Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 abs+acs ongelma = Ongelma ratkastu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Karvanaamari
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 168
    • Kyrkslätt

    E39 abs+acs ongelma = Ongelma ratkastu.

    Vikakoodi ilmoitti oikeaa etuanturia vialliseksi. Anturi vaihdettu ei vaikutusta. Abs ja asc toimii hetken kun ajamaan lähtee mutta niin että abs vaikuttaa jarruihin kokoajan eli rutisee jarrutti sitten liukkaalla tai pitävällä pinnalla. Autossa on abs yksikkö sellainen että liitin on pystyasennossa vasemmassa kulmassa eikä makuullaan alhaalla autoon katsottuna poikittain oleva. Onko korjaus kuitenki tuolle omalle boxillekkin mahdollista vai onko autossa jossain muualla toinen boksi kun tuo oma on huomattavasti ohuempaa mallia? Miten alan edes vikaa selvittämään? Auttakaas nyt pikkasen tämän asian kanssa kun en tiedä moisista vioista hittoakaan. Auto mallia 523i -96
    Last edited by Karvanaamari; 14-03-2010, 13:57.
    E39 523i -96 Aspensilber Metallic
    Suzuki GSX 750F
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Korjattavissa on, laita PM -> cba:lle
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Karvanaamari
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 168
      • Kyrkslätt

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Korjattavissa on, laita PM -> cba:lle
      Kiitos vinkistä. Sitten seuraava kysymys. Voinko vain irroittaa sen mustan muovi lootan alumiini lootasta irti ja silti jatkaa ajoa?
      E39 523i -96 Aspensilber Metallic
      Suzuki GSX 750F

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by Karvanaamari View Post
        Vikakoodi ilmoitti oikeaa etuanturia vialliseksi. Anturi vaihdettu ei vaikutusta. Abs ja asc toimii hetken kun ajamaan lähtee mutta niin että abs vaikuttaa jarruihin kokoajan eli rutisee jarrutti sitten liukkaalla tai pitävällä pinnalla. Autossa on abs yksikkö sellainen että liitin on pystyasennossa vasemmassa kulmassa eikä makuullaan alhaalla autoon katsottuna poikittain oleva. Onko korjaus kuitenki tuolle omalle boxillekkin mahdollista vai onko autossa jossain muualla toinen boksi kun tuo oma on huomattavasti ohuempaa mallia? Miten alan edes vikaa selvittämään? Auttakaas nyt pikkasen tämän asian kanssa kun en tiedä moisista vioista hittoakaan. Auto mallia 523i -96
        Ei ole yksikkö vialla tuossa, (eikä muissakaan missä liitin on pystyssä ja varsinainen abs elektroniikka siis hanskalokeron takana, konehuoneessa vain hydrauliikka ja sen solenoidit) tai kannattaa lottokin laittaa vetämään. Todennäköisesti vaihtamasi (tarvike?) anturi on viallinen tai anturin kiinnityspintaa navasta ei ole putsattu kunnolla jolloin anturi jää liian kauas pulssikehästä tai pyöränlaakeri on viallinen.

        Comment

        • MarttiKK
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1637

          #5
          Originally posted by Karvanaamari View Post
          Vikakoodi ilmoitti oikeaa etuanturia vialliseksi. Anturi vaihdettu ei vaikutusta. Abs ja asc toimii hetken kun ajamaan lähtee mutta niin että abs vaikuttaa jarruihin kokoajan eli rutisee jarrutti sitten liukkaalla tai pitävällä pinnalla. Autossa on abs yksikkö sellainen että liitin on pystyasennossa vasemmassa kulmassa eikä makuullaan alhaalla autoon katsottuna poikittain oleva. Onko korjaus kuitenki tuolle omalle boxillekkin mahdollista vai onko autossa jossain muualla toinen boksi kun tuo oma on huomattavasti ohuempaa mallia? Miten alan edes vikaa selvittämään? Auttakaas nyt pikkasen tämän asian kanssa kun en tiedä moisista vioista hittoakaan. Auto mallia 523i -96
          Suosittelen Elektromekaa (Lohjalla) erityisesti näiden sähköhimmeleiden korjaamisessa. Varmasti tulee homma kuntoon asialliseen hintaan.

          Comment

          • Karvanaamari
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 168
            • Kyrkslätt

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            Ei ole yksikkö vialla tuossa, (eikä muissakaan missä liitin on pystyssä ja varsinainen abs elektroniikka siis hanskalokeron takana, konehuoneessa vain hydrauliikka ja sen solenoidit) tai kannattaa lottokin laittaa vetämään. Todennäköisesti vaihtamasi (tarvike?) anturi on viallinen tai anturin kiinnityspintaa navasta ei ole putsattu kunnolla jolloin anturi jää liian kauas pulssikehästä tai pyöränlaakeri on viallinen.
            Tarvike anturihan se paikoillaan on Huomenna siis Laakkoselta uutta hakemaan ja sormet ristissä toivoa että ongelma tyssää siihen.
            E39 523i -96 Aspensilber Metallic
            Suzuki GSX 750F

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9139
              • Oulu

              #7
              Samalla putsaat sen laakerin anturikehän ruiskuttamalla jarrukliineriä anturin aukosta pyörittäen napaa. Aika monta "anturivikaa" on korjaantunut pelkästään anturin ja kehän putsauksella.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Karvanaamari
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 168
                • Kyrkslätt

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Samalla putsaat sen laakerin anturikehän ruiskuttamalla jarrukliineriä anturin aukosta pyörittäen napaa. Aika monta "anturivikaa" on korjaantunut pelkästään anturin ja kehän putsauksella.
                Kiitos vinkistä, näin tehdään.
                E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                Suzuki GSX 750F

                Comment

                • Karvanaamari
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 168
                  • Kyrkslätt

                  #9
                  Nyt on uusi anturi marmorilta hommattu ja vklona olisi tarkoitus sitä paikoilleen sovitella. Kysynkin että kun sitä jarru cleaneria sinne suihkii niin voiko sitä huoletta suihkia niin että varmasti riittää?
                  E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                  Suzuki GSX 750F

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #10
                    Voi suihkia huolella.. katsoo vaikka taskulampulla siitä kolosta että on varmasti puhdas enenkuin laittaa anturin kiinni..jarrucleanerihän haihtuu melko nopeasti niin sitä ei tarvitse erikseen kuivailla.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • Karvanaamari
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 168
                      • Kyrkslätt

                      #11
                      Originally posted by Robi View Post
                      Voi suihkia huolella.. katsoo vaikka taskulampulla siitä kolosta että on varmasti puhdas enenkuin laittaa anturin kiinni..jarrucleanerihän haihtuu melko nopeasti niin sitä ei tarvitse erikseen kuivailla.
                      Selvä homma suihkitaas niin että käsi väsyy. Toiveet on korkealla että tästä ongelmasta nyt hetkeksi eroon pääsisi.
                      E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                      Suzuki GSX 750F

                      Comment

                      • Karvanaamari
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 168
                        • Kyrkslätt

                        #12
                        Niin siinä sitten kävi että tarvike anturi lenti roskikseen ja originaali tilalle ja hups broblem solved
                        E39 523i -96 Aspensilber Metallic
                        Suzuki GSX 750F

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎