Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 LCM II Ongelma ---> Joku muu ongelma...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valunki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 474
    • Helsinki

    e39 LCM II Ongelma ---> Joku muu ongelma...

    Moi nyt kaikki elektroniikka-asiantuntijat HUOM!!!

    Eli ongelmana on nyt ettei vilkut toimi!!!

    Auto on: e39 520i -97
    Valomoduli: LCM II (Part nro: 61.35-8 372 875)
    Hardware 1.0 Software 3.1
    Manuaalisella valojen korkeuden säädöllä.

    Vika on mahdollisesti vilkun transistoreissa!!!

    Mitkä kuvan transistoreista ovat vilkkujen???

    (Kuvassa punaisella ympyröity tyhjä paikka on oikean pitkän valon.)



    KIIRE!!!
    Alkaa olemaan hankalaa tää pääkaupunkiseudulla ajeleminen ilman vilkkuja...
    Last edited by Valunki; 04-11-2010, 18:09.
    E90 330i -05 6v. man.
    Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

    Exät:
    E39 520i -97 :think
    E36 320i sedan -94
    E28 520i -87 bavaria Oolt skool
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Katso esim WDS:stä kytkentäkaavio että mihin liittimeen ja pinniin vilkut tulee.
    Sitten seuraat piirilevyllä mille fetille johdin menee, tästä voi saada hieman osviittaa.

    Eli tässä nyt esimerkiksi:

    Vasempaan:
    Etuvilkku X38 pin 11
    Lokarinvilkku X38 pin 4
    Takavilkku X12 Pin 8

    Oikeaan:
    Etuvilkku X12 pin 6
    Lokarinvilkku X12 pin 14
    Takavilkku X38 pin 12

    Ja itse liittimet ovat:
    X38 15-pinninen valkoinen
    X12 15-pinninen musta

    EDIT: Jos ei vikaa löydy niin kysy WSE1 nimimerkiltä, pitäisi löytyä useampi LCMII hyllystä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Valunki
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 474
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Katso esim WDS:stä kytkentäkaavio että mihin liittimeen ja pinniin vilkut tulee.
      Sitten seuraat piirilevyllä mille fetille johdin menee, tästä voi saada hieman osviittaa.

      Eli tässä nyt esimerkiksi:

      Vasempaan:
      Etuvilkku X38 pin 11
      Lokarinvilkku X38 pin 4
      Takavilkku X12 Pin 8

      Oikeaan:
      Etuvilkku X12 pin 6
      Lokarinvilkku X12 pin 14
      Takavilkku X38 pin 12

      Ja itse liittimet ovat:
      X38 15-pinninen valkoinen
      X12 15-pinninen musta

      EDIT: Jos ei vikaa löydy niin kysy WSE1 nimimerkiltä, pitäisi löytyä useampi LCMII hyllystä.
      Tossa on mun auton kytkennät...

      (Ei mene suoraan fetille näköjään, kun piirilevyä tutkiskelin...)
      Häviää seurausmahdollisuus noitten piirien kohdalla... Ja kun on vielä monikerrospiirilevy, niin mahdoton sano mistä menee millekkin transulle...

      Last edited by Valunki; 04-11-2010, 18:09.
      E90 330i -05 6v. man.
      Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

      Exät:
      E39 520i -97 :think
      E36 320i sedan -94
      E28 520i -87 bavaria Oolt skool

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Valunki View Post
        Tossa on mun auton kytkennät...

        (Ei mene suoraan fetille näköjään, kun piirilevyä tutkiskelin...)
        Häviää seurausmahdollisuus noitten piirien kohdalla... Ja kun on vielä monikerrospiirilevy, niin mahdoton sano mistä menee millekkin transulle...

        [ATTACH]81280[/ATTACH]

        Niin siis tuossa sun kuvassahan on kuvattu viikseltä tuleva signaali, itse katsoin nuo itse kuorman liitännät.
        Tuo olisi kätevä katsoa ensinnäkin vaikka INPA:lla että tunnistaako lcm viiksen asennon ja tekeekö ohjauksen. INPAlla näkee kätevästi kytkimen asennon sekä itse ohjauksen boksilta valolle.

        Mutta tuskin tuota kannattaa kuukausitolkulla ihmetellä, LCMII bokseja löytää mistä vaan ja koodauskin onnistuu aika nopeasti.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Supa View Post
          Mutta tuskin tuota kannattaa kuukausitolkulla ihmetellä, LCMII bokseja löytää mistä vaan ja koodauskin onnistuu aika nopeasti.
          Juurikin näin! Ellei kyseessä ole klassinen pitkien FETin vika, niin turha taikinoida määräänsä enempää. Ehjä käytetty tilalle ja koodausta perään.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Valunki
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 474
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Juurikin näin! Ellei kyseessä ole klassinen pitkien FETin vika, niin turha taikinoida määräänsä enempää. Ehjä käytetty tilalle ja koodausta perään.
            Eipä ollut boxin vaihdosta mitään hyötyä... :think

            Eli tuolla välillä on vielä jossain jotain releitä tjms.

            Onko kellään tietoa, missä päin autoa ovat???
            Vai onko tässä nyt vaan ruvettava purkamaan autoa???
            Vilkun viikseltä kun lähtee johtoja seuraamaan, niin vilkun kantaan saavuttua pitäisi vika olla löytynyt... Mutta jos jotain tietoa jollain olisi, ettei tarvitsisi koko autoa taas purkaa.
            E90 330i -05 6v. man.
            Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

            Exät:
            E39 520i -97 :think
            E36 320i sedan -94
            E28 520i -87 bavaria Oolt skool

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Valunki View Post
              Eipä ollut boxin vaihdosta mitään hyötyä... :think

              Eli tuolla välillä on vielä jossain jotain releitä tjms.

              Onko kellään tietoa, missä päin autoa ovat???
              Vai onko tässä nyt vaan ruvettava purkamaan autoa???
              Vilkun viikseltä kun lähtee johtoja seuraamaan, niin vilkun kantaan saavuttua pitäisi vika olla löytynyt... Mutta jos jotain tietoa jollain olisi, ettei tarvitsisi koko autoa taas purkaa.
              Vilkuille suora jännite LCM:ltä.

              Viiksi?
              Originally posted by Supa
              Tuo olisi kätevä katsoa ensinnäkin vaikka INPA:lla että tunnistaako lcm viiksen asennon ja tekeekö ohjauksen. INPAlla näkee kätevästi kytkimen asennon sekä itse ohjauksen boksilta valolle.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Valunki
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 474
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Vilkuille suora jännite LCM:ltä.

                Viiksi?
                Viiksi on mitattu, purettu ja taas mitattu... Kaikki viiksen puolesta täysin OK!!!


                :think
                E90 330i -05 6v. man.
                Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

                Exät:
                E39 520i -97 :think
                E36 320i sedan -94
                E28 520i -87 bavaria Oolt skool

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎