Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 etujarrujen epätasaisuus??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hesa
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 9

    E39 etujarrujen epätasaisuus??

    Konttorilla käväsin E39 farkulla, niin inssi valitteli etujarrujen epätasaisuutta, heittoa 40 prosenttia. Viime syksynä vaihtelin uudet levyt+palat. Purin kiukkupäissäni molemmat satulat ja herkistelin. Ja ei muuta kun uudestaan leimalla niin vi**u sama homma!
    Onko kansalaisilla hyviä ideoita, mistä alkais vikaa etsiin?
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by Hesa View Post
    Purin kiukkupäissäni molemmat satulat ja herkistelin.
    Eli teit mitä? Uusitko ihan männän tiivisteet?
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Hesa
      Newbiemmer
      • Oct 2008
      • 9

      #3
      Niin tarkennusta, herkistelin liukupultit ja tsekkasin, että männät pelittää. Vuotoja ei näkynyt.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Nnii.. männän tiivisteen reunan joustaminen mun käsittääkseni aikaansaa sen että mäntä vetäytyy takaisin kun jarrupaine loppuu. Laahaako niistä jompikumpi käsin pyörittämällä? Jos laahaa niin käyttää sen puolen ilmaruuvin auki (eli näin varmistaa että jarrupaine on pois) ja kattoo vaikuttiko. Jos laahaa edelleen niin vika on satulassa. Jos laahaus loppui ilmaruuvin aukassulla on vika jarruletkussa/-putkessa/ABS-yksikössä/pääsylinterissä.

        Sitten voisi jarrunesteen vaihtoon tarkoitetulla imurilla kattoo että linjat on auki (että nestettä tulee reippaasti imemällä mol. puolten ilmaruuveista). Tässä vaan muistaa sen säiliön täytön , ja sihti pois..
        Last edited by petrolhead; 27-04-2010, 23:10.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Hesa
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 9

          #5
          Tuntui laahausta heti, kun nostin tunkilla kulman ylös ja pyörittelin rengasta. Juuri siltä puolelta, mikä oli tehoton. Täytyy huomenna testata tuota sun konstia eli avata sen puolen ilmaruuvia ja katsoa mitä tapahtuu.. Kiitti vinkistä!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎