Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 alustan puslat yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 316
    • xy

    #31
    Mulla on kanssa alustassa väljää suhteellisen paljon ja sama pompotusongelma. Mutta kuten jo aiemmin on puhuttu, mahtaa olla enemmänkin vika kuin ominaisuus. Alustarempan ajankohta Vantaalle on jo kuitenkin sovittu joten katsotaan mitä se sitten auttaa.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #32
      paljonko herroilla rengaspaineet femmoissa ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #33
        Menee kyllä nyt aika rankasti ohi topicin aiheen... Mut Mut...

        Originally posted by veku View Post
        paljonko herroilla rengaspaineet femmoissa ?
        Vakiokoolla (eli oem 18"), eteen laitoin tasan 3 ja taakse 3,3.
        Muistaakseni viime kesänä oli samat paineet... Ajetaan nyt vähän ja katsotaan menikö oikein

        E39 on perinteisesti aika ranttu noitten paineitten kanssa, jopa +-0,1 voi muuttaa ajomukavuutta aika huimasti...
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • peter
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 316
          • xy

          #34
          jatketaan off topic, mulla on tällä hetkellä oem-paineet. En muista viime kesän paineita, mutta vähän vetelee etupää. Todennäköisesti johtuu kyllä siitä, että etupäässä on muutenkin aika väljää

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by peter View Post
            jatketaan off topic, mulla on tällä hetkellä oem-paineet. En muista viime kesän paineita, mutta vähän vetelee etupää. Todennäköisesti johtuu kyllä siitä, että etupäässä on muutenkin aika väljää
            Sorge vaan kun oli off topic mutta ajattelin kun on paljon m-miehiä samaan aikaan linjoilla niin tulee hyvää faktaa.
            Alle 3 paineilla oli tosi levoton ajaa,nyt tasan eikä vieläkään ihan jees.
            Etupää tuntee jokaisen kallistuman tiessä.

            Siellä on kaikki nyt uutta ja nelipyöräsuuntaus on tehty just.
            Pitää kokeilla vielä paineita
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • peter
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 316
              • xy

              #36
              Siis ihan kaikki? Ei kyllä sitten luulis vetelevän.

              kaukaa haettua, mutta tietkin on kyllä niin huonossa kunnossa talven jäljiltä, että sekin suht "leveille renkaille" aiheuttaa sitä lisävetelyä. Tuskin tuonne nyt hirveästi yli kolmen kannattaa paineitakaan lisätä. Tehtaan speksit on kuitenkin tehtaan speksit :P

              Comment

              • reekoon
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 3426
                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                #37
                M5Boardilla on epäilty perän pompottamisen voivan johtua myös huonoista moottorinkannatinkumeista. Tiedä sitten pitääkö vettä kyseinen selitys.
                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                E36 316i Compact Hellrot

                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #38
                  Originally posted by reekoon View Post
                  M5Boardilla on epäilty perän pompottamisen voivan johtua myös huonoista moottorinkannatinkumeista. Tiedä sitten pitääkö vettä kyseinen selitys.
                  Moni on sitä mieltä, että ainakin pieni pompotus on tämän mallin ominaisuus. Tiedä nyt sitä sitten varmaksi, mutta ainakin ihan ehjätkin autot tuntuu pompottavan, vaikka alustaan olisi vaihdettu about kaikki.

                  Itte oon ajellu tehtaan paineilla, eli muistaakseni 2.6-2.7? Täytynee nostaa hiukan.
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Tylyttäjä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 1412

                    #39
                    Sen verran täytyy vielä tähänkin topikkiin valaista, että hetken aikaa auto oli todella mahtava ajaa! Siis tuon alustarempan jälkeen, samalla tuli alustasarjaksi KW Variant 3. Sitä säädeltiin jonkin verran niin sieltä se löyty.. Auto oli todella hieno ajaa, eikä ottanut juuri ollenkaan uriin.

                    Sitä iloa ei kauaa kestänyt, olisko ollut viikon verran, kun alkoi taas perä liikehtimään sivuttain ensin vähän ja koko ajan enemmän. Eli siis lähinnä tienpinnan urat/reunat epätasaisuudet yms. aiheutti omituisia liikkeitä perässä. Aluksi ajattelin, että onko se mun päässä vaan.. Mutta kyllä se jo syksyllä selvisi, että kyllä siellä oikeesti on jotain ongelmaa muuallakin kuin mun päänupissa. Nyt keväällä se alkoi olemaan jo melko kauhea.

                    Tätä jo syksyllä hämmästeltiin vähän, mutta ei ehditty tsekkaamaan tarkemmin, ennen talviteloille laittoa. Nyt sitten Raikku sitä katteli ja paljastui, että nuo takakelkan puslat ovat ihan loppu. En voinut arvata, että ovat menneet näin nopeasti, koska eihän niillä ole tosiaan ajettu kuin n. 15tkm. Näköjään ne menevät nopeasti, vaikka pääosin ajelee rauhallisesti, mutta toki lähes päivittäin vedetään reilustikin pieniä hetkiä (ainakin muutamia kiihdytyksiä).

                    Kyllä tälläsen auton kanssa pitää olla varautunut laittamaan ainakin jotain palikkaa alustaan ihan vuosittain, vaikka ajais melko vähän, kuten minä.
                    Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                    EX: BMW E39 M5
                    Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                    Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                    (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                    Suzuki GSX-R 1070 K5
                    Performance Mods: Lot
                    Performance: 200mph/322kph@1mile
                    (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #40
                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Sen verran täytyy vielä tähänkin topikkiin valaista, että hetken aikaa auto oli todella mahtava ajaa! Siis tuon alustarempan jälkeen, samalla tuli alustasarjaksi KW Variant 3. Sitä säädeltiin jonkin verran niin sieltä se löyty.. Auto oli todella hieno ajaa, eikä ottanut juuri ollenkaan uriin.

                      Sitä iloa ei kauaa kestänyt, olisko ollut viikon verran, kun alkoi taas perä liikehtimään sivuttain ensin vähän ja koko ajan enemmän. Eli siis lähinnä tienpinnan urat/reunat epätasaisuudet yms. aiheutti omituisia liikkeitä perässä. Aluksi ajattelin, että onko se mun päässä vaan.. Mutta kyllä se jo syksyllä selvisi, että kyllä siellä oikeesti on jotain ongelmaa muuallakin kuin mun päänupissa. Nyt keväällä se alkoi olemaan jo melko kauhea.

                      Tätä jo syksyllä hämmästeltiin vähän, mutta ei ehditty tsekkaamaan tarkemmin, ennen talviteloille laittoa. Nyt sitten Raikku sitä katteli ja paljastui, että nuo takakelkan puslat ovat ihan loppu. En voinut arvata, että ovat menneet näin nopeasti, koska eihän niillä ole tosiaan ajettu kuin n. 15tkm. Näköjään ne menevät nopeasti, vaikka pääosin ajelee rauhallisesti, mutta toki lähes päivittäin vedetään reilustikin pieniä hetkiä (ainakin muutamia kiihdytyksiä).

                      Kyllä tälläsen auton kanssa pitää olla varautunut laittamaan ainakin jotain palikkaa alustaan ihan vuosittain, vaikka ajais melko vähän, kuten minä.

                      Keulassa on tosiaan kaikki rojut uudet
                      Joo taidan itsekin vaihtaa vielä nuo takakelkan puslat.
                      Ei tämä mikään huono ole ajaa paranee vaan mitä enempi nopeutta on ja tiellä on iso merkitys tuohon hakemiseen.
                      Tuo 535d vaan menee samalla tiellä kuin juna kun vertaa femmaan niin se vähän ärsyttää,tosin siinä on 245\40-18 kitkat alla .Katotaan pysyykö se tiellä kun siihen ruuvataan 20" kesäsatsi kohta alle..

                      Pistin merkille että kun tiessä on isohko poikittassauma niin takapää tosiaan ns rämähtää kun sen yli ajaa,muistelen että noin oli E39 farkussakin taaanoin kun siinä oli takakelkan puslat finaalissa..
                      Last edited by veku; 18-04-2012, 08:43. Reason: takakelkan puslat
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • Yltti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2792
                        • Kuopio suamen texas

                        #41


                        Laittaa sinne tuommoiset vakajat niin loppuu se vaeltelu, menee kuin juna asfaltilla jopa uraisella , ihan sama mikä nopeus, mitään muutakaan ylimääräistä elehdintää ei esiintynyt missään nopeudessa.



                        Tässä kuvassa takavakaaja, edessä oli uretaanit reaktiotangoissa+vakaajassa
                        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                        F10 525d Xdrive comfort sitte
                        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                        www.rotator.fi

                        Comment

                        • peter
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 316
                          • xy

                          #42
                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Sen verran täytyy vielä tähänkin topikkiin valaista, että hetken aikaa auto oli todella mahtava ajaa! Siis tuon alustarempan jälkeen, samalla tuli alustasarjaksi KW Variant 3. Sitä säädeltiin jonkin verran niin sieltä se löyty.. Auto oli todella hieno ajaa, eikä ottanut juuri ollenkaan uriin.

                          Sitä iloa ei kauaa kestänyt, olisko ollut viikon verran, kun alkoi taas perä liikehtimään sivuttain ensin vähän ja koko ajan enemmän. Eli siis lähinnä tienpinnan urat/reunat epätasaisuudet yms. aiheutti omituisia liikkeitä perässä. Aluksi ajattelin, että onko se mun päässä vaan.. Mutta kyllä se jo syksyllä selvisi, että kyllä siellä oikeesti on jotain ongelmaa muuallakin kuin mun päänupissa. Nyt keväällä se alkoi olemaan jo melko kauhea.

                          Tätä jo syksyllä hämmästeltiin vähän, mutta ei ehditty tsekkaamaan tarkemmin, ennen talviteloille laittoa. Nyt sitten Raikku sitä katteli ja paljastui, että nuo takakelkan puslat ovat ihan loppu. En voinut arvata, että ovat menneet näin nopeasti, koska eihän niillä ole tosiaan ajettu kuin n. 15tkm. Näköjään ne menevät nopeasti, vaikka pääosin ajelee rauhallisesti, mutta toki lähes päivittäin vedetään reilustikin pieniä hetkiä (ainakin muutamia kiihdytyksiä).

                          Kyllä tälläsen auton kanssa pitää olla varautunut laittamaan ainakin jotain palikkaa alustaan ihan vuosittain, vaikka ajais melko vähän, kuten minä.

                          Kyllähän se näin on, että joka kevät on syytä varautua vähintään vaihtamaan jotain alustaan. Itse ajelin nyt talven ja tuntuu, että alusta meni huomattavasti huonompaan suuntaan kaupunkisompailun ja kaikein muun sellaisen jälkeen. Noi muovipuslat ei vaan kestä sitä jatkuvaa rynkytystä.

                          Ei mullakaan ollut viime kesänä mitään valittamista alustan toiminnasta, mutta nyt keväällä tuntuu, että menee joka suuntaan. Syytän kyllä osittain myös teiden huonoa kuntoa, mutta kuten jo edellä mainittu, aika Vantaalle sovittu tärkeimpien komponenttien uusimiseen.

                          Comment

                          • peter
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 316
                            • xy

                            #43
                            Noniin. Alustassa on nyt lähes kaikki uutta. Aiemmat tukivarret oli sanalla sanoen hyvinkin loppu joka paikasta. takakelkka on vielä aika täydellisesti byebye, mutta nyt ei ollut mahdollisuutta sitä laittaa. ja yllättäen etupäästä antoi iskarin yläpää periksi.
                            ajoltaan muuttui kyllä huomattavasti positiivisempaan suuntaan mutta suuntauksen vaatii vielä, jotta saadaan ihan lopullinen hyöty esiin.

                            Comment

                            • VomiT
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 32
                              • Helsinki

                              #44
                              Moi,
                              Kumminpäin noi takakelkan puslat täytyy asentaa, kun niissä on ne pienet nuolet? Vasemmalta oikealle nuolet vai edestä taakse? Käykö noiden täyttöön hyvin Sikaflexin lasinasennusliima?

                              Comment

                              • VomiT
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2009
                                • 32
                                • Helsinki

                                #45
                                OMG, ei tietoa mukamas !?!?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎