Autona e39 540ia -99, eli moottori m62.
Ongelmana moottorinvikavalon palaminen. Auto toimii muuten ok, mutta tyhjäkäynnillä kun nostaa kierrokset n.1000rpm:n ja löysää, niin kone hakee tyhjäkäyntikierroksia. Hakeminen tarkoittaa tässä tapauksessa kierroksien heittelynä alle 500rpm ja vähän yli 1000rpm. Vikavalo on nollattu ja livedataa kateltu, kaikki toimi ok. Päivä valon nollaamisesta lähin ajamaan ja vikavalo sytty taas, ei mitään nykäsyä tai muuta valo vaan sytty. Taas koodit luettiin ja nollattiin. Seuraavana päivänä aamusta lyhyttä ajoa. (10min ja auto seis ja taas liikkeelle jne) Auto toimi ok valo ei pala, mutta päivällä taas ajan n.60km/h ja katse harhautu mittaristoon ja valo palaa. Ei taas mitään oiretta sytty vaan.
Vikakoodit luettu LR-Adaptiota(26, 27, 28, ei kaikkia vaan joku aina välillä) ja Bank2:sta ilmottellu viimeksi.
Foorumilta haettu tietoa ja imuvuotona lähetty korjaamaan. Kampikammionhuohotin vaihettu, imusarjan etupääntiiviste, kaasuläpäntiiviste, imuputken o-renkaat. Imuputkesta ei ole löytynyt reikää.
Tällä hetkellä en tiedä mitä vikakoodeja antaa, koska olen paikassa jossa ei ole vikaluku mahdollisuutta.
Onkohan jollakin ollut samanlaista oiretta? Voiko kaasuläppää jotenki mitata toimiiko oikein? Entä mites noita lamboja, voiko mitata tai elvyttää? Vai onko vika sittenki joku imuvuoto?(imusarjantiivisteet)
Edit: Ei enään palkästää humpaa, vaan sammu kun vähän kaasua anto ja löysäsi. Lisäksi tuntuu täristävän, eli käy huonosti. Paska mikä paska...
Ongelmana moottorinvikavalon palaminen. Auto toimii muuten ok, mutta tyhjäkäynnillä kun nostaa kierrokset n.1000rpm:n ja löysää, niin kone hakee tyhjäkäyntikierroksia. Hakeminen tarkoittaa tässä tapauksessa kierroksien heittelynä alle 500rpm ja vähän yli 1000rpm. Vikavalo on nollattu ja livedataa kateltu, kaikki toimi ok. Päivä valon nollaamisesta lähin ajamaan ja vikavalo sytty taas, ei mitään nykäsyä tai muuta valo vaan sytty. Taas koodit luettiin ja nollattiin. Seuraavana päivänä aamusta lyhyttä ajoa. (10min ja auto seis ja taas liikkeelle jne) Auto toimi ok valo ei pala, mutta päivällä taas ajan n.60km/h ja katse harhautu mittaristoon ja valo palaa. Ei taas mitään oiretta sytty vaan.
Vikakoodit luettu LR-Adaptiota(26, 27, 28, ei kaikkia vaan joku aina välillä) ja Bank2:sta ilmottellu viimeksi.
Foorumilta haettu tietoa ja imuvuotona lähetty korjaamaan. Kampikammionhuohotin vaihettu, imusarjan etupääntiiviste, kaasuläpäntiiviste, imuputken o-renkaat. Imuputkesta ei ole löytynyt reikää.
Tällä hetkellä en tiedä mitä vikakoodeja antaa, koska olen paikassa jossa ei ole vikaluku mahdollisuutta.
Onkohan jollakin ollut samanlaista oiretta? Voiko kaasuläppää jotenki mitata toimiiko oikein? Entä mites noita lamboja, voiko mitata tai elvyttää? Vai onko vika sittenki joku imuvuoto?(imusarjantiivisteet)
Edit: Ei enään palkästää humpaa, vaan sammu kun vähän kaasua anto ja löysäsi. Lisäksi tuntuu täristävän, eli käy huonosti. Paska mikä paska...
Comment