Tuli hankittua itelle tollanen pakuksi rekattu -98 E39 farkku 525TDSA. Ja ei oo Suomiauto ja on ajettu mittarin mukaan 370tkm. Siinä näyttäs olevan jos jonkinlaista hipisteltävää, vaan ei siinä mittää, laitetaan kuntoon
Moottorin ongelmat:
- Välillä starttauttaa 3-4s ennenku käynnistyy (hehkut vaihettu 2007, ei pölläytttele)
- Tankkia ei voi kuulemma ajaa tyhjäksi, sammuu jos ajaa niin että tankki näyttää alle 20 litraa eikä lähe käyntiin ennenku tankkaa enempi soppaa
- Kattelin konehuoneen puolelle niin naftasuodattimen ja pumpun välisessä läpinäkyvässä kiemuraletkussa alkaa mennä ilmakuplia jos käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä?? Ei taida kuulua asiaan? Onkohan tankista menossa siirtopumppu ja mitäköhän sellanen maksaa jos näin on? Selittäs kyllä tavallaan noi oireet.. Vai onko muita arvauksia tai jopa tietoa?
- Naftasuodatin on aika tuoreen näkönen mutta viimenen tieto huoltokirjasta löytyy kyllä niinkin kaukaa että olis vaihettu 2007 kun autolla ollu 307tkm ajettu. Toki voi olla vaihettu sen jälkeenkin mutta ken tietää...
- Täyskaasu kiihdytyksessä takaa kuuluu sellainen ihme suhina joka voimistuu kierrosten noustessa, liekkö vaan sitten ton avaran farkun äänieristyshomma ku ei oo takapenkkejä jne. vai voisiko viitata taas sinne siirtopumppuun? Eikös se näissä oo tankissa vai tankin vieressä, dont nou...
Vaihdelaatikon ongelmat:
- automaatti nykäsee hieman kun vaihtaa 1 -> 2, muut vaihteet vaihtuu aika pehmeästi ja huomaamattomasti mutta taas 5 tai turbiinilukko, en osaa sanoa kumpi, vaihtuu hieman nykäisten
- tänne on vaihdettu huoltokirjan mukaan syksyllä öljyt+suodatin, mutta ajattelinpa varalta lähteä tarkistaa että onko öljymäärä oikea kun edellisessäkin -96 525TDSA:ssa oli oireita lootassa ja siellä oli sitte 3 litraa liian vähä öljyä...
- toki alkaa olee jo aika kova ajomäärä lootalle vai..?
Muut oireet:
- ulkolämpötilaksi näyttää -40 astetta koko ajan
- keskuslukitus menee kyllä kiinni avaimesta mutta ei aukea
- välillä haisee nafta hieman sisällä kun täräyttää käyntiin?
- vakionopeudensäädin ei toimi (tai sitten en osaa käyttää, -96:ssa oli nappi mistä se ensin laitettiin päälle ja sitten ratin napeista asetettiin säädin päälle mutta tässä ei löydy sellasta nappia eikä lähe ratin namiskoista päälle?)
Näihin oireisiin kun saisi vähän apua niin olisin kiitollinen. Olisi kuitenki tarkoitus tuo Bemari laittaa kunnolla iskuun vaikka ajelee kai sillä noinkin niin kauan ku pelaa... :think
Moottorin ongelmat:
- Välillä starttauttaa 3-4s ennenku käynnistyy (hehkut vaihettu 2007, ei pölläytttele)
- Tankkia ei voi kuulemma ajaa tyhjäksi, sammuu jos ajaa niin että tankki näyttää alle 20 litraa eikä lähe käyntiin ennenku tankkaa enempi soppaa
- Kattelin konehuoneen puolelle niin naftasuodattimen ja pumpun välisessä läpinäkyvässä kiemuraletkussa alkaa mennä ilmakuplia jos käy vähän aikaa tyhjäkäyntiä?? Ei taida kuulua asiaan? Onkohan tankista menossa siirtopumppu ja mitäköhän sellanen maksaa jos näin on? Selittäs kyllä tavallaan noi oireet.. Vai onko muita arvauksia tai jopa tietoa?
- Naftasuodatin on aika tuoreen näkönen mutta viimenen tieto huoltokirjasta löytyy kyllä niinkin kaukaa että olis vaihettu 2007 kun autolla ollu 307tkm ajettu. Toki voi olla vaihettu sen jälkeenkin mutta ken tietää...
- Täyskaasu kiihdytyksessä takaa kuuluu sellainen ihme suhina joka voimistuu kierrosten noustessa, liekkö vaan sitten ton avaran farkun äänieristyshomma ku ei oo takapenkkejä jne. vai voisiko viitata taas sinne siirtopumppuun? Eikös se näissä oo tankissa vai tankin vieressä, dont nou...
Vaihdelaatikon ongelmat:
- automaatti nykäsee hieman kun vaihtaa 1 -> 2, muut vaihteet vaihtuu aika pehmeästi ja huomaamattomasti mutta taas 5 tai turbiinilukko, en osaa sanoa kumpi, vaihtuu hieman nykäisten
- tänne on vaihdettu huoltokirjan mukaan syksyllä öljyt+suodatin, mutta ajattelinpa varalta lähteä tarkistaa että onko öljymäärä oikea kun edellisessäkin -96 525TDSA:ssa oli oireita lootassa ja siellä oli sitte 3 litraa liian vähä öljyä...
- toki alkaa olee jo aika kova ajomäärä lootalle vai..?
Muut oireet:
- ulkolämpötilaksi näyttää -40 astetta koko ajan
- keskuslukitus menee kyllä kiinni avaimesta mutta ei aukea
- välillä haisee nafta hieman sisällä kun täräyttää käyntiin?
- vakionopeudensäädin ei toimi (tai sitten en osaa käyttää, -96:ssa oli nappi mistä se ensin laitettiin päälle ja sitten ratin napeista asetettiin säädin päälle mutta tässä ei löydy sellasta nappia eikä lähe ratin namiskoista päälle?)
Näihin oireisiin kun saisi vähän apua niin olisin kiitollinen. Olisi kuitenki tarkoitus tuo Bemari laittaa kunnolla iskuun vaikka ajelee kai sillä noinkin niin kauan ku pelaa... :think
Comment