Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Startti ongelma. Kiire!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 201
    • Uusimaa

    #16
    Omassa meni startti myös aikoinaan 200tkm kohdalla, naksutusta ei kuullu ellei työntäny päätä konehuoneeseen.
    Korjaamolla sanoivat että oli Italialainen startti ja aivan p*skana sisältä.
    Audi S3 -07

    Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
    Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
    Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
    BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
    BMW 530dA -00, Audi S3 -07

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by axa20 View Post
      Joo startti siitä tosiaan oli menny. Sitä eivät tutkineet et mikä osa.
      Ite veikkaan et solenoidi on levinny.

      No vaihtoivat uuden startin ja lasku perään.

      Uudella startilla pyörittää kyllä konetta todella iloisesti verrattuna entiseen.
      Entinen startti pyörittäessä pyöri aluks aika nahkeesti ja pikkuhiljaa se sit virkos paremmin pyörittämään.

      Akku tuossa on parikuukautta vanha ja ctekki siitä pitää huolen.
      Onko tietoa minkä merkkinen oli vanha startti ja minkä merkkinen on uusi? Itsekin vaihdoin startin joulunaikoihin ja minusta taas tuntuu, että tämä uusi ottaa enemmän virtaa kuin vanha.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Voi hyvin olla startista, jos se on ollut voimaton niin vika lienee jotain samansuuntaista kuin eräässä josta oli yksi kenttäkäämi tms. irronnut. Voimaton startti jonka virrankulutus oli moninkertainen ehjään verrattuna -> akku kyykkäsi jo parissa startissa eikä lähtenyt käyntiin. Jännite ei ilmeisesti riitä enää jotta elektroniikka toimisi.

        Italialaisia nämä dieselin startit tosiaan on, magneti marelli...
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • axa20
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 58
          • Jyväskylä

          #19
          En päässyt vanhaa näkemään ja senverta syletti se lasku huollosta et ei starin merkkiä tullu kyseltyä.
          Todella iloisesti se nyt pyörittää konetta verrattuna entiseen.
          _ToLu_


          E30 320 Cabrio
          E39 530da
          E36 328i
          Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

          Comment

          • axa20
            Bimmer Rookie
            • Aug 2002
            • 58
            • Jyväskylä

            #20
            Jos jollain olis täällä jyväskylässä tai lähistöllä taitoa ja paikka missä sais mitattua tuon suuttimien paluupuolelle vuodon.
            Siitä voisi pienen korvauksen maksaakkin.
            Sillä saisi suljettua yhden todennäköisen vian pois.
            Itellä kun ei ole paikkaa missä tehdä, ja kerrostalon pihassa ei oikein viitti ruveta pukamaan.
            Siinä on äkkiä monta viisasta neuvomassa
            _ToLu_


            E30 320 Cabrio
            E39 530da
            E36 328i
            Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

            Comment

            • Ansseli
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 145
              • Tampere/Mikkeli

              #21
              veikkauksena polttoaine pumppu, kun multa hajosi niin oireet oli samanlaiset
              -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

              Comment

              • axa20
                Bimmer Rookie
                • Aug 2002
                • 58
                • Jyväskylä

                #22
                Päivitystä tähän ongelmaan.
                Nyt on vajaa viikko ajeltu startinvaihdon jälkeen ja lämpimänä käynnistymis ongelmia ei ole ollut.
                _ToLu_


                E30 320 Cabrio
                E39 530da
                E36 328i
                Subaru Forester Turbo S (talvilelu)

                Comment

                • JermuS
                  BTCF Member
                  • Jul 2008
                  • 4211
                  • Kaustinen

                  #23
                  Itellä ilmenny myös tuota startti ongelmaa.. eli startti pyörittää todella laiskasti.. nyt kun kävin lyömässä auton käyntiin, niin ensin ei pyörittäny ollenkaan, mut toisella yrityksellä lähti käyntiin.. et olisko mullakin vain tuo startti vetelemässä viimisiään?

                  onko tuo kuinka iso homma vaihtaa ite? naapuripitäjässä olis osaava autosähkö mies, et jos ton sais ite irti ja kiikutettua sit tuonne katottavaks..

                  Edittiä: sain startin pois ja vietyä remonttiin.. Huomenna sit näkee et saako sitä vielä kuntoon..

                  Oli muuten suht v-mäinen tuo startin irrotus näin ensimmäistä kertaa ja ilman minkäänlaisia ohjeita.. vieläku sais sitte kasattua!

                  E2: Nonii, nyt olis tuliuusi startti paikallaan ja kylläpä vaan pyörittää nätisti.. eikä ollu paha hinta; 150€!
                  Last edited by JermuS; 25-01-2011, 17:12.
                  -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                  -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                  -Volvo S60 2.4i -04
                  -LMC Munsterland LUX 495 -98

                  https://www.instagram.com/jermus_h/

                  Pohjanmaa - Connection

                  Kaustinen connection

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎