Eilen ihmettelin kun ei tule lämpä kabiiniin ja vikana oli jäähdytys nesteen vähyys. Nestettä oli vuotanut paisuntasäiliön päältä ja epäilin ensin korkkia, mutta vika olikin siinä pienessä letkussa joka on säiliön päällä (menee ylävesi letkuun). Letkuliitäntä oli katkennut säiliöstä itsekseen
. Muovi tuntui olevan aivan haperoa. Auto oli eilen illalla saatava kuntoon joten otin säiliön pöydälle ja virittelin uuden lähdön letkulle. Tässä samassa huomasin, että säiliön sisälle oli myös katkennut muovin palanen. Tämäkin palanen meni sormissa helposti pienemmiksi palasiksi. Ihmetyttää miten muovi on mennyt tuollaiseksi. Kävin tänään hakemassa uuden paisarin, koska vaikuttaa siltä, että säiliö hajoaa käsiin kohta. Onko jäähdytys nesteen laadulla jotain tekemistä ton muovin hapertumisen kanssa vai onko aika vaan tehnyt tehtävänsä? Nesteen olen kerran vaihtanut ja laatuna oli bmw suosittelemaa kamaa. Uuden nesteen värikin vastasi vanhan nesteen väriä.

Comment