E39 M5 ABS-anturi?ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

    E39 M5 ABS-anturi?ongelma

    Eli vika ei suoraan antureissa ole mutta vaihdon yhteydessä tuli vikaa kyllä

    Eli vaihdoin taakse abs anturit ja tietty ne oli niin kovin hapettunut kiinni ettei lähtenyt muuta ku poraamalla irti.
    Nyt ilmeni uus ongelma, alle ~50km/h vauhdissa kun painaa jarrua normaalisti niin alkaa abs hakkaa vastaan, tuntuis että se hakkaa vastaan pyörimisnopeudella, eli jos auto rullaa hitaammin niin ei hakkaa niin usein kuin esim 50kmh vauhdissa.
    Sitten kun tekee konejarrutuksen niin alkaa luistonesto vilkkumaan ~3k kierrosten jälkeen.

    Eli kysymys kuuluu, mitähän oon porannut/sörkkinyt ruuvarilla paskaksi sieltä anturi pesästä. Kaikki ideat tervettulleet!
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd
  • JIPSKI
    BTCF Member
    • Feb 2003
    • 1009
    • Vaasa

    #2
    Olisko jääny jotain roskia sinne?
    exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

    Comment

    • R Power
      Bimmer Rookie
      • Feb 2006
      • 163

      #3
      Originally posted by Purni View Post
      Eli vika ei suoraan antureissa ole mutta vaihdon yhteydessä tuli vikaa kyllä

      Eli vaihdoin taakse abs anturit ja tietty ne oli niin kovin hapettunut kiinni ettei lähtenyt muuta ku poraamalla irti.
      Nyt ilmeni uus ongelma, alle ~50km/h vauhdissa kun painaa jarrua normaalisti niin alkaa abs hakkaa vastaan, tuntuis että se hakkaa vastaan pyörimisnopeudella, eli jos auto rullaa hitaammin niin ei hakkaa niin usein kuin esim 50kmh vauhdissa.
      Sitten kun tekee konejarrutuksen niin alkaa luistonesto vilkkumaan ~3k kierrosten jälkeen.

      Eli kysymys kuuluu, mitähän oon porannut/sörkkinyt ruuvarilla paskaksi sieltä anturi pesästä. Kaikki ideat tervettulleet!
      Saattaa olla anturikehä viallinen. Puhdistitko anturin vaihdon yhteydessä kehiä? Minkä merkkiset ABS-anturit vaihdoit sinne?
      Ahneella on aina enemmän!

      Comment

      • he39nkka
        Newbiemmer
        • Apr 2010
        • 2
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Purni View Post
        Eli vika ei suoraan antureissa ole mutta vaihdon yhteydessä tuli vikaa kyllä

        Eli vaihdoin taakse abs anturit ja tietty ne oli niin kovin hapettunut kiinni ettei lähtenyt muuta ku poraamalla irti.
        Nyt ilmeni uus ongelma, alle ~50km/h vauhdissa kun painaa jarrua normaalisti niin alkaa abs hakkaa vastaan, tuntuis että se hakkaa vastaan pyörimisnopeudella, eli jos auto rullaa hitaammin niin ei hakkaa niin usein kuin esim 50kmh vauhdissa.
        Sitten kun tekee konejarrutuksen niin alkaa luistonesto vilkkumaan ~3k kierrosten jälkeen.

        Eli kysymys kuuluu, mitähän oon porannut/sörkkinyt ruuvarilla paskaksi sieltä anturi pesästä. Kaikki ideat tervettulleet!
        Moikka , onko mahdollista että poranterä olisi lipsahtanut ABS.än tunnistin renkaaseen ? voi myös olla että tunnistin ei ole ihan pohjassa tai että se antaa väärää dataa yksikölle ,joskus ollut sellaisia tarvike tunnistimia että sammuttaa valon mutta aiheuttaa muun toimintahäiriön.

        Comment

        • Heguli
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 815
          • www.e30m3.fi

          #5
          Oliskohan uudet anturit Motonetista ?

          Itselle tuli samaa oiretta kun vaihdoin anturit Motonetista ostettuihin, bemarilta aidot tilalle ja vika poistui kertaheitolla.
          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

          Comment

          • Purni
            BTCF Member
            • May 2007
            • 915
            • Vantaa

            #6
            Hmm, roskia ei mielestä jäännyt ku aika hyvin jarrucleanreil putsailin ja kattelin valolla sinne sisään. Anturikehään asti se terä ei mennyt ku ei ollut niin pitkä ja joutui hieman vinoon porailee. H39nkka, millainen se tunnistin rengas on, olisko linkkiä vaikka realoemiin? Omasta mielestä se vois olla hyvin mahdollinen vaihtoehto, mitenhän semmoinen vaihdetaan. Tänään purin takalevyt/käsijarrut jne pois mut napa oli kyl niin tiukasti kiinni ettei irronnut joten siihen jäi ku alkoi jo hämärtää.

            Antruit on haettu laakkoselta. Eli bmw omat on.
            Kesämiina: E39 M5 S/C
            Talvimiina: E70 X5 530sd

            Comment

            • he39nkka
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 2
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Purni View Post
              Hmm, roskia ei mielestä jäännyt ku aika hyvin jarrucleanreil putsailin ja kattelin valolla sinne sisään. Anturikehään asti se terä ei mennyt ku ei ollut niin pitkä ja joutui hieman vinoon porailee. H39nkka, millainen se tunnistin rengas on, olisko linkkiä vaikka realoemiin? Omasta mielestä se vois olla hyvin mahdollinen vaihtoehto, mitenhän semmoinen vaihdetaan. Tänään purin takalevyt/käsijarrut jne pois mut napa oli kyl niin tiukasti kiinni ettei irronnut joten siihen jäi ku alkoi jo hämärtää.

              Antruit on haettu laakkoselta. Eli bmw omat on.
              Se se tunnistinrengas osa on kiinteenä pyöränlaakerissa .

              Comment

              • Heguli
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 815
                • www.e30m3.fi

                #8
                Eikös ne kehät ole navassa kiinni, eli menee koko pyörän napa vaihtoon jos on kehä on sorkittu / porailtu paskaksi?

                Siellä tosin ei tarvitse olla isoakaan metallin sirua kun tulee ongelmia..
                Die beste fahrt mit hosen an, BMW

                Comment

                • Purni
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 915
                  • Vantaa

                  #9
                  Hmm, pitää viikonloppuna kun on aikaa saada se koko hässäkkä auki, se napa on vaan niin perkeleen kovin kiinni. Ei auttanut ulosvetäjäkään. puuh

                  edit:
                  Tätä kun kattoo niin napa tai laakeri, http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...heel_bearings/

                  Ei oo oikein muutakaan vaihtoehtoa. Mitään hyvää kikkaa miten ton navan sais ulos tuolta?
                  Last edited by Purni; 07-04-2010, 21:06.
                  Kesämiina: E39 M5 S/C
                  Talvimiina: E70 X5 530sd

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    #10
                    Vetarin irrottaminen navasta voi olla hauskaa puuhaa. KLIK
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X