Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da kulkee tasan 160..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    e39 530da kulkee tasan 160..

    Ei sitten tippaakaan enempää vauhti pysää kuin seinää ja kulutusmittari putoaa 10litraan satasella.. merkkiliikkeen veikkaus oli siirtopumpun hajoaminen.. muuten toimii kyllä normaalisti, mutta voisiko syypää olla tuo pumppu? meinaan että normivauhdeilla toimii mutta ei kun kunnolla kakkua tarvitaan... impalla varmaan näkis, mutta ei siinä vauhdissa läppärii kerkee vilkuilee ja akan kyytiin en kyllä mene noihin vauhteihin

    joskus kun tulen pihaan ja nostan kaasun ylös niin kulutusmittari putoaa nollaan, ja vaikken koske kaasuun niin kulutusmittari käy hetkellisesti pomppaamassa puolessavälissä.. jotain yhteistä edellämainitunkanssa?

    Ei viittis arpomalla ruveta osia vaihtelee
    Vikakoodien lukua porin suunnalla
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    #2
    1) Oletko lukenut virheet? Pitäis alhaisesta paineesta (muistaakseni) jäädä virhe muistiin?

    tai

    2) Jos virheitä ei löydy etkä luota naiseesi tuossa vauhdissa niin laita se kartturiksi lukemaan inpaa testin ajaksi

    tai

    3) jos tästäkään ei tule mitään niin laita sopiva ohjelma KLIK nauhoittamaan ko. inpa-istunto, voit katsoa ja anlysoida videon myöhemmin
    e61 535d

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Vähän kaukaa haettu, mutta eihän kolmeysissä ole mitään nopeusrajoitinta, jonka voi itse asettaa? Taitaa olla vain se joku älytön summeri, jonka saa pärisemään?
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • jsr85
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1375
        • Oulainen

        #4
        Eiköhän tuossa ole joku vikatila päällä. Eikö anna vikakoodia mistään?
        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

        Comment

        • H4ck
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 659
          • Helsinki/Eesti

          #5
          Ei kovempaa tarvitsekkaan kulkea, vai mitä?
          Varaosat, huolto ja maalaus.

          -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #6
            Originally posted by H4ck View Post
            Ei kovempaa tarvitsekkaan kulkea, vai mitä?
            Ei tarvitsekaan,se riittää hyvin näillä kotimaan baanoilla.Ja ennenkaikkea kukkahattutädit kiittää kun kerrot ajavasi nopeusrajoitetulla bmw:llä.Mutta asiaa,eiköhän se johonkin vikatilaan mene joskerran vauhti stoppaa kuin seinään.Siirtopumpun vika pitäisi tuntua hyvinkin ns, loivempana.

            Comment

            • Tontsa80
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 271
              • pori

              #7
              Elikäs tällästä tällä kertaa..

              1. pitää kulkea kovempaa ku corollat, tai ainakin saman

              No joo eli asiaan, impalla muistissa tällänen: 5232 boost pressure control/boost is too high.. ilmaantunut monta kertaa eri kierrosnopeuksilla ja ahtopaine ollut yleensä silloin 2480mbar.. sääli ettei ole yhtään hurjemmalta tuntunu vaikka ollu yliahtoa

              Eli kun vaihdan vain ahtopaineen säätimen niin pitäs alkaa skulaa..eikö? eikä vika sit vissiin ollukkaan siellä siirtopumpussa..
              Vikakoodien lukua porin suunnalla

              Comment

              • Tontsa80
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 271
                • pori

                #8
                jep

                Löysinkin vanhoja topicceja etsiessäni ja vika näköjään voi olla vaikka missä.. urpo sökö jne.. on se vaan halpaa ajaa bemarilla
                Vikakoodien lukua porin suunnalla

                Comment

                • hcaape
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 837
                  • hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by Tontsa80 View Post
                  Löysinkin vanhoja topicceja etsiessäni ja vika näköjään voi olla vaikka missä.. urpo sökö jne.. on se vaan halpaa ajaa bemarilla
                  vähän off topic mun mielestä bmw laatu on aivan paskaa jos autolla ajettu 200000 km pitäisi ainakin melkein kaikki toimia mutta ei bmw:lä
                  eikä ihan halpoja remontteja mitä tuleman pitää.
                  sDrive23i A E89 Roadster -10

                  ex E92 325i -09

                  ex E65 735i -02
                  ex E38 730d -98 ;(

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by hcaape View Post
                    vähän off topic mun mielestä bmw laatu on aivan paskaa jos autolla ajettu 200000 km pitäisi ainakin melkein kaikki toimia mutta ei bmw:lä
                    eikä ihan halpoja remontteja mitä tuleman pitää.
                    No jos nyt aletaan tarkasti miettimään niin

                    - Opelin 2.0dti:stä hajoaa siirtopumput ihan samanlailla ja vielä useammin kuin bmw:stä
                    - Opelin 2.2L bensakoneista katkeilee jakoketjut 115tkm kohdalla(nimim kokemusta)
                    - Audi S4 2.7L tuplaturbo, turbot porsii jossain vaiheessa aivan varmasti eikä remontti tule oleen halpa jos ei itse korjaa.

                    Ei ne bemarit ainoita ole mitkä porsii kalliisti. Ja vaihda merkkiä jos vituttaa.

                    Edit: Sulla taitaa olla kuitenkin Corolla niin pysy siinä. Ne ei hajoile.
                    Last edited by Bouma; 23-04-2010, 20:45.
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • Tontsa80
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 271
                      • pori

                      #11
                      Hiukan tutkin..

                      Onneks on myös vielä japsi pihassa, saa hakea varaosia bemariin

                      No mut asiaan, purin senverran että sain tuon ahtopaineensäätimen käsiini, ilma menee suoraan läpi ilman jännitettä, ja jos antaa 12v säätimen perään niin kuuluu naksahdus mutta ilma senkun tulee ahistamatta läpi.. eli voidaanko kuvitella sen nyt olevan selkeesti rikki?

                      + turbon imupuolella siivissä tuntu pysty klappia reilu milli ja mikä pahinta niin se klappi tuntui myös päivittäissuunnassa.. siinähän ei sitä klappia saanut olla? ei taida öljy keskittää jokasuunnassa? pitää varmaan kohta laittaa huoltoon mokoma värkki...

                      Juu ja ei aleta nyt vertailee tosissaan japseja ja germaaneja vaan laitetaan riisseli iskuun
                      Vikakoodien lukua porin suunnalla

                      Comment

                      • viktor
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1272
                        • ...

                        #12
                        Originally posted by Tontsa80 View Post
                        Onneks on myös vielä japsi pihassa, saa hakea varaosia bemariin

                        No mut asiaan, purin senverran että sain tuon ahtopaineensäätimen käsiini, ilma menee suoraan läpi ilman jännitettä, ja jos antaa 12v säätimen perään niin kuuluu naksahdus mutta ilma senkun tulee ahistamatta läpi.. eli voidaanko kuvitella sen nyt olevan selkeesti rikki?

                        + turbon imupuolella siivissä tuntu pysty klappia reilu milli ja mikä pahinta niin se klappi tuntui myös päivittäissuunnassa.. siinähän ei sitä klappia saanut olla? ei taida öljy keskittää jokasuunnassa? pitää varmaan kohta laittaa huoltoon mokoma värkki...

                        Juu ja ei aleta nyt vertailee tosissaan japseja ja germaaneja vaan laitetaan riisseli iskuun
                        Turbo alkaa olemaan moro, voi kyllä kestää vielä tovinkin. Tuskin nytkään menee enää koneistuksilla, eli sama ajaako loppuun, tuossa kun ei DPF:ää ole niin taitaa katti olla ainoa mikä hiukan voi huonoa tykätä öljystä, vai oliko nuissa vielä kattiakaan.

                        Jos se säädin päästää läpi kumpaankin suuntaan ja sähköt päällä tai ei niin selkeä vikahan siinä on, olettaen että tuossa ahtojen säätö on by-pass tyyppinen.
                        ///M5
                        "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                        Comment

                        • Tontsa80
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 271
                          • pori

                          #13
                          jes

                          Originally posted by viktor View Post
                          Turbo alkaa olemaan moro, voi kyllä kestää vielä tovinkin. Tuskin nytkään menee enää koneistuksilla, eli sama ajaako loppuun, tuossa kun ei DPF:ää ole niin taitaa katti olla ainoa mikä hiukan voi huonoa tykätä öljystä, vai oliko nuissa vielä kattiakaan.

                          Jos se säädin päästää läpi kumpaankin suuntaan ja sähköt päällä tai ei niin selkeä vikahan siinä on, olettaen että tuossa ahtojen säätö on by-pass tyyppinen.
                          No juu eipä tuo venttiili oikein voi muuta tehdä kuin avautua ja sulkeutua, tuleva ja lähtevä letku kiinni.. en nyt muuten niin tarkkaan kyselis, mutta rahaa se on 100e jos turhaan moisen ostaa.. on yllättävän järeän näköinen osa moista toimintoa suorittamaan.. vielä ku ois yhtä kestävä ollu ku on näkönenkin:think

                          Kyl täs rotiskossa katit jo on jos en oo väärin ymmärtäny.. rälläköidään sit auki ku öljy on tukkinu
                          Vikakoodien lukua porin suunnalla

                          Comment

                          • viktor
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1272
                            • ...

                            #14
                            Originally posted by Tontsa80 View Post
                            No juu eipä tuo venttiili oikein voi muuta tehdä kuin avautua ja sulkeutua, tuleva ja lähtevä letku kiinni.. en nyt muuten niin tarkkaan kyselis, mutta rahaa se on 100e jos turhaan moisen ostaa.. on yllättävän järeän näköinen osa moista toimintoa suorittamaan.. vielä ku ois yhtä kestävä ollu ku on näkönenkin:think

                            Kyl täs rotiskossa katit jo on jos en oo väärin ymmärtäny.. rälläköidään sit auki ku öljy on tukkinu
                            Kyllä tuo on joissain muissa merkeissä ollut aika yleistäkin että se by-pass antautuu ajan myötä. E39 taitaa tosiaan olla vielä tuollalailla, uusissa kai ei ole kun on VNT-hienoudet.
                            ///M5
                            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                            Comment

                            • Tontsa80
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2009
                              • 271
                              • pori

                              #15
                              Originally posted by viktor View Post
                              Kyllä tuo on joissain muissa merkeissä ollut aika yleistäkin että se by-pass antautuu ajan myötä. E39 taitaa tosiaan olla vielä tuollalailla, uusissa kai ei ole kun on VNT-hienoudet.
                              käsittääkseni tässäkin se "hieno" VNT on.. tuo tarkoitamani osa kait juuri ohjaa niitä vnt siipiä jos nyt en ihan ulalla ole.. tai siis sen kautta menevä alipaine
                              Vikakoodien lukua porin suunnalla

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎