Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 lukkoperä rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    E39 M5 lukkoperä rikki?

    Eli ongelmana tuossa E39 M5:ssa, että perä ulvoo aina kun veto ei ole päällä eli moottorijarrutuksissa jne. ehkä ihan kävelyvauhdissa saattaa kuulua myös pientä kolinaa. Vedossa perä on täysin hiljainen. Sinänsä kummastuttaa vika, että autolla ei ole kilometrejä kuin 58tkm ja ne pitää paikkansa! Kurkkasin tuossa alkuviikosta, että öljyä oli tarpeeksi ja päätin vaihtaa sitten uudet SAF-XJ 75W-140 öljyt sinne, mutta eipä se mitään auttanut. Ilmeisesti hammastus ei osu ihan täysin kohdalleen tms. klappia perässä ei myöskään ole yhtään.

    Onko tuolle perälle tehtävissä mitään vai pitääkö suosiolla vaihtaa uuteen? Mitään sahanpuru virityksiä en kaipaa ja jos uusimaan lähdetään, niin marssin sitten suoraan marmoritiskille ja tilaan uuden!
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    kardaanin ja perän välissä on ristikko jossa kuulat niin itellä (e34) niin teki samaa et jollotti löysätessä niin vaihdoin rasvat sinne "niveleen" niin loppui jollotus.



    osa nro 16

    itellä oli purettavissa toi osa....

    ei varmaan uutta kannata ostaa vaan huollataa ja samalla jäykistää vaikka se lukko...
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #3
      No sitähän tässä vähän niinku lähdin kyselemään, että jos tuon purkaa niin kuka rukkaisi kuntoon?

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Tuo osa 16 eli tasanopeusnivel tms on kyllä erikseen vaihdettavissa jos vika on siinä. Maksaa noin 200€ marmorilla. Vaatinee kardaanin irroituksen ja samalla sinne vaihtaa sitten keskilaakeri/rättinivelen tarvittaessa :think
        Last edited by _nixu_; 06-05-2010, 10:12.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          itse lähtisin ja ns. kardaanin murroksesta
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Hmmm. meinaatte ihan tosissaan että ulvonta moottorijarrutuksessa häviäisi tuon murroksen rasvauksella tai vaihdolla?

            Ei heti mene järkeen että miten tuo nivel uliseisi moottorijarrulla, mutta samapa se mihin se menee, jos kerta autaa.

            Raportti ensiviikolla, kohteena tosin vanhempi malli ja pienemmällä moottorilla.

            Pahoin kyllä pelkään että omassani pääsee perään laakereita laittamaan.
            Olli.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11680
              • Kouvola

              #7
              Rättinivel ja kardaanin kannatinlaakeri oli ku uusia eli niitä tarvi alkaa rustaamaan. On vaan tuon perän irrottamisessa aika homma eli ilmeisesti toi murroksen vaihto/rasvaus onnistuu ilman perän irroitusta?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Esko View Post
                Rättinivel ja kardaanin kannatinlaakeri oli ku uusia eli niitä tarvi alkaa rustaamaan. On vaan tuon perän irrottamisessa aika homma eli ilmeisesti toi murroksen vaihto/rasvaus onnistuu ilman perän irroitusta?
                Miten ihmeessä murros yleensä ulisee .....ja vieläpä vain moottorijarrutuksessa?

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11680
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Miten ihmeessä murros yleensä ulisee .....ja vieläpä vain moottorijarrutuksessa?
                  Jos sitä tietoa on, niin toivoisin että voisit jakaa sen tiedon tässä. Tarvinnu itse koskaan pelata noiden perien ja varsinkaan lukollisten kanssa, joten kaikki apu tarpeen

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Esko View Post
                    Jos sitä tietoa on, niin toivoisin että voisit jakaa sen tiedon tässä. Tarvinnu itse koskaan pelata noiden perien ja varsinkaan lukollisten kanssa, joten kaikki apu tarpeen
                    Minä annan kuitenkin veikkauksen tuon perän suuntaan.
                    Ei ole itselle BMW:n perän kanssa mitään ulinoita kuulunut mutta oopelit ja fordit ovat aina ulinan yhteydessä vaatineet perä remonttia.

                    Yleisesti juurikin vedon alla ei ulise jos laakerit / hammas kosketus on ketuillaan.

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10501
                      • Saaressa

                      #11
                      Uskoakseni Voimansiirtopalvlu Särkikoski

                      Sais Esko sun perän korjattua

                      Eikös siinä samalla pieni kiristys olis kohdallaan? :think

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by duuk View Post
                        Uskoakseni Voimansiirtopalvlu Särkikoski

                        Sais Esko sun perän korjattua

                        Eikös siinä samalla pieni kiristys olis kohdallaan? :think
                        Täytyypä soitella tuonne ja kertoa mikä potilasta vaivaa, kiitos!

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          #13
                          Nostellaan topiccia ylöspäin ku ilmaantu lisää kysyttävää. Tuossa radalla käymisen jälkeen huomannu, että koko auton perän liike on lisääntyny huomattavasti eli esim ohituksissa takapyörät vetelee ihan omia kaistoja varsinkin, jos on uraa tiessä. Onko tuossa samalla tavalla ne isot apurungon puslat mitä vanhemmissakin bemareissa vai joku muu paikka mistä antaa periksi? Toi kaikki siis vedättäessä, ei normiajossa mitään. Laitoin tuolle Raikulle viestiä tosta perähommasta jahka se nyt jotain vastaisi..

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            #14
                            E38 ja E39 malleissa on takana sellaiset etummaiset ja takimmaiset poikittaiset tukivarret. Kai niitä joku on ala- ja ylätukivarsiksi myös sanonut. Toisessa päässä nivel ja toisessa pusla. Jos nämä tukivarret on loppu, niin silloin ajettavuus on huono Eskon kuvailemalla tavalla. Tosin noin vähän ajetussa autossa ei pitäisi tukivarret vielä olla lopussa ja vielä pienempi todennäköisyys on, että apurungon puslat olisi väljät. Kun meillä ei ollut edes 220tkm ajetussa E36 323Ti Compactissa.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Miika Tissari
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1802
                              • Varkaus

                              #15
                              Taitaa eskolla olla 358tkm ajettu miina...

                              No ei vaineskaan, todella siistiltähän tämä näytti ahvenistolla.

                              Tarkasta nyt että vaihteistossakin on öljyä.
                              E28 ///M-tech V8 -83
                              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎