Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i E39 1997 Nostilämmöt kerran, ei uudestaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sami taker
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 3
    • Joensuu

    523i E39 1997 Nostilämmöt kerran, ei uudestaan

    Elikkä huomasin tossa että oli nostanu lämmöt punaiselle alueelle, sammutin auton heti, ei ehtiny keittää ja kaikki nesteet olivat pysyneet sisällä ja nesteitä oli riittävästi. Annoin moottorin viilentyä ihan kylmäksi asti. Sen jälkeen ajoin sillä hetken, nosti lämmöt puoleen väliin omastamielestäni nopeasti, nopea lämpöjen nousu normaaliin tilaan asti saattoi johtua lämpimimmästä päivästä pitkiin aikoihin(+20C). Lämpöjen noustua puoleen väliin annoin auton käydä noin 10 minuuttia, käytin kierroksia ihan reilusti, eikä nostanut enää yli puolenvälin.

    Mistä tällainen voi johtua? Onko jossain voinu tolla joku hetkellinen tukos, joka on estänyt nesteiden kierron tai jotain vastaavaa.
    Last edited by sami taker; 12-05-2010, 20:13. Reason: havaitsin puutteita
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Vesipumppu tai termostaatti menossa rikki. Kumpikin vaihtoon ja päälle vielä termostaattikotelo.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • jamizetti
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 84
      • lahti

      #3
      itsellä oireili ihan samalla tavalla pari kertaa ja nyt on termari ja vesipumppu menos vaihtoon kun huomas et vesi ei kierrä kunnolla ja välil ku alko keittää ni alempi vesiletku oli vaa lämmin. sen kierron huomas hyvin ku otti ilmaus ruuvin irti ja katto et ei siellä liikettä tapahdu kun isoilla kierroksilla. (vaikka pumppu tietysti kiertää moottorin kierrosten mukaan) oma auto 523 -97

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by sami taker View Post
        Elikkä huomasin tossa että oli nostanu lämmöt punaiselle alueelle, sammutin auton heti, ei ehtiny keittää ja kaikki nesteet olivat pysyneet sisällä ja nesteitä oli riittävästi. Annoin moottorin viilentyä ihan kylmäksi asti. Sen jälkeen ajoin sillä hetken, nosti lämmöt puoleen väliin omastamielestäni nopeasti, nopea lämpöjen nousu normaaliin tilaan asti saattoi johtua lämpimimmästä päivästä pitkiin aikoihin(+20C). Lämpöjen noustua puoleen väliin annoin auton käydä noin 10 minuuttia, käytin kierroksia ihan reilusti, eikä nostanut enää yli puolenvälin.

        Mistä tällainen voi johtua? Onko jossain voinu tolla joku hetkellinen tukos, joka on estänyt nesteiden kierron tai jotain vastaavaa.
        Uudempi vai vanhempi kuin 9/98?

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #5
          Originally posted by Hemi View Post
          Uudempi vai vanhempi kuin 9/98?
          Ainakin otsikossa sanotaan että -97...
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎