Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D mikä on tämä polttoainelinjaston osa / merkitys? *ratkaistu*

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • htk
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 323
    • Juankoski

    e39 530D mikä on tämä polttoainelinjaston osa / merkitys? *ratkaistu*

    Vuoti diisseliä tämän (onko tämä nyt suodatin vai mikä) välistä.
    Otin pois ja laiton tilalle "suoran" letkun.
    Mutta ei lähde enää käyntiin.
    Olen ilmannut laittamalla virrat päälle, ilman tulosta.

    Osa taitaa olla kuvassa vasemmassa ylänurkassa vitosten välissä


    Eli onko kyseisellä osalla jotain oleellista virkaa vai jotain ongelmia ilmauksessa.

    Auto toimi kyllä hyvin vaikka vuotikin polttoainetta.
    e39 530 D -00
    Attached Files
    Last edited by htk; 19-04-2010, 12:17. Reason: otsikkoa paranneltu
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    'PRESSURE LIMITING VALVE' eli siis paineenrajoitusventtiili.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • htk
      BTCF Member
      • Aug 2003
      • 323
      • Juankoski

      #3
      Näkyyhän se siellä lukevan, katsoin vain kuvaa ja mietin, kun ei ole kerrottu mikä osa.
      Kiitos valaistuksesta.
      Eli auto ei lähde käyntiin ilman sitä?

      pitää ruveta soittelemaan osan perään.
      Last edited by htk; 19-04-2010, 12:06.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Tuo on regulaattori/kuristin, joka ylläpitää siirtopaineen. Jos tuo on pois välistä, siirtopaine tippuu, kun suurin osa menee suoraan paluulinjaan.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jatti.t
          Newbiemmer
          • Jan 2005
          • 17
          • .

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Tuo on regulaattori/kuristin, joka ylläpitää siirtopaineen. Jos tuo on pois välistä, siirtopaine tippuu, kun suurin osa menee suoraan paluulinjaan.

          Tuo venttiili ei vissiin saa päästää kumpaankin suuntaan ilmaa?

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Originally posted by Jatti.t View Post
            Tuo venttiili ei vissiin saa päästää kumpaankin suuntaan ilmaa?
            Ilmaa? Tarkoittanet et siinä olis takaiskuventtiili?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Jatti.t
              Newbiemmer
              • Jan 2005
              • 17
              • .

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              Ilmaa? Tarkoittanet et siinä olis takaiskuventtiili?
              Niin ku puhaltaa tuohon nii pysytyy kumpaanki suuntaan puhaltaa läpi. Vai miten tuon pitää toimia oikein? Auto lopetti käymisen kun sammutin ja sitä ennen toimi normaalisti oli sielä muutama letku vähän rikki ku suhisivat aika lailla mutta ei auttanu niittenkään vaihto niin aattelin että oisko tuossa jotakin vikaa että ei saa tarpeeksi painetta että ei lähe käyntiin?

              Comment

              • Päkäzu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 50
                • EP

                #8
                Mulla vuotaa polttoainetta tuo venttiili. Käykös näihin tuon venttiilin tilalle joku toinen ratkaisu?

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Päkäzu View Post
                  Mulla vuotaa polttoainetta tuo venttiili. Käykös näihin tuon venttiilin tilalle joku toinen ratkaisu?
                  Kyllä siellä pitää jokin rajoitin olla.
                  Helpointa kun on sopiva venttiili.

                  Comment

                  • Hcet
                    BTCF Member
                    • Oct 2018
                    • 124
                    • Tampere

                    #10
                    Eikös tuon linjan voi yksinkertaistaa? Nythän siellä on esilämmityskiertoa ja paineventtiiliä yms.
                    Jos vain suodattimen kautta tulo pumpulle ja jäähdyttimen kautta paluu tankille. Eikös tuollain toimi? Pumppussahan on venttiili mikä pitää paineen kiskossa eli paluuseen pääsee vain ylimääräinen aine ja kaikki on hyvin?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Hcet View Post
                      Eikös tuon linjan voi yksinkertaistaa? Nythän siellä on esilämmityskiertoa ja paineventtiiliä yms.
                      Jos vain suodattimen kautta tulo pumpulle ja jäähdyttimen kautta paluu tankille. Eikös tuollain toimi? Pumppussahan on venttiili mikä pitää paineen kiskossa eli paluuseen pääsee vain ylimääräinen aine ja kaikki on hyvin?
                      No mikäs sen paineen pitää siellä linjassa, jos sieltä ottaa tuo venttiilin pois? Jonkun pitää rajoittaa paluu puolella virtausta, tai muuten ei saavuteta haluttua painetta.
                      Last edited by HTK12; 07-09-2019, 17:38. Reason: selvennystä.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Hcet
                        BTCF Member
                        • Oct 2018
                        • 124
                        • Tampere

                        #12
                        Miksi sitä paluun virtausta pitäisi rajoittaa? Nyt on vähän pakko kysellä tyhmiä. Perinteinen jakajapumpullinen ei ainakaan vaadi kuin tulon ja menon.

                        Eikös tässäkin siirtopumppu ole ennen korkepainepumppua? Siirtopumppu puskee korkeapainepumpulle ja korkeapainepumppu päästää paluuseen sen mitä ei tarvitse?
                        Jos paluussa olisi tämä venttiili niin se on sitten korkeapumppua varten koska mikäs sen paluulinjan paineen pitää tuon venttiilin jälkeen? Paluuhan menee suoraan tankkiin eikä tankissa ole painetta saati rajotusta. Tai sitten en jotain ymmärrä tässä.

                        Alkuperäisessähän tuo venttiili on korkeapainepumpun syötössä ja jos sen venttiilin poistaa siitä niin siirtopumppu puskee suoraan takaisin paluuseen ja systeemi ei varmasti toimi, mutta jos tuon vyyhdin poistaa ja tekee kahden linjan systeemin niin tarvitaanko tosiaan paluuseen rajausta? Siirtopaineen säätämiseen tarvitaan kyllä jokin, muuten paineet saattaa karata
                        Last edited by Hcet; 07-09-2019, 17:11.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          #13
                          Siirtopaineesta ja tuosta rajoitinventtiilistä:

                          This primary pressure is kept constant by the pressure-limiting valve in the engine circuit.

                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Hcet View Post
                            Miksi sitä paluun virtausta pitäisi rajoittaa? Nyt on vähän pakko kysellä tyhmiä. Perinteinen jakajapumpullinen ei ainakaan vaadi kuin tulon ja menon.

                            Eikös tässäkin siirtopumppu ole ennen korkepainepumppua? Siirtopumppu puskee korkeapainepumpulle ja korkeapainepumppu päästää paluuseen sen mitä ei tarvitse?
                            Jos paluussa olisi tämä venttiili niin se on sitten korkeapumppua varten koska mikäs sen paluulinjan paineen pitää tuon venttiilin jälkeen? Paluuhan menee suoraan tankkiin eikä tankissa ole painetta saati rajotusta. Tai sitten en jotain ymmärrä tässä.

                            Alkuperäisessähän tuo venttiili on korkeapainepumpun syötössä ja jos sen venttiilin poistaa siitä niin siirtopumppu puskee suoraan takaisin paluuseen ja systeemi ei varmasti toimi, mutta jos tuon vyyhdin poistaa ja tekee kahden linjan systeemin niin tarvitaanko tosiaan paluuseen rajausta? Siirtopaineen säätämiseen tarvitaan kyllä jokin, muuten paineet saattaa karata
                            Luulin, että meinasit vaan ottaa tuo rajoittimen pois ja korvata sen pätkällä letkua. Tällöin korkeapainepumpulle ei tule riittävää painetta, kun polttoaine virtaa vapaasti takaisin tankkiin.

                            No jos kytket sen siirtopumpun suoraan korkeapainepumppuun, miten rajaat sen pumpulle menevän paineen? Et mitenkään, koska silloin pumpulle menee aina se täysi paine mitä se siirtopumppu pystyy tuottamaan. Tämä ei ole toivottu tilanne. Siksi siellä on tuo venttiili.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Hcet
                              BTCF Member
                              • Oct 2018
                              • 124
                              • Tampere

                              #15
                              Niin eli tuosta päästetään paluuseen ainetta kun linjapaine alkaa nousemaan? Paineen jos säätää muutoin ei tuota tarvita. Voi myös tehdä oikaisun niin että tuon venttiilin yhdistää suoraan paluuseen.
                              Mutta sitä paluuta ei tarvitse mitenkään kuristaa tai rajata.

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎