Eilen ihmettelin kun ei tule lämpä kabiiniin ja vikana oli jäähdytys nesteen vähyys. Nestettä oli vuotanut paisuntasäiliön päältä ja epäilin ensin korkkia, mutta vika olikin siinä pienessä letkussa joka on säiliön päällä (menee ylävesi letkuun). Letkuliitäntä oli katkennut säiliöstä itsekseen . Muovi tuntui olevan aivan haperoa. Auto oli eilen illalla saatava kuntoon joten otin säiliön pöydälle ja virittelin uuden lähdön letkulle. Tässä samassa huomasin, että säiliön sisälle oli myös katkennut muovin palanen. Tämäkin palanen meni sormissa helposti pienemmiksi palasiksi. Ihmetyttää miten muovi on mennyt tuollaiseksi. Kävin tänään hakemassa uuden paisarin, koska vaikuttaa siltä, että säiliö hajoaa käsiin kohta. Onko jäähdytys nesteen laadulla jotain tekemistä ton muovin hapertumisen kanssa vai onko aika vaan tehnyt tehtävänsä? Nesteen olen kerran vaihtanut ja laatuna oli bmw suosittelemaa kamaa. Uuden nesteen värikin vastasi vanhan nesteen väriä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d:n paisuntasäiliö murentuu?
Collapse
X
-
Originally posted by MakeJ View PostEilen vikana oli vähyys ja epäilin ensin itsekseen :tuntui illalla saatava. Tässä oli palanen. Ihmetyttää tänään, koska siltä hajoaa bmw.
-
-
Suuret lämpötilan vaihtelut (ulkona -30 ja nesteen lämpötila 10min ajon jälkeen n. 90 astetta) tekevät ajanmittaan tuollaista muoville.E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88
Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa
Comment
-
Comment