Potilas on -01 mallinen 525d manuaalilaatikolla. Kilometrejä takana 306 tkm. Käyty AutoSport Kososella ohjelmoinnissa vuosi sitten.
Viime syksynä vaihdoin ilmamäärämittarin (bosch:in uudempi malli) kun oli alaväännöt hukassa. Auttoi kyllä jonkin verran, mutta nimim. Thupun kanssa todettiin, että täytyis viedä koodattavaksi merkkiliikkeeseen / Kososelle Pirttikylään koska sopan pyynnissä likutaan melko kapealla alueella (tais pyöriä pyynnit jossain 500-700 lukemissa,tyhjäkäynnillä n.500). Kosonen kertoi kyllä kompensoineensa imm poikkeamaa ohjelmassa koska oli vanha imm kiinni kun kävin siellä, kertoikin ettei imm antanut kunnon arvoja (olispa tajunnu tuonkin vaihtaa ennen säädätystä).
Ongelmana on ollut edelleen voimattomuus alakierroksilla sekä ajoittainen pieni nykiminen tai paremminkin vetää-ei vedä-vetää... tunnelma kun lähtee kiihdyttämään kevyesti n. 1000rpm lähtien. Veto paranee n. 1700-1800 rpm.
Voisko softan korjaus saada aikaan suurta vaikutusta alakierroksille?
Thupun kanssa käytiin eilen tekemässä lenkki livedataa tutkaillen.
-Ahdot oli OK (max 1.3bar ylipainetta).
-Suuttimien korjausarvot -1.7...1.9.
-Rail-paineet tyhjäkäynnillä 340-360bar.
Tuli vielä uusi ominaisuus esille kun tulimme koeajolta pihaan.
Moottori alkoi hielua niin maan perk... perusteellisesti kun oli käynyt hetkisen tyhjäkäyntiä.
Kierrokset ei seilanneet eikä mitään pätkimistä esiintynyt, tuntui kuin olis ruiskutushetki ollut jotenkin väärä. Livedatassa ei näkynyt mitään erikoista. Kierroksia varovasti nostamalla heilunta pieneni, mutta sama vaiva oli edelleen. Muutaman kerran kun kaasutteli vaiva hävisi ja tuli kerran pari uusiksikin. Nyt 300km jälkeen ei ole ilmennyt vastaavaa uudelleen.
Suuttimien johtosarjan laitoin jo marmorilta tilaukseen (lähtöhinta 88€) ja ajattelin näpelöidä rail-anturin liitosta vai onko turhaa kun paineet näytti OK:lta?
Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
Huh kun oli pitkä vuodatus, toivottavasti joku saa selkoa.
Ps. thuppu voi korjailla arvoja jos muistin väärin.
Viime syksynä vaihdoin ilmamäärämittarin (bosch:in uudempi malli) kun oli alaväännöt hukassa. Auttoi kyllä jonkin verran, mutta nimim. Thupun kanssa todettiin, että täytyis viedä koodattavaksi merkkiliikkeeseen / Kososelle Pirttikylään koska sopan pyynnissä likutaan melko kapealla alueella (tais pyöriä pyynnit jossain 500-700 lukemissa,tyhjäkäynnillä n.500). Kosonen kertoi kyllä kompensoineensa imm poikkeamaa ohjelmassa koska oli vanha imm kiinni kun kävin siellä, kertoikin ettei imm antanut kunnon arvoja (olispa tajunnu tuonkin vaihtaa ennen säädätystä).
Ongelmana on ollut edelleen voimattomuus alakierroksilla sekä ajoittainen pieni nykiminen tai paremminkin vetää-ei vedä-vetää... tunnelma kun lähtee kiihdyttämään kevyesti n. 1000rpm lähtien. Veto paranee n. 1700-1800 rpm.
Voisko softan korjaus saada aikaan suurta vaikutusta alakierroksille?
Thupun kanssa käytiin eilen tekemässä lenkki livedataa tutkaillen.
-Ahdot oli OK (max 1.3bar ylipainetta).
-Suuttimien korjausarvot -1.7...1.9.
-Rail-paineet tyhjäkäynnillä 340-360bar.
Tuli vielä uusi ominaisuus esille kun tulimme koeajolta pihaan.
Moottori alkoi hielua niin maan perk... perusteellisesti kun oli käynyt hetkisen tyhjäkäyntiä.
Kierrokset ei seilanneet eikä mitään pätkimistä esiintynyt, tuntui kuin olis ruiskutushetki ollut jotenkin väärä. Livedatassa ei näkynyt mitään erikoista. Kierroksia varovasti nostamalla heilunta pieneni, mutta sama vaiva oli edelleen. Muutaman kerran kun kaasutteli vaiva hävisi ja tuli kerran pari uusiksikin. Nyt 300km jälkeen ei ole ilmennyt vastaavaa uudelleen.
Suuttimien johtosarjan laitoin jo marmorilta tilaukseen (lähtöhinta 88€) ja ajattelin näpelöidä rail-anturin liitosta vai onko turhaa kun paineet näytti OK:lta?
Onko kellään ollut vastaavia ongelmia?
Huh kun oli pitkä vuodatus, toivottavasti joku saa selkoa.
Ps. thuppu voi korjailla arvoja jos muistin väärin.
Comment