Alko tämä aihe pyöriä mielessä niin kovasti et tehdään nyt tällainen säie jossa voi pohtia ja spekuloida (toteutuksesta ei mitään takeita
) miten tommosen e60 530d:n(M57N) 6 vaihteisen GS6-53BZ/DZ manuaaliaskin saa istumaan vanhemman e39 530d:n(M57) jakoksi.
Tuolla asiaa jo sivuttiin mut oli sen verran OT et ajattelin laittaa asiasta oman säikeen pystyyn.
-Tapin mietteet oli tommoset ja tuo X5:sen kytkin oli hyvä vinkki. Minkähänlaiselle väännönkestolle toi kytkin on speksattu?
Kerään tähän linkit tarvittaviin osiin projektia varten.
GS6-53BZ/DZ 6v manuaalivaihteisto(e60): http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=23&fg=05
Vaihteiston vivusto(e60): http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=25&fg=05
X5 e53 kytkin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=21&fg=05
Yllättävän saman näköiset ton noi vaihdevivustot e39:n vastaaviin verrattuna. Ilmeisesti e60:n vivustoa kannattaa käyttää ja modata sit tarvittaessa, on sit sopivuus laatikkoon ainakin kunnossa..?
Kardaania pitää todennäköisesti muokata(lyhentää?) mutta miten perävälitys pitää kutinsa? Entä miten toi laatikon takatuenta kannattaa toteuttaa. e39:n tuenta: http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=22&fg=10 ja e60:n vastaava: http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=22&fg=10
Muita asioita on sit automaatin vikavalon puukottaminen pois mittaristosta. Jos auton "koodaa" manuaaliksi niin tarviiko tota automaattilaatikon töpseliin lykätä mitään jänniteitä mistä tuolla on selitetty? Kytkinpoljinasetelma ja muut kytkinhilut sit e39 mallistosta...
Incidiouksen listaus normi e39:n manuaaliaskiswappiin:

Tuolla asiaa jo sivuttiin mut oli sen verran OT et ajattelin laittaa asiasta oman säikeen pystyyn.
Originally posted by -Tapi
View Post
Kerään tähän linkit tarvittaviin osiin projektia varten.
GS6-53BZ/DZ 6v manuaalivaihteisto(e60): http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=23&fg=05
Vaihteiston vivusto(e60): http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=25&fg=05
X5 e53 kytkin: http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=21&fg=05
Yllättävän saman näköiset ton noi vaihdevivustot e39:n vastaaviin verrattuna. Ilmeisesti e60:n vivustoa kannattaa käyttää ja modata sit tarvittaessa, on sit sopivuus laatikkoon ainakin kunnossa..?
Kardaania pitää todennäköisesti muokata(lyhentää?) mutta miten perävälitys pitää kutinsa? Entä miten toi laatikon takatuenta kannattaa toteuttaa. e39:n tuenta: http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=22&fg=10 ja e60:n vastaava: http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=22&fg=10
Muita asioita on sit automaatin vikavalon puukottaminen pois mittaristosta. Jos auton "koodaa" manuaaliksi niin tarviiko tota automaattilaatikon töpseliin lykätä mitään jänniteitä mistä tuolla on selitetty? Kytkinpoljinasetelma ja muut kytkinhilut sit e39 mallistosta...
Incidiouksen listaus normi e39:n manuaaliaskiswappiin:
Originally posted by Incidious
Comment