Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523ia tehottomuus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #16
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Olen luullut, että OE laatua olevat osat ovat alkuperäisiä, mutta BMW merkit on viilattu pois. Mutta jos näin ei ole niin totta hitossa ostan alkup. anturit, enkä ala pelleileen paskoilla antureilla. Hinta pompsahtaa mutta vaihdetaan sitte vaan sitä mukaa kun hajoaa, eli ei vihti etukäteen enää tuon hintaisia vaihdella. Hyvä, että tuokin selvisi, olisin huomenna ollut niitä jo tilailemassa.
    Ainakin mitä kl-varaosista olen tilaillut tavaraa niin usein sähköosissa, esim. bensapumput jne. on tosiaan vaan bmw logo viilattu pois. Mutta hintakin on suunnilleen sama mitä merkkiliikkeen kautta ostettuna. Varaosaliikkeiden halvat "OE laatua" olevat anturit kannattaa tosiaan jättää hyllyyn.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Tomppa80
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2088
      • Raahe

      #17
      Taas havaittavissa tehonpuutetta. Välillä toimii ja valillä ei. Useimmiten alkaa vetää mukavasti vasta 4800-5000rpm. kohdalta punarajalle. Ei häiriöitä starttauksessa. Satunnaista hidasta reagointia kaasupolkimeen liikkeellelähdön yhteydessä. Auto on automaattivaihteinen. Molemmat anturit vaihdettu, vikakoodeja ei ole luettu. Alkaa olemaan mitta täysi ja hommaan Toyota Camryn 3.0l myllyllä. Niihin ei vaihdeta kuin öljyjä ja jarrupaloja!!! Olen hyvähermoinen yleensä, mutta tämmöinen alkaa vituttaan. Johtuu varmaan osaksi auton iästäkin, eli ehtoo puolella mennään tämän ikäisten e39:en kanssa.
      Mercedes Benz E -07
      BMW 523i -96
      Volvo v70t5 -99
      Harley Davidson Electra Glide -00
      Solifer SM -75

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #18
        joko olet lukenut vanoksen tiivisteiden aiheuttamat oireet forumilta?

        Vanos Seals Failure Symptoms
        Overall loss of torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Bogging then surging at 3k RPM. Uneven power distribution and RPM transition. Engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Louder idle and intermittent idle RPM hiccups. Difficult takeoffs. Loss of power and bogging when AC on. Increased fuel consumption. Vanos fault codes.
        Double vanos cars with the M52TU engine (98/99-00) experience cold weather cold start idle jolts and possible stall.

        onko moottori ollut ajettu 30tkm kun asennettu autoosi? vai olet ajanut sillä nyt tuon 30tkm asennuksen jälkee? minkäikäinen moottori on?
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          joko olet lukenut vanoksen tiivisteiden aiheuttamat oireet forumilta?

          Vanos Seals Failure Symptoms
          Overall loss of torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Bogging then surging at 3k RPM. Uneven power distribution and RPM transition. Engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Louder idle and intermittent idle RPM hiccups. Difficult takeoffs. Loss of power and bogging when AC on. Increased fuel consumption. Vanos fault codes.
          Double vanos cars with the M52TU engine (98/99-00) experience cold weather cold start idle jolts and possible stall.

          onko moottori ollut ajettu 30tkm kun asennettu autoosi? vai olet ajanut sillä nyt tuon 30tkm asennuksen jälkee? minkäikäinen moottori on?
          Tuo vanos homma on ollut mielessä, mutta en ole vielä koskaan perehtynyt sen saloihin/ongelmiin. Moottori on vuosimallia 97. Moottori on uutena asennettu vuonna 2007 syksyllä Laakkosella. Onko tuo vanos remppa kalliskin ja onko nyrkkipajassa toteutettavissa?. Miten vika todetaan ja jättääkö se vikakoodeja?
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • Tomppa80
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2088
            • Raahe

            #20
            Voi kai nuo tiivisteet kuivahtaa jos moottori seisoo varastossa 10v...
            Mercedes Benz E -07
            BMW 523i -96
            Volvo v70t5 -99
            Harley Davidson Electra Glide -00
            Solifer SM -75

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Originally posted by Tomppa80 View Post
              Tuo vanos homma on ollut mielessä, mutta en ole vielä koskaan perehtynyt sen saloihin/ongelmiin. Moottori on vuosimallia 97. Moottori on uutena asennettu vuonna 2007 syksyllä Laakkosella. Onko tuo vanos remppa kalliskin ja onko nyrkkipajassa toteutettavissa?. Miten vika todetaan ja jättääkö se vikakoodeja?
              Tuo vanosten tiivistehommeli ei koske autoasi.

              Imuvuotojen tutkimisesta on hyvä aloittaa (maffilta kaasuläpälle menevä haitariputki irti ja vääntelee kädessä), sitten vikakoodinlukuun ja testaamaan ajelua MAF:n liitin irroitettuna. MAF:n liittimen irroittaminen voi saada laatikon vikatilaan, joten se testailu ei välttämättä onnistu ja saattaa vaatia vikakoodien nollauksen ennen kuin alkaa taas toimia. Kannattaa siis kokeilla samalla jos saa jonkun foorumilaisen tms. lukemaan koodit.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #22
                menin lankaan. ei tullut katsottua autosi ikää ja tuo vuosi 97 viittaa että se on yhdellä vanoksella..

                Tuo vanos vika on lähinnä noissa portaattomasti säätyvissä uudemmissa tuplavanos koneissa. Yhdellä vanoksella olevissa koneissa tuo vanos on vain päällä/pois päältä.
                Last edited by fraatti; 03-08-2010, 23:26.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • rocroc
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 573
                  • keminmaa

                  #23
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Tuohon hintaan et saa kunnollista, ostat suosiolla OEM osaa etkä OE laatua, näillä kun todellaki on eroa!!

                  Kenen tekemiä on orkkis anturit? onko Hellan tekeleet ihan ok?

                  Comment

                  • rocroc
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 573
                    • keminmaa

                    #24
                    Itse itselleni vastaten: Tilasin Hellan nokkatunnistimen ja VDO:n kampitunnistimen, tarkemmin tutkittuani, molemmat olivat Saman valmistajan /siemens tekemiä orkkis osia josta viilattu vain BMW;n numerot pois.

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      #25
                      Ja taas on anturi ongelma päällä, kestihän nuo tarvike osat jopa alle vuoden!! Nykyään tarvikeosien laatu on käsittämätöntä paskaa, mitä olen nyt törmännyt tämän auton omistamisen aikana. Pitääpä mennä köymään BMW Oulun tiskillä kunhan joutaa.
                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        #26
                        voi olla myös icv (idle control valve). Sen voi puhdistaa prefacelift mallista itsekin, 15min homma kätevältä kaverilta!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎