin leviämistä.

                          Eli surullisen kuuluisa lämpösenä ei käynnisty ongelma.
                          Tämä vika ilmeni aluksi noin parin viikon välein ja ongelma tiuheni kunnes se oli käytännössä jatkuvaa.

                          Kylmänä auto lähtee ihan hyvin käyntiin.
                          Ja kun on käynnissä ilman nykimisiä jne toimii niin kauan ku löpöä tankissa riittää
                          Mutta sitten koneen lämmettyä kun sammuttaa niin eipä enään käynnistykkään.
                          Startti pyörittää mutta koneessa ei mitään eloa.
                          Jonkun aikaa kun odottelee niin kone herää kun ei mitään olis ollu käyntiin.
                          Tämä varmasti osa syy tuohon startin kärähtämiseen.

                          Vaihdettu on nokan asentotunnistin ja vikakoodit luettu.
                          Mitään ihmeellista koodeissa ei ollu.
                          tosin sillonku vika on ollu päällä ei ole ollu lukulaitteet mukana eli livedataa en oo nähny.
                          Voikohan toi vanha startti tehdä sen että vie niin sikana virtaa et ei muualle riittäny tarpeeksi?
                          Vian päällä ollessa kun startilla hinkkasi nii ei kovin kauaa pystyny pyörittään vaikka ctekin perästä auto on täydellä akulla otettu.
                          Last edited by axa20; 03-03-2010, 22:09.
                          _ToLu_


                          E30 320 Cabrio
                          E39 530da
                          E36 328i
                          Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Ääni hämeestä ehdottaa kuuntelemaan alkaako PA-pumppu surista, kun käännät virrat päälle.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • axa20
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2002
                              • 58
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Kyllä siellä ihan normaalisti pumppu surisee kuskin jalkatilassa.
                              Konehuoneessa kuuluu vaimea kohina, joka kuuluu samanaikaa ku se pumppu surisee.

                              Startin vaihdon jälkeen ei oo vikaa enää ilmenny.
                              Huono homma ku ei oikein pysty luottaan tuoho autoon.
                              Yleensä siel on 3 lasta kyydissä ku sillä liikutaan.
                              Last edited by axa20; 27-02-2010, 13:49.
                              _ToLu_


                              E30 320 Cabrio
                              E39 530da
                              E36 328i
                              Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎