Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525TDSA 1998 moottorin *OK* ja ZF 5HP-18 automaatin oireilut *Apua kaivataan!*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

    #31
    Kokeile vaihtaa öljyt ja suodatin siihen lootaan ensin
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • BlackZ
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 83

      #32
      Originally posted by 525tds View Post
      Kokeile vaihtaa öljyt ja suodatin siihen lootaan ensin
      Vastahan ne on vaihdettu syksyllä ja oli ainakin oikean värisetkin ja nyt on oikea määräkin joten en hirveästi laittas sen varaan mutta toki kokeillaan jossain vaiheessa jos ei mitään muita ajatuksia herää kellään...
      Dodge Charger R/T 440cid 1969
      Mercedes Benz SL500 1993
      Yamaha YZ 250cc 2T 1989

      There is no substitute for cubic inches!!!

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        Sieltä vuotaa joku tiiviste lootan sisältä ja sen takia joidenkin pakkojen paineennousu ei ole normaali, pitää kyllä mutta kytkeytyminen tökkäsee. Tiivistevuoto voi olla useammassakin paikassa, joten ei suoraan sormella voi osoittaa. Öljyt kun lämmetessään löystyy niin alkaa vuotaa ohi ja sitten tökkii vaihtaessa. Eipä tuohon auta kuin kärsiä tai tehdä remppa. Noilla oireilla hyvin todennäköinen syy.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • KATKU
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 230
          • Vaasa

          #34
          Originally posted by Cell View Post
          Sieltä vuotaa joku tiiviste lootan sisältä ja sen takia joidenkin pakkojen paineennousu ei ole normaali, pitää kyllä mutta kytkeytyminen tökkäsee. Tiivistevuoto voi olla useammassakin paikassa, joten ei suoraan sormella voi osoittaa. Öljyt kun lämmetessään löystyy niin alkaa vuotaa ohi ja sitten tökkii vaihtaessa. Eipä tuohon auta kuin kärsiä tai tehdä remppa. Noilla oireilla hyvin todennäköinen syy.
          Moi
          Onko kokemusta olisko noista lisäaineista jotain hyötyä tällasessa tapauksessa.
          Esim. Forte http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #35
            Originally posted by KATKU View Post
            Moi
            Onko kokemusta olisko noista lisäaineista jotain hyötyä tällasessa tapauksessa.
            Esim. Forte http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto
            Ei ole kokemusta, mutta en usko tuon auttavan, useimmiten vika on sellainen ettei se edes voi korjaantua millään tuollaisella, eli mekaanista sorttia. Revennyt tasotiiviste, katkennut tiivisterengas...

            Siitä sen sijaan on kokemusta, että 90% tapauksista laatikon epätoivoisiin elvyttämistoimiin on hakattu rahaa n. 1/3 täyden laatikkoremontin hinnasta tai saman verran kuin ehjä irtoaski maksaa purkaamolla.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • KATKU
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 230
              • Vaasa

              #36
              Originally posted by Cell View Post
              Ei ole kokemusta, mutta en usko tuon auttavan, useimmiten vika on sellainen ettei se edes voi korjaantua millään tuollaisella, eli mekaanista sorttia. Revennyt tasotiiviste, katkennut tiivisterengas...

              Siitä sen sijaan on kokemusta, että 90% tapauksista laatikon epätoivoisiin elvyttämistoimiin on hakattu rahaa n. 1/3 täyden laatikkoremontin hinnasta tai saman verran kuin ehjä irtoaski maksaa purkaamolla.
              Joo ei lisäaineilla "korjata" kuvailemisia vikoja. Mutta voisiko niillä olla ennaltaehkäisevä vaikutus ehjässä laatikossa ? Käsittääkseni esim. Powermaticissa laitetaan joku lisäaine öljynvaihdon yhteydessä laatikkoon.
              Vai ovatko pelkkää rahastusta.

              Comment

              • TsKo
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 127
                • Loppi

                #37
                Originally posted by Cell View Post
                Ei ole kokemusta, mutta en usko tuon auttavan, useimmiten vika on sellainen ettei se edes voi korjaantua millään tuollaisella, eli mekaanista sorttia. Revennyt tasotiiviste, katkennut tiivisterengas...

                Siitä sen sijaan on kokemusta, että 90% tapauksista laatikon epätoivoisiin elvyttämistoimiin on hakattu rahaa n. 1/3 täyden laatikkoremontin hinnasta tai saman verran kuin ehjä irtoaski maksaa purkaamolla.

                Onko muuten tietoa mistä sais jonkinlaista masterkittiä tai jotain vastaavaa korjaussarjaa tohon laatikkoon??

                Toi oma tdsa on nyt 300tkm ajettu ja lootaöljyjä ei oo kertaakaan ilmeisesti vaihdettu.

                Oma kokemukseni on että tässä vaiheessa öljynvaihto ennemmin lyhentää kun pidentää laatikon ikää ja ajatuksena on remontoida toi loota sitten kun se leviää ja aloittaa senjälkeen säännöllinen öljynvaihtohuolto.

                Ameriikan romuihin noita korjaussarjoja saa aika helposti mutta mistä euroautoihin??
                e70 X5 40d -11
                ex e39 530D touring -00
                ex e39 TDSa touring -99

                Comment

                • BlackZ
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 83

                  #38
                  Tänään soittelin auton ei edelliselle vaan sitä edelliselle kaverille joka auliisti kertoi kaiken autosta, kiitos hänelle arvokkaista tiedoista

                  Eli lootaöljyt + suodatin on vaihdettu viime syksynä BMW merkkihuollossa ja siellä oli lootan käyttäytymistä muutenki tutkittu. Ei ollut vaikuttanut öljyjen ja suodattimien vaihto mitään vaan loota oli ollut ihan entisenlaisensa, eli tällainen jo ennen öljyjen vaihtoa ja koko ajan hänen omistusaikanaan. Ja huollon kaverit olivat todenneet että normaalia kulumista tuon verran ajetussa lootassa ettei siitä kannata sen kummemmin murehtia.

                  Joten varmaan lopetan tähän lootan tutkimisen ja ajelen menemään, pääasia ettei luista ja tuo vika on varmastikin juuri noin kuin Cell totesikin, näin ajattelin itsekin että mekaaninen pikkuvika siellä on jossaki mistä nuo mahdolliset painehäiriöt tulee ja se vaikuttaa tuohon vaihtamiseen. Kerran ei heitä minkään sortin vikakoodeja, eikä luista ja lootassa uudet öljyt niin ajelen menemään, ei tuo niin paljon häiritse varsinkin nyt kun aika varmalla tietää mistä johtuu. Jos sitten joskus tuo loota porsii, sehän voi olla huomena tai 200 tkm päästä, automaateista ei koskaan tiedä, niin vaihdan sitten lootan jostaki purkuautosta ja thats it

                  Pääasia että tietää vaan mitä on tehty ja millanen se on aikasemmin ollu jne. ettei vaivaa turhaa päätään sillä että pitäs vielä se ja se kokeilla jos se sillä oikenis
                  Dodge Charger R/T 440cid 1969
                  Mercedes Benz SL500 1993
                  Yamaha YZ 250cc 2T 1989

                  There is no substitute for cubic inches!!!

                  Comment

                  • TsKo
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2009
                    • 127
                    • Loppi

                    #39
                    No nyt alko vissiin tulla se siirtopumppuremontti ajankohtaiseksi mullakin.

                    Eilen tulin töistä ja suoralla tiellä auto sammu kerrasta 80kympin vauhdista.
                    No siitä hinattiin kaverin pihaan ja tutkittiin niin ei surise pumppu tankissa eikä tule syöttöpumpulle tulevasta letkusta naftaa ollenkaan. Silti lähti käyntiin kun aikansa sahas, mutta koitin kyllä starttailla siellä tienvarressakin mut ei lähteny. Ainetta on noin varttitankki.

                    Eli voikos toi siirtopumpun pimentyminen pysäyttää koko auton kerrasta vaikka kuitenkin sitte saa sahattua käymään pelkän syöttöpumpussa olevan siirtopumpun voimalla?
                    e70 X5 40d -11
                    ex e39 530D touring -00
                    ex e39 TDSa touring -99

                    Comment

                    • BlackZ
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 83

                      #40
                      Originally posted by TsKo View Post
                      No nyt alko vissiin tulla se siirtopumppuremontti ajankohtaiseksi mullakin.

                      Eilen tulin töistä ja suoralla tiellä auto sammu kerrasta 80kympin vauhdista.
                      No siitä hinattiin kaverin pihaan ja tutkittiin niin ei surise pumppu tankissa eikä tule syöttöpumpulle tulevasta letkusta naftaa ollenkaan. Silti lähti käyntiin kun aikansa sahas, mutta koitin kyllä starttailla siellä tienvarressakin mut ei lähteny. Ainetta on noin varttitankki.

                      Eli voikos toi siirtopumpun pimentyminen pysäyttää koko auton kerrasta vaikka kuitenkin sitte saa sahattua käymään pelkän syöttöpumpussa olevan siirtopumpun voimalla?
                      Kyllä kai se voi, eihän sen tartte ku hetkellisesti vetää kunnolla ilmaa sinne niin sammuuhan se Ei muutaku pumppu vaihtoon vaan niin taas pelittää Toki kannattaa tarkistaa ettei oo sulake vaan palanu tms., siis toisinsanottuna että siirtopumpulle kuitenki tulee virta. Ja tolla mun bemulla loppu meno aina kuulemma puolen tankin huiteilla jo, joten ihme että enää on lähteny sulla edes käyntiin jos varttitankki vaan keittoa jälellä.
                      Dodge Charger R/T 440cid 1969
                      Mercedes Benz SL500 1993
                      Yamaha YZ 250cc 2T 1989

                      There is no substitute for cubic inches!!!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎