Nyt ois neuvot ja vinkit tarpeen! Foorumin syövereistä ei mielestäni vastaavaa tapausta löydy.
Eli autona 230 tkm ajettu 530 DA. Ongelmana pieni nykiminen tasakaasulla ajettaessa. Kone käy nätisti, ei savuttele eikä nyvi kiihdyttäessä. Nykimisongelma alkoi ilman ennakkovaroittelua. Kun ajoin auton parkkiin, se toimi vielä normaalisti mutta kun lähdin muutaman tunnin päästä liikkeelle, auto nyki
. Samalla kulutusmittari alkoi näyttää pari litraa aikaisempaa pienempiä lukemia. Kulutus on käytännössä hiukan pienentynyt mutta ajotietokone näyttää nyt selvästi väärin. Auto kiihtyy ja kulkee myös aiempaa hiukkasen vaisummin.
Mitä on tehty:
Taustatiedoksi vielä. Autoon on vaihdettu turbo pari kuukautta sitten. Entinen hajosi ns. lennosta eli ehti pruutata öljyä pari litraa pakoputkeen. Savutteli turbon vaihdon jälkeen ensin aikasta paljon mutta toimi sitten jonkin aikaan todella hienosti ennen tätä nykimisvikaa
.
Ei huvittaisi vaihtaa laatikollista osia ennen kuin vika selviää (kallista). Mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi? Kaikki vinkit erittäin tervetulleita!
Eli autona 230 tkm ajettu 530 DA. Ongelmana pieni nykiminen tasakaasulla ajettaessa. Kone käy nätisti, ei savuttele eikä nyvi kiihdyttäessä. Nykimisongelma alkoi ilman ennakkovaroittelua. Kun ajoin auton parkkiin, se toimi vielä normaalisti mutta kun lähdin muutaman tunnin päästä liikkeelle, auto nyki

Mitä on tehty:
- vikakoodit luettu ja livedataa seurattu (Clavurion) -> ei osviittaa vian syylle
- maffin piuha käytetty irti -> ei mitään vaikutusta, nykii edelleen (ei kulje paremmin eikä huonommin)
- imusarja tsekattu -> puhdas, läpät jo aiemmin poistettu, egr tulpattu
- rail-paineanturin liitin käytetty irti -> nykiminen loppui vaikka vaisustihan tuo kulki. Päätelty, että paineanturissa vika. Anturi ja liitin uusittu -> ei vaikutusta.
- imuvuotoja ei havaittavissa, ilmansuodatin puhdas
Taustatiedoksi vielä. Autoon on vaihdettu turbo pari kuukautta sitten. Entinen hajosi ns. lennosta eli ehti pruutata öljyä pari litraa pakoputkeen. Savutteli turbon vaihdon jälkeen ensin aikasta paljon mutta toimi sitten jonkin aikaan todella hienosti ennen tätä nykimisvikaa

Ei huvittaisi vaihtaa laatikollista osia ennen kuin vika selviää (kallista). Mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi? Kaikki vinkit erittäin tervetulleita!
Comment