Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530da vaihdelaatikkovika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • epaananen
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 25
    • Jyväskylä

    E39 530da vaihdelaatikkovika

    Myin viime syksynä isälleni auton ja on tähän asti pelannu ihan mukavasti. Mutta nyt kun takapää alkoi narisemaan samoihin aikoihin, kun absivalot syttyi ja sitten tuli vielä tuo laatikkovika, niin aloin miettimään, et olisi varmaan sit kuitenkin pitänyt myydä jollekin vähemmän tutulle tuo auto

    Laatikon malli A5S360R, eli nähtävästi se GM:n tekemä.
    Aivan yllättäen lakkasi nelos- ja viitosvaihde pelaamasta ja mittaristoon syttyi vaihdelaatikon keltainen vikavalo.
    Auton sammuttamisen jälkeen vikavalo hävisi, mutta ei vaihda kolmosta isommalle ja moottorijarrutusta ei tunnu olevan autossa ollenkaan. Vikavalo syttyy uudelleen, kun ajaa kolmosella yli 90, jolloin kierroksia alkaa olla vähän yli 3500rpm.
    Vaihteet 1-2-3 vaihtaa kyllä nätisti, mutta kun olisi kiva ajella ihan maantienopeuksiakin välistä

    Abseissa oli kans samaan aikaan vikaa ja vaihdettiin eteen oikealle anturi ja absin vikavalo ja vikakoodit hävisi sen jälkeen, mutta ei ollut vaikutusta vaihdelaatikon ongelmaan.

    Soitin jo Maaningalle Siekkiselle ja ei kovasti kehunut laatikkoa ja sanoi, että eivät mielellään edes yritä korjailla näitä. Kuulemma ne ZF:n laatikot voi saada ihan korjaamallakin kuntoon.

    Pikaisesti vilkaistiin öljyjä ja mustan oloiset olivat. Vielä ei ehditty vaihtamaan. Luulen, että ei ole koskaan öljyjä vaihdettu ja kilometrejä on 315tkm.

    Olisiko kenelläkään ideoita? Aika kovan hintaisia nuo vaihtolaatikot, joista ei edes tiedä, että kuinka pitkään tulee kestämään.

    INPA:lla vaihdelaatikon vikakoodit:
    Gear Check 4
    Gear Check 5
    CAN-Time-Out ASC,
    Can Wheel speeds (tämä hävisi, kun absianturin vaihtoi)

    ABS:n vikakoodit:
    electromagnetic field susceptibility
    wheel sensor front right
    wheel sensor front left
    F01 730da
    ex. E61 530da
    ex. E38 730da
    ex. E39 530da
    ex. E39 525tdsa
    ex. E39 525tdsa touring
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    ABS koodit ilmeisesti hävisivät anturin vaihdon jälkeen? JA myös tuo Can väylän ongelmista kertova koodi? Nollaa kaikki ja katso mitä jää koeajolenklin jälkeen päälle todellisuudessa niin voidaan haarukoida vikaa tarkemmin. Itse laatikko ei välttämättä vielä ole kitkapinnoiltaan lopussa mutta voi olla että pari ohjaussolenoidia jumittaa tai sitten vikaa on laatikon ohjainyksikössä, toki yhden pakan vikaantuminenkin voisi moisia ongelmia aiheuttaa. Kiskon us motorsille gm laatikot lienevät erittäin tuttuja myös, jkl läheltä ei kyllä yhtään korjauspaikkaa ole tiedossa.
    Itsekin olisin myös kiinnostunut ostamaan jonkun viallisen gm laatikon, siis 530dstä.
    Last edited by WSE1; 09-05-2010, 22:54.

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by epaananen View Post
      Soitin jo Maaningalle Siekkiselle ja ei kovasti kehunut laatikkoa ja sanoi, että eivät mielellään edes yritä korjailla näitä. Kuulemma ne ZF:n laatikot voi saada ihan korjaamallakin kuntoon.
      Vai ei Siekkinenkään meinaa saada näitä kuntoon? Ehkä kannattaa korjata myös se syy, ei pelkkää seurausta. Ihminen nääkin laatikot on tehnyt...

      Originally posted by epaananen View Post
      Aika kovan hintaisia nuo vaihtolaatikot, joista ei edes tiedä, että kuinka pitkään tulee kestämään.
      Niin no, usein korjaaminen tulee kalliimmaksi. Ite sain vaihtolaatikkoon vuoden takuun ilman km rajaa. Söörtsillä lisää...
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • epaananen
        Newbiemmer
        • Feb 2007
        • 25
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by WSE1 View Post
        ABS koodit ilmeisesti hävisivät anturin vaihdon jälkeen? JA myös tuo Can väylän ongelmista kertova koodi? Nollaa kaikki ja katso mitä jää koeajolenklin jälkeen päälle todellisuudessa niin voidaan haarukoida vikaa tarkemmin.
        Vikakoodien nollauksen jälkeen CAN-Time-Out ASC ja Gear Checkit ovat edelleen päällä, mutta Can Wheel speeds hävisi samalla, kun hävisi nuo ABS vikakoodit.

        Vika tosiaan tuli täysin yllättäen ja käsittääkseni mitään oireita ei ole aikaisemmin laatikossa ollut (useampi ajaja ja itse en vähään aikaan ole tällä ajanut, niin ei voi satavarma olla). Ensimmäisen vikahavainnon jälkeen ei nelos- ja vitosvaihde ole kertaakaan toiminut.

        Mistähän muuten tuo ohjausyksikkö löytyy?
        F01 730da
        ex. E61 530da
        ex. E38 730da
        ex. E39 530da
        ex. E39 525tdsa
        ex. E39 525tdsa touring

        Comment

        • epaananen
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 25
          • Jyväskylä

          #5
          Jäi tuo auton tutkiminen kesäaikaan hiukan huonolle, mutta nyt tartteis saada auto taas kuntoon.
          Vaihdettiin tänään ohjausyksikkö, kun saatiin viime korjaamokäynnillä myös vikakoodiksi Ohjainyksikkövirhe, sisäinen virhe.
          Eipä ollut boksin vaihdollakaan vaikutusta. Tuli mieleen, et pitääköhän auto nyt kuitenkin vielä käyttää piuhan päässä bemarilla?
          F01 730da
          ex. E61 530da
          ex. E38 730da
          ex. E39 530da
          ex. E39 525tdsa
          ex. E39 525tdsa touring

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3311
            • Kajjjaani

            #6
            Originally posted by epaananen View Post
            Jäi tuo auton tutkiminen kesäaikaan hiukan huonolle, mutta nyt tartteis saada auto taas kuntoon.
            Vaihdettiin tänään ohjausyksikkö, kun saatiin viime korjaamokäynnillä myös vikakoodiksi Ohjainyksikkövirhe, sisäinen virhe.
            Eipä ollut boksin vaihdollakaan vaikutusta. Tuli mieleen, et pitääköhän auto nyt kuitenkin vielä käyttää piuhan päässä bemarilla?
            Mieluummin jos on niin jollakin harrastajalla jos et haluu marmorin hintoja maksaa.
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • R Power
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 163

              #7
              Originally posted by epaananen View Post
              Jäi tuo auton tutkiminen kesäaikaan hiukan huonolle, mutta nyt tartteis saada auto taas kuntoon.
              Vaihdettiin tänään ohjausyksikkö, kun saatiin viime korjaamokäynnillä myös vikakoodiksi Ohjainyksikkövirhe, sisäinen virhe.
              Eipä ollut boksin vaihdollakaan vaikutusta. Tuli mieleen, et pitääköhän auto nyt kuitenkin vielä käyttää piuhan päässä bemarilla?
              Onko sinulla itsellä INPA käytettävissä? Mikäli on niin koitappa sillä aktivoida laatikon solenoideja.
              Ahneella on aina enemmän!

              Comment

              • epaananen
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 25
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Arnolds View Post
                Mieluummin jos on niin jollakin harrastajalla jos et haluu marmorin hintoja maksaa.
                Mietin vaan, et jos tarvii jonkinlaisen ohjelmoinnin, mitä ei INPA:lla pysty tekemään.
                F01 730da
                ex. E61 530da
                ex. E38 730da
                ex. E39 530da
                ex. E39 525tdsa
                ex. E39 525tdsa touring

                Comment

                • epaananen
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 25
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by R Power View Post
                  Onko sinulla itsellä INPA käytettävissä? Mikäli on niin koitappa sillä aktivoida laatikon solenoideja.
                  Juu INPA on käytettävissä. Täytyy viikonloppuna tutkailla asiaa, kun pääsen samalle paikkakunnalle auton kanssa.
                  F01 730da
                  ex. E61 530da
                  ex. E38 730da
                  ex. E39 530da
                  ex. E39 525tdsa
                  ex. E39 525tdsa touring

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎