Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i ulisee, käy omituisesti ja savuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuco
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 129
    • Vantaa

    E39 540i ulisee, käy omituisesti ja savuttaa

    Eli olis pientä ongelmaa ilmennyt e39 540i:ssä vm.08-97. Käynnistettäessä heittää aikamoiset savut putkesta, käy omituisesti ja ulisee. Tyhjäkäynti seilaa hieman ja auto myös nykii jonkin verran. Auto myös heiluu paikallaan ollessa.
    Last edited by tuco; 03-05-2010, 18:02.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by tuco View Post
    Eli olis pientä ongelmaa ilmennyt e39 540i:ssä. Käynnistettäessä heittää aikamoiset savut putkesta, käy omituisesti kylmänä varsinkin ja ulisee omituisesti.
    tähän nyt olisi löytynyt vastaus ihan yhdellä hakusanalla..

    mutta separaattorin kalvo paskana
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • tuco
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 129
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      tähän nyt olisi löytynyt vastaus ihan yhdellä hakusanalla..

      mutta separaattorin kalvo paskana

      Jees eli uusi separaattorin kalvo sitten vain tilaukseen.
      Last edited by tuco; 03-05-2010, 19:20.

      Comment

      • Keke71
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 340
        • Kiiminki

        #4
        Omassa E39:ssä vastaavaa ääntelyä(vihellystä) aiheutti osa2 jonka alipainekalvo oli täysin murtunut. Itse öljyn erotin on sitten osa1, jota ilmeisemmin puhutellaan separaattorina. Itse en tuota"separaattoria" vaihtnut laisinkaan, koska vika oli tuossa osa2:ssa, olisiko sitten jokin imusarjan takakansi? tiedä häntä, mutta vika jokatapauksessa häipyi vaihtamalla vain osa2:n.
        E: tietty tiivisteet täytyy uusia, tai ainakin suosittelen.
        E39 540iA Touring

        Comment

        • tuco
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 129
          • Vantaa

          #5
          Sitten vain osaa vaihtaan, sijaitseeko missä?
          Last edited by tuco; 03-05-2010, 19:17.

          Comment

          • VaihtoVirta
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 558
            • Kuusamo

            #6
            Siellä imusarjan takaosassahan se. http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html

            Comment

            • tuco
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 129
              • Vantaa

              #7
              Kiitos, nyt löytyy.

              Originally posted by VaihtoVirta View Post
              Siellä imusarjan takaosassahan se. http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html

              Comment

              • tuco
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 129
                • Vantaa

                #8
                No niin siinä sitten yrittäessä irroittaa vanhaa kalvoa, yksi pulteista hajosi, juuri tuo alimmainen, prkl. Ottaa kyllä päähän. Pitää pihdeillä koittaa saada ruuvi liikkeelle.
                Last edited by tuco; 06-05-2010, 22:49.

                Comment

                • tuco
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 129
                  • Vantaa

                  #9
                  Tänään sain vihdoin separaattorinkalvon irti ja uuden tilalle. Ei ihme ettei irronnut, kun pari torxpulttia oli hapettunut kiinni oikein kunnolla, prkl. Ok, savutus loppui ja ulina. Noutaessani tuota separaattorin kalvoa maanantaina liikkeestä auto rupesi nykimään vielä enemmän aina kun kaasua painaa ja tehot ovat myös tiessään, tämä ongelma ei kadonnut. Juuri kävin ajelemassa ja nykiminen ei ole hävinnyt mihinkään ja auto käy vielä omituisesti. Olisikohan nyt kaikki pytyt pelissä mukana? Missähän vikaa vielä? Olisiko rikkoontunut kalvo vaikuttanut vielä johonkin, koska ajelin sillä n. 1viikon, jos se on imeny sitä öljyä jonnekkin?!?!?
                  Last edited by tuco; 07-05-2010, 16:52.

                  Comment

                  • VaihtoVirta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 558
                    • Kuusamo

                    #10
                    Vaihda tulpat. Ne ei varmasti tykkää öljystä. :think

                    Comment

                    • tuco
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 129
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by VaihtoVirta View Post
                      Vaihda tulpat. Ne ei varmasti tykkää öljystä. :think

                      Tätä ajattelinkin, toivottavasti ois tulpissa tää vika. Rupee pikkuhiljaa syömään miestä kun ei baijeri pelitä!
                      Last edited by tuco; 07-05-2010, 16:29.

                      Comment

                      • tuco
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 129
                        • Vantaa

                        #12
                        Nyt on tulpat vaihdettu, oli vähän isompi homma kuin vanhassa E34 535:ssa, mutta mikä tärkeintä auto pelittää taas. Oli aikalailla kärsinyt tulppien päät, oli ihan mustia/hapettuneita. . Koittakaa korjata se kalvokansi ennenkuin öljyä menee liikaa sinnetänne. Kiitos ja kumarrus
                        Last edited by tuco; 09-05-2010, 09:45.

                        Comment

                        • -JMV-
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 840
                          • Etelä-Pirkanmaa

                          #13
                          Noniin itsellä alkoi täysin samat oireet, koneen lämmetessä saatananmoinen ulina ja käynnistyksissä sininen savupilvi.

                          Ei siinä mutta eilen vasta auton ostin Ei tehnyt liikkeen pihalla eikä koeajon jälkeen edellä mainittuja juttuja. Voisi olla että sais liikkeen piikkiin korjauksen, mutta yleensä saa sen viikon odotella ja auto pitäis saada pikaisesti ajoon, niin ajattelin itse korjata, eli onko tuo kalvo tällä varaosa numerolla 1161 1 729 728 Gasket, vai pitääkö ostaa tuo kansikin?

                          Paljonko pitää varata työ tunteja ensikertalaiselta?
                          F82 harraste

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Se kalvo on just siellä kannessa sisällä, eli sen tarvitset ja tiiviste kannattaa tietty vaihtaa samalla. Ei ole paha homma vaihtaa, vähän tiukka paikka vaan ja kunnon torx-avaimet tarvitaan kun kannat on matalat ja menee helposti pyöreeks. Oisko parkkipaikalla pari tuntia jos ei meinaa pultteja saada auki.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • -JMV-
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 840
                              • Etelä-Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by Cell View Post
                              Se kalvo on just siellä kannessa sisällä, eli sen tarvitset ja tiiviste kannattaa tietty vaihtaa samalla. Ei ole paha homma vaihtaa, vähän tiukka paikka vaan ja kunnon torx-avaimet tarvitaan kun kannat on matalat ja menee helposti pyöreeks. Oisko parkkipaikalla pari tuntia jos ei meinaa pultteja saada auki.
                              Ok kiitos tiedosta! Täytyy huomenna alkaa purkamaan.
                              F82 harraste

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎