Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i 2001 palokatkoksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creative 22
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 560
    • Alavus

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Imuvuodosta joka tapauksessa 100% varmuudella on kyse, mutta jokaista ei vielä ole löytynyt.
    Eli nuo 3 ja 6:s pyttyjen missit ovat varma informaatio siitä että jostain vuotaa.
    Onko venttiilikopan tiiviste ja venttiilikopan kiinnitysruuvien kumiset puristeprikat kunnossa(venttiilikoppa kiinni pelkästään näiden puristuksella)?
    Kaikki letkut tarkistettu myös niiden alapuolelta imusarjasuojan alta?
    Entä imusarjan takaa löytyvät alipainelähtöjen kumitulpat/blommit? Onko yleensäkkään paikallaan enään?
    Jep, ne päädyn tulpat on tsekattu, kunnossa olivat.Täytyy nyt jahka sain tuon kesäpelin liikenteeseen niin alata tutkimaan autoa kunnolla.Olen tätä
    pari kertaa kysynytkin mutta kysyn vielä että onko Facelift 525i:ssä normaalia että tuo huohotin tai mikä lie siellä suhahtaa aika voimakkaasti kun auton sammuttaa.

    Kuten tuossa aiemmin mainitsin, on koneen vas.etupuoli kyljestä öljyinen joten tuo viittaisi kyllä siihen venttiilikannen vuotoon.Imusarjan alla oleviin letkuihin en ole päässyt vielä käsiksi, hankalassa paikassa hieman ovat.Jatketaan tutkimuksia.
    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

    BMW Freude Am Fahren

    Comment

    • exodus
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 774
      • Oulu

      #17
      Originally posted by creative 22 View Post
      Olen tätä
      pari kertaa kysynytkin mutta kysyn vielä että onko Facelift 525i:ssä normaalia että tuo huohotin tai mikä lie siellä suhahtaa aika voimakkaasti kun auton sammuttaa.
      En minä ainakaan ole kuullut suhahdusta, voihan olla että sitä ei ole oikein osannut kuunnellakaan. Täytyy testailla.

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #18
        Originally posted by creative 22 View Post
        Jep, ne päädyn tulpat on tsekattu, kunnossa olivat.Täytyy nyt jahka sain tuon kesäpelin liikenteeseen niin alata tutkimaan autoa kunnolla.Olen tätä
        pari kertaa kysynytkin mutta kysyn vielä että onko Facelift 525i:ssä normaalia että tuo huohotin tai mikä lie siellä suhahtaa aika voimakkaasti kun auton sammuttaa.

        Kuten tuossa aiemmin mainitsin, on koneen vas.etupuoli kyljestä öljyinen joten tuo viittaisi kyllä siihen venttiilikannen vuotoon.Imusarjan alla oleviin letkuihin en ole päässyt vielä käsiksi, hankalassa paikassa hieman ovat.Jatketaan tutkimuksia.
        Tuossa osassa #1 oleva kalvo saattaa olla halki ja aiheuttaa suhahduksen, vaikuttaa myös tyhjäkäynnin heittelyyn. Oletko huomannut savuttaako auto kun kunnolla antaa kenkää? Kalvo kun vuotaa niin voi kuulua myös "vinkumista" sieltä.

        Comment

        • Netsk
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 238
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by creative 22 View Post

          Kuten tuossa aiemmin mainitsin, on koneen vas.etupuoli kyljestä öljyinen joten tuo viittaisi kyllä siihen venttiilikannen vuotoon.Imusarjan alla oleviin letkuihin en ole päässyt vielä käsiksi, hankalassa paikassa hieman ovat.Jatketaan tutkimuksia.
          Hei,

          En muista mistä ne mist nuo neljä aikaisempaa imuvutoa korjattiin (pitää pyytää laakkoselta lista).

          Auto tuli nyt takaisin huollosta ja siitä oli löytynyt vielä viides imuvuto perusteellisen tonginan jälkeen. Toinen iso vika oli että venttiilikopassa oli halkeama, joten se vaihdettiin...MUTTA...vika ei ole kadonnut mihinkään, saati edes parantunt :(

          Eli auto vieläkin jääkylmällä koneella käy kuin vanha jenkki V8, ja sitten tippuu yksi sylinteri pois pelistä, moottorivalo syttyy ja muuttuu käynti traktoriksi. Jos samuttaa ja uudelleen käyntiin kaikki sylinterit on taas pelissä ja valo sammuu...
          F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
          ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by Netsk View Post
            Hei,

            En muista mistä ne mist nuo neljä aikaisempaa imuvutoa korjattiin (pitää pyytää laakkoselta lista).

            Auto tuli nyt takaisin huollosta ja siitä oli löytynyt vielä viides imuvuto perusteellisen tonginan jälkeen. Toinen iso vika oli että venttiilikopassa oli halkeama, joten se vaihdettiin...MUTTA...vika ei ole kadonnut mihinkään, saati edes parantunt :(

            Eli auto vieläkin jääkylmällä koneella käy kuin vanha jenkki V8, ja sitten tippuu yksi sylinteri pois pelistä, moottorivalo syttyy ja muuttuu käynti traktoriksi. Jos samuttaa ja uudelleen käyntiin kaikki sylinterit on taas pelissä ja valo sammuu...
            Siellä on sitten se kuudeskin imuvuoto.

            Comment

            • Netsk
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 238
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Siellä on sitten se kuudeskin imuvuoto.
              Mutta on se ihme että bmw merkkihuollossa ei kahdessa viikossa löydetä kaikkia vikoja.

              Pitäskö asentaja sitoa kiinni siihen autoon ilman ruokaa ja juomaa ja irti ei pääse ennen kun vika on löydetty? On tämä ihmeellistä..

              Ilman BTCF:ää ja Hemiä ei tota viidettä imuvuotoa olisi edes lähdetty etsimään.

              Kuitenkin on pöyristyttävää että noin iso vika kun halkeama venttiilikopassa jne. ei vaikuta MITENKÄÄN..
              F26 X4 xDrive20d M-Sport -18, E90 320dA M-Sport -11
              ex. 957 Cayenne Turbo -08, E90 320iA -07, E46 330CiA -03, E36 316i -96, Porsche 924S -87

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #22
                Originally posted by pete81 View Post
                Tuossa osassa #1 oleva kalvo saattaa olla halki ja aiheuttaa suhahduksen, vaikuttaa myös tyhjäkäynnin heittelyyn. Oletko huomannut savuttaako auto kun kunnolla antaa kenkää? Kalvo kun vuotaa niin voi kuulua myös "vinkumista" sieltä.

                Hei, tuo huohotin-systeemi oli viime kesänä irti ja purkasin sen, ainakin silloin
                se oli kunnossa ja tarkistin myös kaikkien putkien tiiveyden.

                Mielestä auto ei mitenkään epänormaalisti
                savuta, ehkä kylmänä hieman pölläyttää ensimmäisessä kiihdytyksessä.
                Kummallista on että startin jälkeen auto käy noin 10s aivan kunnolla ja vasta
                sitten tuo konkkailu ja tärinä alkaa.

                Eli mielestäni tämäkin puoltaa teoraa imuvuodon aiheuttamasta ongelmasta.Toisaalta, pakkasilla kuului sitä
                vinkumista joten täytyy ottaa tuo huohotin uudestaan vielä tarkempaan
                syyniin.

                Edit:Tässä kun näitä lueskelee, täytyy todeta että kyllä on huonosti suunniteltuja autoja,
                toki niitä on vikoja muissakin mutta näitä kun ei saada millään kuntoonkaan vaikka miten yrittäisi.
                Last edited by creative 22; 03-04-2010, 10:57.
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • JD
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1194
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by creative 22 View Post
                  Edit:Tässä kun näitä lueskelee, täytyy todeta että kyllä on huonosti suunniteltuja autoja,
                  toki niitä on vikoja muissakin mutta näitä kun ei saada millään kuntoonkaan vaikka miten yrittäisi.
                  Minun autoista ainakin kaikki on tulleet kuntoon kun vain vaihtoi sen viallisen osan joka aiheutti häiriöä ;-)
                  Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                  https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #24
                    Originally posted by JD View Post
                    Minun autoista ainakin kaikki on tulleet kuntoon kun vain vaihtoi sen viallisen osan joka aiheutti häiriöä ;-)
                    Joo vaihtaisi kun vaan löytäisi sen, taaksepäin lukemalla selviää että ainakin
                    on yritetty.Tarkoitinkin lähinnä näitä imuvuotoja.
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by creative 22 View Post
                      Tulpat uusittu, disa tiivistetty, puolia ja suuttimia vaihdeltu, [...]
                      Miten disa vuosi? Imusarjan kiinnityksesta vai läppäakselilta? Miten tiivistit?
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎