Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 konepellin avaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Markku Nieminen
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 34
    • Helsinki

    E39 konepellin avaus

    Moi,

    E39:n konepellin mekaaninen avausmekanismi laukesi. Onko kokemuksia vastaavasta ongelmasta? Vaijeri irtosi jommasta kummasta päästä vai katkesiko? Mitenköhän kannattaisi lähestyä ongelmaa?
    E39 525iA Touring -03
    ex: E39 523i -96
    ex: E34 520i -91
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Jos lukkomekanismit on keulassa vähänkään jumissa, niin tuo jalkatilan avauskahva sekä vaijerit on melko lujilla. Sekä vaijereita, että kahvoja on siis vaihdettu.

    Oli vika kumpi tahansa, niin tässä hyvät ohjeet korjaukseen: Klik.
    Tuolla lisää: Klik.


    EDIT: Pakko vielä lisätä, että paras tapa lähestyä ongelmaa, on tutkia sitä.
    Last edited by kaol; 28-02-2010, 11:45.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Markku Nieminen
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 34
      • Helsinki

      #3
      Irrotin sen sisäkahvan ja vaijerihan siitä on katkennut ihan kahvan juuresta. Konepellin avaaminen onnistuu vetämällä vaijerin päästä kunnon pihdeillä.

      Mitäköhän kautta vaijeri kulkee keulaan? Onko se konepellissä kiinni vai onko se vedetty jotain toista kautta?
      E39 525iA Touring -03
      ex: E39 523i -96
      ex: E34 520i -91

      Comment

      • Administrator
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 76
        • Tre

        #4
        Originally posted by Markku Nieminen View Post
        Irrotin sen sisäkahvan ja vaijerihan siitä on katkennut ihan kahvan juuresta. Konepellin avaaminen onnistuu vetämällä vaijerin päästä kunnon pihdeillä.

        Mitäköhän kautta vaijeri kulkee keulaan? Onko se konepellissä kiinni vai onko se vedetty jotain toista kautta?
        Vaijerin lähdettyä avauskahvalta se kulkee tulipellin läpi keulan vasentapuolta, vasemmanpuoleisen raitisilmasuodattimen alta vaijeri tulee esiin ja näkyy konehuoneessa aivan vasemmassa reunassa. Vaijerissa on liitos puolessa välissä konehuoneen puolella.

        Vaihtaaksesi vaijerin sinun on siis purettava sisältä edessä olevia muovimerhoiluita sekä raitisilmasuodattimen kotelo konehuoneen puolelta.

        Comment

        • Markku Nieminen
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 34
          • Helsinki

          #5
          Kiitokset,

          Vien auton kuitenkin korjaamolle...lupasivat korjata satasella..

          On se vähän hankala homma tähän aikaan vuodesta, kun ei ole talliakaan..

          E39 525iA Touring -03
          ex: E39 523i -96
          ex: E34 520i -91

          Comment

          • Vehkis
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1441
            • Turku

            #6
            Originally posted by Markku Nieminen View Post
            Kiitokset,

            Vien auton kuitenkin korjaamolle...lupasivat korjata satasella..

            On se vähän hankala homma tähän aikaan vuodesta, kun ei ole talliakaan..

            Älä ihmeessä mene maksamaan 100€ korjaamolla tuollaisesta työstä. Sen vaihtaa vaikka jossain parkkihalissa alle tunnissa itse
            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
            ex E39 535iA -97
            sekä x määrä riisikippoja


            Kesäautona toimii vw kupla -65

            Comment

            • -JMV-
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 840
              • Etelä-Pirkanmaa

              #7
              Vaihdoin vähän aika sitten tuon vaijerin ja oliskohan mennyt max. 20 min, eli tosi helppo homma. Vaikein osuus on saada se sivukotelo takaisin paikoilleen mihin tulee se vaijerin avauskahva.
              F82 harraste

              Comment

              • jari488
                Newbiemmer
                • Apr 2010
                • 22
                • oulu

                #8
                Originally posted by -JMV- View Post
                Vaihdoin vähän aika sitten tuon vaijerin ja oliskohan mennyt max. 20 min, eli tosi helppo homma. Vaikein osuus on saada se sivukotelo takaisin paikoilleen mihin tulee se vaijerin avauskahva.
                Olisiko antaa vinkkiä miten vaihdetaan se seuraava vaijeri? Näyttäis olla aika hankalassa paikassa seuraava liitos.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by jari488 View Post
                  Olisiko antaa vinkkiä miten vaihdetaan se seuraava vaijeri? Näyttäis olla aika hankalassa paikassa seuraava liitos.
                  Eikö tuossa ylempänä tullut jo linkkiä tarpeeksi?
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • jari488
                    Newbiemmer
                    • Apr 2010
                    • 22
                    • oulu

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Eikö tuossa ylempänä tullut jo linkkiä tarpeeksi?
                    Niin kyllähän tuolla ohjeella saa vaihdettua ensimmäisen vaijerin hyvinkin, mutta toinen vaijeri (nro 22) onkin pirullisempi ainakin minusta. Ei tiedä oikein mitä kannattaa alkaa purkamaan että pääsee käsiksi.

                    Comment

                    • miksu855
                      Newbiemmer
                      • Apr 2014
                      • 1
                      • jee

                      #11
                      konepellinkahva

                      osaisko joku sanoo mist sais hommattua ton konepellin kahvan....

                      Comment

                      • 523i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 319
                        • Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by miksu855 View Post
                        osaisko joku sanoo mist sais hommattua ton konepellin kahvan....


                        Tuolla ainakin näkyy olevan, yllättäen vaan loppu Suomen varastosta..

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by miksu855 View Post
                          osaisko joku sanoo mist sais hommattua ton konepellin kahvan....
                          E39 528iA

                          Comment

                          • dokki
                            BTCF Member
                            • Feb 2013
                            • 236
                            • valtimo-sotkamo

                            #14
                            uusi oem vaijjeri maksaa 15-20e ja vaihtaa sen 15min.eikä sitä sisutan muovia tarvii edes irrottaa ite vaihdoin se paikallaan.
                            BMW e39 530dA-98
                            BMW e38 735iAL-97

                            EX:BMW e39 523iA-97
                            BMW e36 320ci-92
                            BMW e36 316i -92
                            BMW e36 325 -91 252hv 315nm
                            Honda civic TIC -89 220hv 230nm

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎