Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d farkku sanoi poks

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalleko
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 40
    • Oulu

    #16
    Melkosen varmasti joku ahtoletku irti/rikki.
    Nykyinen:
    330xd Touring 2004
    Ex:
    VW T5 2.5TDI 4motion 2005 työjuhta
    330dA Touring 2003
    530dA Touring 1999
    525tdsA Touring 1996

    Webastojen vikakoodinlukua, asennuksia ja korjauksia Oulussa.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      ....tai sitten imusarja halki.

      Comment

      • laine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1504
        • Helsinki

        #18
        Dodiin, eli tuota välijäähdytin oli irronnut yhdestä kohtaa ja sitä mukaan yks ahtoletku oli lähteny irti ja thats it. Onneksi selvittiin näinkin helpolla.

        Sitten aletaan soittelemaan Autoklinikalle joka laitteli n. 1,5kk sitten uutta konepeltiä, puskuria, ilmaohjauksia välijäähdytintä jne pienen mällin jäljiltä uusiksi, jotta kuinka on mahdollista että cooleri irtoilee näinkin helposti :think

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #19
          Originally posted by laine View Post
          Oorrait eli oisko tämä nyt se hetki kun lähtis sitten uus turbo tilaukseen uusilla suuttimilla, isommalla välijäähdyttimellä, pakosarjalla ja putkistolla?
          Vaikka viaksi ei nyt osoittautunutkaan ahdin mutta lisää voimaa pitäisi saada niin ylläolevan listan korjaisin seuraavanlaiseksi.
          Isompi ahdin, isommat suuttimet, vauhtipyörä, kytkin, pakosarja ja ohjelmointi.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #20
            Cooleri on kiinni ainoastaan siinä muovisessa jäähdytinkehikossa muoviklipseillä. Yläpuolen kiinnitykset ovat osa tuota koteloa ja alapuolen kiinnitysosat (Nr.6) saa erikseen. Liekö nuo ehjiä, vai vaihdettiinko tuo koko kehys?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Matula View Post
              Vaikka viaksi ei nyt osoittautunutkaan ahdin mutta lisää voimaa pitäisi saada niin ylläolevan listan korjaisin seuraavanlaiseksi.
              Isompi ahdin, isommat suuttimet, vauhtipyörä, kytkin, pakosarja ja ohjelmointi.
              M57:sta ei vaan oikein mitenkään saa ilman hirveää savua yli 270-280 hv tehoja, joten pelkän ohjelmoinnin jälkeen noille lisäkaakeille jää aika kova hinta. Tilanne hieman eri, jos turbo ja suuttimet alkaa muutenkin olla vaihtokunnossa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #22
                Hintaahan tuolle paketille tulee, suuttimet kun eivät ihan ilmaisia ole.
                Ja saahan pelkällä ohjelmoinnillakin ihan mukavasti lisää potkua ensinälkään.
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #23
                  M57 ensimmäiset halvat 30-40 lisähevosta n. 500-1000e riippuen ohjelmasta. Seuraavat 40-50 hevosta 3500e ylöspäin riippuen kuinka edullisesti saa osia haalittua ja mitä tekee voimansiirrolle, ohjelmointi pitää joka tapauksessa tehdä. Periaatteessa ei tota ekaa ohjelmointia ei kannata tehdä ollenkaan, vaan ensin pultata palikat kiinni ja sit vasta penkkiin, eli tolla tokalla stagella ja hinnalla saa siis 70-90 hepoa.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    #24
                    Originally posted by Thuppu View Post
                    M57 ensimmäiset halvat 30-40 lisähevosta n. 500-1000e riippuen ohjelmasta. Seuraavat 40-50 hevosta 3500e ylöspäin riippuen kuinka edullisesti saa osia haalittua ja mitä tekee voimansiirrolle, ohjelmointi pitää joka tapauksessa tehdä. Periaatteessa ei tota ekaa ohjelmointia ei kannata tehdä ollenkaan, vaan ensin pultata palikat kiinni ja sit vasta penkkiin, eli tolla tokalla stagella ja hinnalla saa siis 70-90 hepoa.
                    Minkäslaisille luvuille väännöt nousevat jos tehot nousevat +250hp? Lähinnä ajattelen esim vaihteiston kestävyyttä?
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by Jolli View Post
                      Minkäslaisille luvuille väännöt nousevat jos tehot nousevat +250hp? Lähinnä ajattelen esim vaihteiston kestävyyttä?
                      Varsinaista kokemusta ei itellä oo, mut isot pojat on kertonu et 700-800Nm ei oo ongelma jos vääntöä ei ohjelmallisesti mitenkään rajoiteta. Noilla lukemilla kyllä ainakin GM:n tomaatti huutaa armoa.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #26
                        Originally posted by Jolli View Post
                        Minkäslaisille luvuille väännöt nousevat jos tehot nousevat +250hp? Lähinnä ajattelen esim vaihteiston kestävyyttä?

                        Tuolla valmis lomake jolla voi laskea molemmin päin.

                        Kuten tunnettua, moottori tuottaa vain vääntöä eri kierrosluvuilla, teho lasketaan siitä.



                        Lisäys: Eli vääntöä ei voi rajoittaa tehon samalla laskematta kyseisellä kierrosluvulla. Samasta syystä (bensa)virimoottoreissa on korkeat kierrokset.
                        Last edited by Esal; 10-05-2010, 23:15.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Esal View Post
                          Tuolla valmis lomake jolla voi laskea molemmin päin.

                          Kuten tunnettua, moottori tuottaa vain vääntöä eri kierrosluvuilla, teho lasketaan siitä.



                          Lisäys: Eli vääntöä ei voi rajoittaa tehon samalla laskematta kyseisellä kierrosluvulla. Samasta syystä virimoottoreissa on korkeat kierrokset.
                          Tämä iänikuinen "ongelma" ei nyt kosketa tätä kyseistä moottorin viritystä. Näissä dieseleissä vääntökäyrä tippuu yleensä 2000 RPM jälkeen kuin lehmän häntä. Eli joka tapauksessa väännöt huipputehon alueella ovat selvästi pienemmät, kuin siellä alakierrosten vääntöhuipussa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            #28
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Tämä iänikuinen "ongelma" ei nyt kosketa tätä kyseistä moottorin viritystä. Näissä dieseleissä vääntökäyrä tippuu yleensä 2000 RPM jälkeen kuin lehmän häntä. Eli joka tapauksessa väännöt huipputehon alueella ovat selvästi pienemmät, kuin siellä alakierrosten vääntöhuipussa.
                            joo, jos teho 250hv kierroksilla 4500, ollaankin väännössä 390nm mikä on aika paljon
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9138
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Esal View Post
                              joo, jos teho 250hv kierroksilla 4500, ollaankin väännössä 390nm mikä on aika paljon
                              Toki toki. Mutta jos tuollaisille huipputehoille päästään, niin luontainen vääntöpiikki alakierroksilla on todennäköisesti 600+ Nm.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Piti oikein dynolappua katsoa miten tossa omassa meni noi teho/vääntökäyrät. 4000 kierroksella näyttää n. 410Nm/235hv. 2000rpm ja 650Nm/185hv, eli menee kyllä ihan ton laskentataulukon mukaan...
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎