memebuy23buy

BMW 540i -99 kova nakutus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osaeero
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 56

BMW 540i -99 kova nakutus

Tarvisi viisaampien neuvoja. Auto on siis e39 540 ja kilometrejä mittarissa 297tkm. Toiminut tähän saakka täysin moitteetta, mutta viime yönä ajoin autolla Seinäjoelta Tampereelle ja Tampereella liikennevaloissa huomasin oudon sivuäänen moottorissa. Ajoin parkkiin ja rupesin kuuntelemaan niin ääni kuulostaisi tulevan edestä katsottuna vasemman lohkon sisältä. Ekana tuli mieleen että mahtaisiko ketju olla menossa rikki, tai löystynyt. En vaan tääl pysty autolle mitää tekemään kun koti on Seinäjoella ja tässä nyt mietinkin että uskaltaako tuolla lähteä vielä Seinäjoelle ajamaan?

Tässä klippi jossa nakutus kuuluu, laatu tosin ei oo kyl paras mahdollinen:

Kiitoksia vastauksistanne!
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

Toimiiko muuten normaalisti?

Kokeile olisiko tulpat löystyneet.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

Comment

• peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8282
      • Järvikylä (Nakkila)

oliskohan se ketjun ohjuri tai kiristin hajonnut eli kuvasta nro 19 tai 6
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• Wiking
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1641
        • Laihia

Onneksi olkoon, mulla kävi noin tossa joulukuussa
        Olin omistanut auton silloin viikon ja yks kaunis aamu:

Remontti maksoi itellä ~3500e..

Postissa #20 on vaihdetut osat ja työn osuus hinnasta...
        Ja omalla oli ajettu 270tkm... Vituttaako?

EDIT:
        Mulla oli siis toi osa 6 hajonnut ja muovipinnoite oli mennyt öljypumpun sisälle yms.. Niin sai purkaa ja putsata kaiken pois paitsi kannet....
        Älä siis aja enään metriäkään äläkä käytä konetta, menee muovinpaloja joka paikkaan ja jako hieman siirtyy ton 6 osan hajoamisen seurauksena..
        Last edited by Wiking; 10-05-2010, 22:54.
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

Jepjep, tutulta kuulostaa

Ostin oman 740:sen tuon kuulosena ja tuo muovinen keskiohjuri oli palasina.
          Itse tosin ajoin stadista himaan noin 30km rauhallisesti eikä ilmennyt ongelmaa
          Mutta oletus mulla olikin että vaihtoon se kuitenkin menee koko mosa, vaan eipä mennyt.
          Itse tekemällä päästiin alle tonnilla vaikka kaikki osat haettiin marmorilta ja uusittiin vesipumput, hihnat yms hilut.
          Ei muutaku jakopää auki ja uutta osaa tilalle
          Last edited by Supa; 10-05-2010, 23:04.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

Comment

• reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3438
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

onkos tuo nyt näiden uudenmpien Vanos koneiden ongelma vai tarvitseeko rahikaisen alkaa valmistautua tuollaiseen 97 vuoden M62 koneessa?
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R

E36 316i Compact Hellrot

Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

Comment

• Wiking
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1641
              • Laihia

Originally posted by Supa View Post
              Jepjep, tutulta kuulostaa

Ostin oman 740:sen tuon kuulosena ja tuo muovinen keskiohjuri oli palasina.
              Itse tosin ajoin stadista himaan noin 30km rauhallisesti eikä ilmennyt ongelmaa
              Mutta oletus mulla olikin että vaihtoon se kuitenkin menee koko mosa, vaan eipä mennyt.
              Itse tekemällä päästiin alle tonnilla vaikka kaikki osat haettiin marmorilta ja uusittiin vesipumput, hihnat yms hilut.
              Ei muutaku jakopää auki ja uutta osaa tilalle
              Kyllä mulla meni pelkästään osiin jo pitkälti yli tonni ja vaan kriittisimmät osat haettiin marmorilta:think

No taidetttiin mulla vaihtaa vähä "ylimäärästäki" nyt kun kone oli auki..
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

Comment

• osaeero
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 56

Muuten kone käy täysin normaalisti. Ite kanssa aloin heti epäillä tuota ketjua, kun sieltä se ääni tuntuis kuuluvan:/ Kävin näyttämässä valtuutetulla BMW korjaamolla ja he epäilivät juuri tuota ketjunkiristäjää. Nyt täytyy tässä miettiä et miten sais mahdollisimman edullisesti auton takas sjoelle, ku ei oikee tollane 170km hinausreissu taho innostaa

Jos se hinta alkaa nousta paljo yli tonnin, nii melkeen myyn tuon jollekki korjattavaksi. Itellä ku siihe ei oikee oo aikaa/paikkaa/rahaa :/

Kiitokset noista vastauksista, ne jo selventää kyl aikalailla.

Comment

• H4ck
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 659
                  • Helsinki/Eesti

Taikka uusi mootori?
                  Varaosat, huolto ja maalaus.

-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

Comment

• Wiking
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2005
                    • 1641
                    • Laihia

Originally posted by H4ck View Post
                    Taikka uusi mootori?
                    Itsekin, jos olisin tiennyt korjauskustanusten karkaavan 3500 euroon, niin olisin ostanut todennäköisesti vaihtokoneen. Mutta siinä vaiheessa, kun lopulliset kustannukset selvisivät oli mennyt jo sen verran paljon rahaa, että oli parempi korjata loppuun asti.
                    Nyt vain ei ole kovin kannattavaa ainakaan myydä tota eteenpäin, kun tietää paljonko on laittanut rahaa koneeseen ja sitä ei kumminkaan mahdollinen ostaja tule ikinä hyvittämään...

Mutta tosiaan alle tonnin et selviä millään jos et itse tee.. Mene vaikka katsomaan tekemääni listaa kuluista...
                    Nyt
                    BMW 330e g21 M-Sport
                    Ennen

Comment

• Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

Originally posted by reekoon View Post
                      onkos tuo nyt näiden uudenmpien Vanos koneiden ongelma vai tarvitseeko rahikaisen alkaa valmistautua tuollaiseen 97 vuoden M62 koneessa?
                      Käsittääkseni tuota laahaimien muovipintojen irtoamista esiintyy nimenomaan kaikissa M62 koneissa.. Muutama tämmöisiä "täystuho" - tapauksia tullut eteen.

Originally posted by Wiking View Post
                      Itsekin, jos olisin tiennyt korjauskustanusten karkaavan 3500 euroon, niin olisin ostanut todennäköisesti vaihtokoneen. Mutta siinä vaiheessa, kun lopulliset kustannukset selvisivät oli mennyt jo sen verran paljon rahaa, että oli parempi korjata loppuun asti.
                      Nyt vain ei ole kovin kannattavaa ainakaan myydä tota eteenpäin, kun tietää paljonko on laittanut rahaa koneeseen ja sitä ei kumminkaan mahdollinen ostaja tule ikinä hyvittämään...

Mutta tosiaan alle tonnin et selviä millään jos et itse tee.. Mene vaikka katsomaan tekemääni listaa kuluista...
                      Jep, vaihtokoneita saa tonnin pintaan korjaamotakuulla joten se on aina yksi vaihtoehto. Toisaalta, lieneekö tuo sama ongelma edessä lähitulevaisuudessa niissäkin..? Helppohan nuo laahaimet jne on toki vaihtaa koneen ollessa irrallaan mutta silti osiin menee toimintatonni että heilahtaa..
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

Comment

• Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

Originally posted by Wiking View Post
                        Kyllä mulla meni pelkästään osiin jo pitkälti yli tonni ja vaan kriittisimmät osat haettiin marmorilta:think

No taidetttiin mulla vaihtaa vähä "ylimäärästäki" nyt kun kone oli auki..
                        Kyllä hain kaikki merkkiliikkeestä, uusin kaikki etupään tiviisteet, jakoketjun, ohjurit, kiristimen, imusarjan tiivarit, vesimpun, termarin, hihnat, vesiletkut yms ja kyllä itse kolmenumeroisella summalla selvisin. Tietysti osista sai hieman kerhoalennusta joka varmaankin selittää asian
                        Töistä nyt ei mitään tullut kun itse teki.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

Comment

• Wiking
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1641
                          • Laihia

Originally posted by Supa View Post
                          Kyllä hain kaikki merkkiliikkeestä, uusin kaikki etupään tiviisteet, jakoketjun, ohjurit, kiristimen, imusarjan tiivarit, vesimpun, termarin, hihnat, vesiletkut yms ja kyllä itse kolmenumeroisella summalla selvisin. Tietysti osista sai hieman kerhoalennusta joka varmaankin selittää asian
                          Töistä nyt ei mitään tullut kun itse teki.
                          No mul ny oli tohon lisäksi viel syyläri, joka maksoi tarvikkeenakin 250e et siitä tuli heti aika paljo.. öljyt ja jäähdytinnesteet tietysti kaikki uusiksi..
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen

Comment

• mantamane
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 58
                            • Taipalsaari

Millainen homma vaihtaa nuo laahaimet kone paikallaan?

Comment

• juuso900
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2011
                              • 445
                              • Jämsä

Taidanpa ennakoida ja tehdä talvella omaani ennen kun mitään hajoaa. Luultavasti pääsee halvemmalla

Comment

Working...
                              X