Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 lukkoperä rikki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #16
    Originally posted by Miika Tissari View Post
    Taitaa eskolla olla 358tkm ajettu miina...

    No ei vaineskaan, todella siistiltähän tämä näytti ahvenistolla.

    Tarkasta nyt että vaihteistossakin on öljyä.
    -samalla kun tarkastaa ne vaihteistoöljyt niin itse ainakin suosiolla vaihtaisin ne uusiin. Ei maksa paljon ja on sitten ainakin kunnossa.

    Olisiko vaan taka-akseliston ripustossa joku paikka väljänä jos alkoi rata-ajelun jälkeen muljuamaan?

    -ei varmaan tykännyt kun sai vähän "käskyä" niin joku kumi antoi sitten periksi/murtui pyöräntuennasta?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #17
      Originally posted by Juhis View Post
      E38 ja E39 malleissa on takana sellaiset etummaiset ja takimmaiset poikittaiset tukivarret. Kai niitä joku on ala- ja ylätukivarsiksi myös sanonut. Toisessa päässä nivel ja toisessa pusla. Jos nämä tukivarret on loppu, niin silloin ajettavuus on huono Eskon kuvailemalla tavalla. Tosin noin vähän ajetussa autossa ei pitäisi tukivarret vielä olla lopussa ja vielä pienempi todennäköisyys on, että apurungon puslat olisi väljät. Kun meillä ei ollut edes 220tkm ajetussa E36 323Ti Compactissa.
      Joo, ei todellakaan vähän ajetussa autossa ole noiden kanssa mitään ongelmaa..Todistetusti kestäävät sen yli 300tkm ennen kuin alkavat hajoilemaan.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        #18
        Kaikenhan saa hajalle väärällä käytöllä esim. takarenkaiden suttauttaminen paikoillaan ja sivuluisussa ajaminen (vitsi!!). Olisiko syynä kenties tällainen. Autolla on ajettu nätisti (sunnuntaiajelua) ja ajan myötä kumiosat ovat päässeet kovettuun koska ne ei ole juurikaan siellä alustassa muljuneet. Sitten eräs suomalainen Esko ostaa auton ja kokeilee hiukan rata-ajoa ja ehkä jopa ottaa sutilähtöjä, silloin kumit rivahtaa rikki ja alkaa aiheuttaan edellämainittuja ongelmia ajettavuudessa...
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #19
          Originally posted by Rocla View Post
          Hmmm. meinaatte ihan tosissaan että ulvonta moottorijarrutuksessa häviäisi tuon murroksen rasvauksella tai vaihdolla?

          Ei heti mene järkeen että miten tuo nivel uliseisi moottorijarrulla, mutta samapa se mihin se menee, jos kerta autaa.

          Raportti ensiviikolla, kohteena tosin vanhempi malli ja pienemmällä moottorilla.

          Pahoin kyllä pelkään että omassani pääsee perään laakereita laittamaan.
          ihmettelin minäkin mut ton nivelen pesin ja laitoin uudet rasvat niin loppui....

          ite päättelin et vedolla väljyys pois ja moottorijarrulla on ja rupee sen kautta jollotaan... tiedä häntäsit....
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9997
            • KVLA

            #20
            Originally posted by Tomppa80 View Post
            Kaikenhan saa hajalle väärällä käytöllä esim. takarenkaiden suttauttaminen paikoillaan ja sivuluisussa ajaminen (vitsi!!). Olisiko syynä kenties tällainen. Autolla on ajettu nätisti (sunnuntaiajelua) ja ajan myötä kumiosat ovat päässeet kovettuun koska ne ei ole juurikaan siellä alustassa muljuneet. Sitten eräs suomalainen Esko ostaa auton ja kokeilee hiukan rata-ajoa ja ehkä jopa ottaa sutilähtöjä, silloin kumit rivahtaa rikki ja alkaa aiheuttaan edellämainittuja ongelmia ajettavuudessa...
            Jos ajomäärä aikuisten oikeasti pitää paikkansa,niin itse olen myös näillä linjoilla.Iän myötä pehmentyneet alustan puslat/kumiosat voi porsia siinä missä uudemmatkin,mutta enemmin enemmin ajetut.
            Sama ilmiö tulee esiin pallonivelien suojakumeissa ja jarrupuolen osissa.Kuin kaikissa moottorin ja voimansiirron tiivisteissäkin.
            Last edited by Heguli 31; 24-05-2010, 09:19.

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11680
              • Kouvola

              #21
              Tuli tänään tuupattua auto taas nosturille ja tutkailtua tota alustaa, niin kaikki puslat mitä vaan löysin tuosta taka-akselilta oli kuin uusia. Samoin nivelet oli ehjät välyksettömät. Auto on tosiaan seissyt suurimman osan ajastaan vain paikoillaan, kun autolla oli ensimmäisen 3 vuoden aikanakin ajettu yhteensä huimat 6tkm. Nyt itellä on tullu jo alle kuukaudessa yli 3tkm ajoa.

              Tuli yritettyä paikantaa tota perän ääntämistä, että nosti nosturin tunkilla perän ilmaan ja yrittää moottorijarruttaa, mutta eipä siitä mitään apua ollut, kuin ei saa mitään vastusta noille renkaille. Pitäisi rullat olla..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎