Kokeile vaihtaa öljyt ja suodatin siihen lootaan ensin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 525TDSA 1998 moottorin *OK* ja ZF 5HP-18 automaatin oireilut *Apua kaivataan!*
Collapse
X
-
Originally posted by 525tds View PostKokeile vaihtaa öljyt ja suodatin siihen lootaan ensinDodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
Sieltä vuotaa joku tiiviste lootan sisältä ja sen takia joidenkin pakkojen paineennousu ei ole normaali, pitää kyllä mutta kytkeytyminen tökkäsee. Tiivistevuoto voi olla useammassakin paikassa, joten ei suoraan sormella voi osoittaa. Öljyt kun lämmetessään löystyy niin alkaa vuotaa ohi ja sitten tökkii vaihtaessa. Eipä tuohon auta kuin kärsiä tai tehdä remppa. Noilla oireilla hyvin todennäköinen syy.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostSieltä vuotaa joku tiiviste lootan sisältä ja sen takia joidenkin pakkojen paineennousu ei ole normaali, pitää kyllä mutta kytkeytyminen tökkäsee. Tiivistevuoto voi olla useammassakin paikassa, joten ei suoraan sormella voi osoittaa. Öljyt kun lämmetessään löystyy niin alkaa vuotaa ohi ja sitten tökkii vaihtaessa. Eipä tuohon auta kuin kärsiä tai tehdä remppa. Noilla oireilla hyvin todennäköinen syy.
Onko kokemusta olisko noista lisäaineista jotain hyötyä tällasessa tapauksessa.
Esim. Forte http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostMoi
Onko kokemusta olisko noista lisäaineista jotain hyötyä tällasessa tapauksessa.
Esim. Forte http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto
Siitä sen sijaan on kokemusta, että 90% tapauksista laatikon epätoivoisiin elvyttämistoimiin on hakattu rahaa n. 1/3 täyden laatikkoremontin hinnasta tai saman verran kuin ehjä irtoaski maksaa purkaamolla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi ole kokemusta, mutta en usko tuon auttavan, useimmiten vika on sellainen ettei se edes voi korjaantua millään tuollaisella, eli mekaanista sorttia. Revennyt tasotiiviste, katkennut tiivisterengas...
Siitä sen sijaan on kokemusta, että 90% tapauksista laatikon epätoivoisiin elvyttämistoimiin on hakattu rahaa n. 1/3 täyden laatikkoremontin hinnasta tai saman verran kuin ehjä irtoaski maksaa purkaamolla.
Vai ovatko pelkkää rahastusta.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi ole kokemusta, mutta en usko tuon auttavan, useimmiten vika on sellainen ettei se edes voi korjaantua millään tuollaisella, eli mekaanista sorttia. Revennyt tasotiiviste, katkennut tiivisterengas...
Siitä sen sijaan on kokemusta, että 90% tapauksista laatikon epätoivoisiin elvyttämistoimiin on hakattu rahaa n. 1/3 täyden laatikkoremontin hinnasta tai saman verran kuin ehjä irtoaski maksaa purkaamolla.
Onko muuten tietoa mistä sais jonkinlaista masterkittiä tai jotain vastaavaa korjaussarjaa tohon laatikkoon??
Toi oma tdsa on nyt 300tkm ajettu ja lootaöljyjä ei oo kertaakaan ilmeisesti vaihdettu.
Oma kokemukseni on että tässä vaiheessa öljynvaihto ennemmin lyhentää kun pidentää laatikon ikää ja ajatuksena on remontoida toi loota sitten kun se leviää ja aloittaa senjälkeen säännöllinen öljynvaihtohuolto.
Ameriikan romuihin noita korjaussarjoja saa aika helposti mutta mistä euroautoihin??e70 X5 40d -11
ex e39 530D touring -00
ex e39 TDSa touring -99
Comment
-
-
Tänään soittelin auton ei edelliselle vaan sitä edelliselle kaverille joka auliisti kertoi kaiken autosta, kiitos hänelle arvokkaista tiedoista
Eli lootaöljyt + suodatin on vaihdettu viime syksynä BMW merkkihuollossa ja siellä oli lootan käyttäytymistä muutenki tutkittu. Ei ollut vaikuttanut öljyjen ja suodattimien vaihto mitään vaan loota oli ollut ihan entisenlaisensa, eli tällainen jo ennen öljyjen vaihtoa ja koko ajan hänen omistusaikanaan. Ja huollon kaverit olivat todenneet että normaalia kulumista tuon verran ajetussa lootassa ettei siitä kannata sen kummemmin murehtia.
Joten varmaan lopetan tähän lootan tutkimisen ja ajelen menemään, pääasia ettei luista ja tuo vika on varmastikin juuri noin kuin Cell totesikin, näin ajattelin itsekin että mekaaninen pikkuvika siellä on jossaki mistä nuo mahdolliset painehäiriöt tulee ja se vaikuttaa tuohon vaihtamiseen. Kerran ei heitä minkään sortin vikakoodeja, eikä luista ja lootassa uudet öljyt niin ajelen menemään, ei tuo niin paljon häiritse varsinkin nyt kun aika varmalla tietää mistä johtuu. Jos sitten joskus tuo loota porsii, sehän voi olla huomena tai 200 tkm päästä, automaateista ei koskaan tiedä, niin vaihdan sitten lootan jostaki purkuautosta ja thats it
Pääasia että tietää vaan mitä on tehty ja millanen se on aikasemmin ollu jne. ettei vaivaa turhaa päätään sillä että pitäs vielä se ja se kokeilla jos se sillä oikenisDodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
-
No nyt alko vissiin tulla se siirtopumppuremontti ajankohtaiseksi mullakin.
Eilen tulin töistä ja suoralla tiellä auto sammu kerrasta 80kympin vauhdista.
No siitä hinattiin kaverin pihaan ja tutkittiin niin ei surise pumppu tankissa eikä tule syöttöpumpulle tulevasta letkusta naftaa ollenkaan. Silti lähti käyntiin kun aikansa sahas, mutta koitin kyllä starttailla siellä tienvarressakin mut ei lähteny. Ainetta on noin varttitankki.
Eli voikos toi siirtopumpun pimentyminen pysäyttää koko auton kerrasta vaikka kuitenkin sitte saa sahattua käymään pelkän syöttöpumpussa olevan siirtopumpun voimalla?e70 X5 40d -11
ex e39 530D touring -00
ex e39 TDSa touring -99
Comment
-
-
Originally posted by TsKo View PostNo nyt alko vissiin tulla se siirtopumppuremontti ajankohtaiseksi mullakin.
Eilen tulin töistä ja suoralla tiellä auto sammu kerrasta 80kympin vauhdista.
No siitä hinattiin kaverin pihaan ja tutkittiin niin ei surise pumppu tankissa eikä tule syöttöpumpulle tulevasta letkusta naftaa ollenkaan. Silti lähti käyntiin kun aikansa sahas, mutta koitin kyllä starttailla siellä tienvarressakin mut ei lähteny. Ainetta on noin varttitankki.
Eli voikos toi siirtopumpun pimentyminen pysäyttää koko auton kerrasta vaikka kuitenkin sitte saa sahattua käymään pelkän syöttöpumpussa olevan siirtopumpun voimalla?Dodge Charger R/T 440cid 1969
Mercedes Benz SL500 1993
Yamaha YZ 250cc 2T 1989
There is no substitute for cubic inches!!!
Comment
-
Comment