3,4,5,6 pytyissä palokatkoksia auto 01 525i eikä puolien vaihtoa auttanut????
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525i 2001 palokatkoksia
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostImuvuoto.
Originally posted by limi View Post3,4,5,6 pytyissä palokatkoksia auto 01 525i eikä puolien vaihtoa auttanut????
nimim 168tkm M54:llä vielä yhtäkään puolaa uusimattaLast edited by petrolhead; 13-03-2010, 16:16.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Onko tämä jo selvinnyt?Omassa autossa vastaavat oireet edelleen ja löytyihän sieltäkin pari reikää haitariputkista kun niitä oikein tarkasti väänteli.Uudet on tulossa saas nähdä katoaako kylmäkäyntihäiriö noiden vaihdolla.
Tutkin nuo putket noin vuosi sitten ja silloin ne olivat pikku murtumia lukuunottamatta ehyet.Tuntuu olevan bemarissa kulutusosia.Toki autokin on kohta 10v vanha.Tosin osa murtumista saattoi aiheutua irroituksessakin mutta joka tapauksessa ovat todellakin vaihtokunnossa.Last edited by creative 22; 13-07-2012, 00:42.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Mulla oli sytytyskatkoksia 7 sylinterissä, vaihdettiin puolia ilman apua. Vika korjautui vaihtamalla jäähdytysnesteen lämpötila-anturin. Auto 540.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View Post...löytyihän sieltäkin pari reikää haitariputkista kun niitä oikein tarkasti väänteli.Uudet on tulossa saas nähdä katoaako kylmäkäyntihäiriö noiden vaihdolla.
...Tutkin nuo putket noin vuosi sitten ja silloin ne olivat pikku murtumia lukuunottamatta ehyet.E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Päivitys, kuten vähän arvelinkin, Maf-putkien vaihto ei poistanut kylmäkäyntiongelmaa, sylinterit 3 ja 6 eivät syty kylmänä.Seuraavaksi puran imusarjan pois, tilaan uudet tiivisteet siihen ja kaasuläppäkotelon väliin sekä uusin kaikki huohottimen osat.Edit:Huohotin ja putket kesällä purettu pois ja tarkistettu, olivat ehyet ja tiiviit silloin, myös se kalvo oli ehyt.Cc-huohotin asennettu merkintöjen mukaan -06.
On se nyt perhana ettei autoa saa käymään kunnolla kylmänä!Jossain se imuvuoto edelleen on kun kylmänä kone vinkuu ja huohotin suhahtaa oudosti pari sekuntia sammutuksen jälkeen, lisäksi moottorin vasemman puolen etuosa on öljystä märkä ja vähän tiputtaakin allensa.Lämpimänä toimii edelleen hienosti.
Hermot menee mutta tämähän on vain Bmw
Näitä samoja ongelmia putkahtaa tämän tuosta foorumille m54 koneisissa, ei kai nyt kaikissa ole venttiilivikaa tai ongelmaa niissä jumittavissa nostajissa jotka aiheuttavat tuon häiriön kylmänä.Eikö moottori oireilisi jotenkin kuumanakin venttiilivian ollessa kyseessä kyselee neljän sylinterin kylmäkäyntiin täydellisen kyllästynyt Bmw-autoilija?Vikakoodeja ei edelleenkään tule muutakuin nuo "Burning Failit" niin ja sitä maf-anturiakin on kokeiltu vaihtaa, ei vaikutusta.Shadow-memory antaa jotain outoja vikakoodeja mutta näitä samoja on tullut muistakin Ms43 ohjauksella olevista autoista, ei varmaankaan vaikuta asiaan.
Inpan livedatan mukaan ongelmaa vähän kaikissa sylintereissä, sylinterien "Rough" näyttö menee kaikilla syl.maksimille aluksi mutta 3 ja 6 reagoivat eniten, ja jäävät tuonne maksimiin,.Dme sulkee jommasta kummasta tai molemmista syötön kun huomaa ettei auto toimi oikein ,suojellakseen katalysaattoreita.
Tällöin myös syttyy moottorin vikavalo.
Tulpat uusittu, disa tiivistetty, puolia ja suuttimia vaihdeltu, keskenään, koodit silti samoilta pytyiltä, bensansuodatin ja paineensäädin uusittu, bensanpaine tarkastettu.Kaikkien saatavilla olevien anturien vastusarvot mitattu, kaikki ok, nokkien as-anturit uusittu, Ms43 Dme:n ohjelma huollossa päivitetty versioon bms46.Edk:n kiinnitys tarkistettu.Lambda/Vanos-arvot ok livedatan mukaan, Maf-putket uusittu, imusarjan takapäässä olevat tulpat tiiviistetty ja lämpöanturin alipaineletkunpätkä uusittu.
Dme on uusittu jostain syystä merkintöjen mukaan 2001, auton ollessa vajaan vuoden ikäinen, liekö ongelma ollut jo silloin olemassa?Bmw:n huoltorekisteristä ei kuitenkaan löydy tästä tietoa vaikka on ns. suomiauto.
Tulipahan romaani,
Herrat Hemi ja muut, vielä ajatuksia/vinkkejä?Last edited by creative 22; 28-03-2010, 21:05.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Mulla oli 4:ssä eri paikassa imuvuotoja jotka korjattiin. Ei kadonnut käyntihäiriö. Nyt sitten viikon kaivamisen jälkeen korjaamolla löytyi viides. Saa nähdä auttaako, mutta en siis sinun tapauksessa antaisi periksi inuvuotojen etsinnässä.F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostJossain se imuvuoto edelleen on kun kylmänä kone vinkuu ja huohotin suhahtaa oudosti pari sekuntia sammutuksen jälkeen, lisäksi moottorin vasemman puolen etuosa on öljystä märkä ja vähän tiputtaakin allensa.
Imusarjan poiston jälkeen sen näki tulevan kannentiivisteen välistä.
Helpompi tapaus on että öljyvuoto olisi Vanos-yksikön letkun liitoksessa sen ruuviliitoksessa tai puristusliitoksissa.
Minä otin omasta kannen pois
samalla käytin koneistamossa hiotuttamassa venttiilit ja vastinpinnat, koneistamo sanoi että vastinpinnoissa oli jo kulumaa (vuotoa) joten se työ kannatti jo tehdäkin. Samalla tuli kaikki moottorin yläpään tiivisteet uusittua ja käy nätisti.
Kohta voisinkin vaihtaa taas tuon vähän jouten olevan auton johonkin hajonneeseen yksilöön ;-)
Suhahdus sammutettaessa kuuluu minunkin autosta ja se tullee imusarjan alla olevasta öljynerottimesta jonka alipainekalvo kai suhahtelee?
Vinkumiset tulee jostakin vuodoista, imusarjan alla on useampia letkuja, ainakin yksi myös ihan ohut (n.8mm) letku ja sitten ne oljynerottimen ja tyhjäkäyntimoottorin liitokset imusarjaan.
Aikaisemminhan jo korjasin nämä:
Last edited by JD; 28-03-2010, 11:58.Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/
Comment
-
-
Originally posted by Netsk View PostMulla oli 4:ssä eri paikassa imuvuotoja jotka korjattiin. Ei kadonnut käyntihäiriö. Nyt sitten viikon kaivamisen jälkeen korjaamolla löytyi viides. Saa nähdä auttaako, mutta en siis sinun tapauksessa antaisi periksi inuvuotojen etsinnässä.
käy mutta lämpöisenä toimii hyvin?Kokeilin tuossa sellaista että annoin auton käydä tyhjäkäyntiä siihen asti että vikavalo syttyy ja 3 sylinteri putosi pelistä pois.Sammutin auton ja irroitin tulpat, ne oli ihan mustassa karstassa ja bensasta kaikki enemmän tai vähemmän märät.
Eli jostain syystä ei pala kunnolla mutta 3 ja 6 reagoivat eniten.Kuvassa tulpat joista on puolet puhdistettu, oikealla 3,2 ja 1 sylinterien, kaikki olivat irroituksen jälkeen kuitenkin yhtä mustia ja olivat märkiä/haisivat bensalle reippaasti.Kuva ei oikein kerro totuutta mutta tuon näköiset ne ei kyllä kuulu olla jos auto on kunnossa, toki noita imuvuotoja on ollut maf-putkien takia ja voi olla että tuokin on osasyy tulppien kuntoon.Toinen kuva moottorin etuosasta, jossain on öljyvuoto, alempi Maf-putki on tuossa jo vaihdettu.Last edited by creative 22; 13-07-2012, 00:42.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Jaaha, kylläpä vaan maf-putkien vaihto vähän auttoi, kone konkkaa
kyllä kylmänä hetken edelleen mutta eipä enää sytyttänyt vikavaloa/sulkenut suuttimia.Eli tilanne parani hieman, jossain on edelleen vuotoa..Täytyypä ottaa se huohotin-hässäkkä uudestaan syyniin.Onkos sielä imusarjan alla vielä muita letkuja ja putkia missä vuoto voisi olla?Etk:n kuvassa näkyy joku "vacuum control" systeemi..?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostJaaha, kylläpä vaan maf-putkien vaihto vähän auttoi, kone konkkaa
kyllä kylmänä hetken edelleen mutta eipä enää sytyttänyt vikavaloa/sulkenut suuttimia.Eli tilanne parani hieman, jossain on edelleen vuotoa..Täytyypä ottaa se huohotin-hässäkkä uudestaan syyniin.Onkos sielä imusarjan alla vielä muita letkuja ja putkia missä vuoto voisi olla?Etk:n kuvassa näkyy joku "vacuum control" systeemi..?
Eli nuo 3 ja 6:s pyttyjen missit ovat varma informaatio siitä että jostain vuotaa.
Onko venttiilikopan tiiviste ja venttiilikopan kiinnitysruuvien kumiset puristeprikat kunnossa(venttiilikoppa kiinni pelkästään näiden puristuksella)?
Kaikki letkut tarkistettu myös niiden alapuolelta imusarjasuojan alta?
Entä imusarjan takaa löytyvät alipainelähtöjen kumitulpat/blommit? Onko yleensäkkään paikallaan enään?
Comment
-
Comment