Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535ia öljyvuoto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lunideth
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 80

e39 535ia öljyvuoto

Moro

Eli ongelma on se että tänä aamuna katsoin nii oli autos jostain vuotanut öljyä. ja vuoti ihaN PERKELEESTI...
    Sitten nyt illalla ajoin kaverin montulle ja jossain vaiheessa huomasin että auto ei lähe liikkelle enään kunnol. Eli kun lähtee liikkeelle moottori huutaa kierrokset nousee ja kuuluu ihme vikinää, mut auto ei liiku. Sit ku lisää kaasu niin se lähtee liikkelle.
    Lisäks pienillä nopeuksilla vaihelaatikko käyttäytyy samal se arpoo vaiheen: pistää pienimmän ja kierrokset nousee sit se yhtäkkiä saattaa pistää isoimman tupaan yms.
    Isoilla nopeuksilla ei mtn hätää. Lisäksi se on menny jo 2 kertaa "fail safe mode":n. Ja matkaa oli kaverille muutama km.

No kun pääsin montulle ja purettiin suojat ja keulan niin etsittiin uotoa ja löydettiin vuoto putkessa joka menee ojhaustehostimen säiliöstä ns "syyläriin" eli kun edessä on vaihelaatikon syyläri, sen takana on ilmastoinnin kenno ja sen vieressä menee ohjaustehostimen putket. ja yksi niistä alumiiniputkista vuotaa koko ajan kun auto on käynnissä. Ja kun katsoin säiliöön niin siinä oli noin 1cm alle minimin.

Kysymys on se että vaikuttaako se laatikon toimintaan???? Eli esim jos abs- anturiin tulee vikaa niin loota menee "fail safe mode":n mutta vaikuttaako tehostimen nesteet siihen?
    Onko kellään mitään hajua paljonko tulee maksamaan sen vaihto????? Eli käsittääkseni sitä ei voi itse vaihtaa koska kaikki liittimet on puristusliittimii ja putket on alumiinia.
    ..::Bmw & Metal Forever::..
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

Vikakoodit lukuun, livedatan ihmettelyä voisi myös harkita.

Comment

• kye
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 320
      • Forssa

Nuo viestisi ensinmäisessä kappaleessa kerrotut omininaisuudet viittaavat aivan selvästi laatikkpöljyn vähyyteen.

1 sentin vajaus ohjaustehostinsäiliössä ei ole tilavuutena kovinkaan suuri määrä öljyä.

Niitä alumiinisia putkiahan on neljä, jotka menevät jäähdyttimen ja ilmastoinnin lauhduttimen väliin. Muistaakseni kaksi alimmaista ovat laatikon jäähdytykseen ja kaksi ylimmäistä ohjaustehostuksen jäähdytykseen. Siinä jäähdyttimen kulmalla on pikaliittimet noissa kaikissa neljässä letkussa/putkessa, joten itse laatikon ja ohjauksen jäähdyttimet ovat eri osia kuin niille öljyä kuljettavat putket.

Ettei olis menneet nuo alumiiniputket sekaisin ja öljyvuoto onkin peräisin laatikosta tulevista putkista?
      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
      - N42/46 jakopäät
      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

tied. 0407247465

Comment

• Lunideth
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 80

Okkei

Eli alin putki on se joka vuotaa.
        Ja niissä putkissa ei ole erillstä kennos vaan itse putket tekevät muutaman mutkan ja palaavat takaisin.
        Voi olla että olen väärässä, mutta muistaakseni alumiiniputki menee siihen kiinnikkeeseen ja sieltä tehostimeen. tarkistan asian huomenna uudestaan.

Mites sen pikakiinnikkeen saa irti?
        Onko siinä mitään hanaa/stopparia/yms jotten niitä irrottaessa valu öljyt pois?

Comment

• Lunideth
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 80

Originally posted by Lunideth View Post
          Okkei

Eli alin putki on se joka vuotaa.
          Ja niissä putkissa ei ole erillstä kennos vaan itse putket tekevät muutaman mutkan ja palaavat takaisin.
          Voi olla että olen väärässä, mutta muistaakseni alumiiniputki menee siihen kiinnikkeeseen ja sieltä tehostimeen. tarkistan asian huomenna uudestaan.

Mites sen pikakiinnikkeen saa irti?
          Onko siinä mitään hanaa/stopparia/yms jotten niitä irrottaessa valu öljyt pois?
          None.

Eli ensinnäkin kennojahan on siellä kolme. Etummaisin on musta ja se on ymmärtääkseni laatikon öljyjen jäähdytin. Sen takana (auton) oikeassa yläkulmassa on pieni kenno joka ymmärtääkseni on ilmastoinnin kenno. Ja ilmastointikennon vieressä menee putkia jotka menevät tehostimen säiliöön ja tehostimen pumpulle.

Ja vuotava putki on nimenomaan se alumiiniputki joka menee tehostimen säiliöstä on on se joka vuotaa.

Ihmettelen sitä että mitään muitavuotoja ei löydy missään.
          Ja toisekseen minua ihmetyttää se laatikon toiminta joka viittaa nimenomaan laatikon öljyjen vähyyteen, mutta en pysty tarkistamaan niitä itse ja missään ei ole mitään merkkejä että ne olisis vuotaneet pois.

Voisiko olla että tehostimen öljyt on yhteydessä turbiiniin/tms?????

Lisäksi ennen ensimmäistä eli laatikon syyläriä on lehta/puhallin. Niin se ei ole ikinä toiminut... wtf???? Vaikka kuinka kauan olen autolla ajnut niin se ei ole ikinä mennyt päälle... Onko se risa vai pitääkö ajaa ylikierrosilla ennekuin se menee päälle????

Comment

• kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

Mikä on autosi vuosimalli? Tutkin tuolta Realoem:stä tuota rakennetta. Itse muistelin aikaisemmin D-mallien letku ja putki systeemeitä.
            Last edited by kye; 04-04-2010, 15:28.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

tied. 0407247465

Comment

• Vehkis
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1441
              • Turku

Originally posted by Lunideth View Post
              None.

Eli ensinnäkin kennojahan on siellä kolme. Etummaisin on musta ja se on ymmärtääkseni laatikon öljyjen jäähdytin. Sen takana (auton) oikeassa yläkulmassa on pieni kenno joka ymmärtääkseni on ilmastoinnin kenno. Ja ilmastointikennon vieressä menee putkia jotka menevät tehostimen säiliöön ja tehostimen pumpulle.

Ja vuotava putki on nimenomaan se alumiiniputki joka menee tehostimen säiliöstä on on se joka vuotaa.

Ihmettelen sitä että mitään muitavuotoja ei löydy missään.
              Ja toisekseen minua ihmetyttää se laatikon toiminta joka viittaa nimenomaan laatikon öljyjen vähyyteen, mutta en pysty tarkistamaan niitä itse ja missään ei ole mitään merkkejä että ne olisis vuotaneet pois.

Voisiko olla että tehostimen öljyt on yhteydessä turbiiniin/tms?????

Lisäksi ennen ensimmäistä eli laatikon syyläriä on lehta/puhallin. Niin se ei ole ikinä toiminut... wtf???? Vaikka kuinka kauan olen autolla ajnut niin se ei ole ikinä mennyt päälle... Onko se risa vai pitääkö ajaa ylikierrosilla ennekuin se menee päälle????
              Mikäli oikein muistan, niin ensimmäisen on keulasta päin katsottuna on ilmastoinnin kenno.Sen edessä on sähköflekti, mistä on yleensä vastukset palanut ja sen takia se ei toimi(lisää juttua tuosta flektistä täältä). Ilmastoinnin kenno ei todellakaan ole mikään pieni, se on melkein syylärin kokoinen ulkomitoiltaan, tuo pieni kenno on luultavasti laatikon öljyjä varten.
              Last edited by Vehkis; 04-04-2010, 15:25.
              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
              ex E39 535iA -97
              sekä x määrä riisikippoja

Kesäautona toimii vw kupla -65

Comment

• Lunideth
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 80

Originally posted by Vehkis View Post
                Mikäli oikein muistan, niin ensimmäisen on keulasta päin katsottuna on ilmastoinnin kenno.Sen edessä on sähköflekti, mistä on yleensä vastukset palanut ja sen takia se ei toimi(lisää juttua tuosta flektistä täältä). Ilmastoinnin kenno ei todellakaan ole mikään pieni, se on melkein syylärin kokoinen ulkomitoiltaan, tuo pieni kenno on luultavasti laatikon öljyjä varten.
                Kyllä näin on

Tarkistin juuri asian ja hitto vieköön se on nimenomaan vaihelaatikon putki joka vuotaa.

Elikkäs elikkäs. paljonkohan mahtaa maksaa laatikon syylärin vaihto + uudet öljyt? Käsittääkseni merkkilliike on ainut missä kyseiset asiat voi tehdä.

PS. Vm on 96/97
                Last edited by Lunideth; 04-04-2010, 16:07.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎