memebuy23buy

E39 öljyä lohkon sivussa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zzracing
    replied
    no p.rkele

    Samaa vaivaa täälläkin. . öljypohja aivan öljyssä ja juurikin näyttäisi vuotavan tuolta kuskin puolelta koneen etuosasta. Venakopan tiiviste vaihdettu vanos rempan yhteydessä 3 kk sitten.
    Auto 525i Touring 2005.

    T, Teemu

    Leave a comment:


  • Jonski|
    replied
    Onnistuu

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Taitaa olla kesällä edessä tämä tiivisteen vaihto. Katsastuksessa (meni läpi) huomattiin, että öljypohjan takaosa oli märkä ja vuosi jostain ylempää kuskinpuolelta. Onnistuuhan tuon tiivisteen vaihto laskematta öljyjä koneesta pois? Meinaan vaihdella öljyt nyt pääsiäisenä ja tehdä tämän homman vasta heinäkuussa.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Aika vähässä määrin on esillä, mutta kun itse aikanaan kaivelin tuosta vaihdelaatikon öljynjäähdyttimen vuodoista, niin aika yleinen tuntuu olevan. Tosin se harvemmin sotkee pitkin auton pohjaa, kun vuotaa vain sen pohjamuovin päälle, niinkuin itselläni teki.
    Joo, eise tuo ole, koska öljyä oli tosiaan pitkälle putkien yläpuolelle lohkon kylkeen, suodatinjalan korkeudelle asti. Pitää ottaa auto nosturille jokupäivä ja tarkastaa, onko vuoto loppunut.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ?
    Aika vähässä määrin on esillä, mutta kun itse aikanaan kaivelin tuosta vaihdelaatikon öljynjäähdyttimen vuodoista, niin aika yleinen tuntuu olevan. Tosin se harvemmin sotkee pitkin auton pohjaa, kun vuotaa vain sen pohjamuovin päälle, niinkuin itselläni teki.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Lainataas vanhaa topicia.

    Omaan autoon ilmestynyt massiivinen öljyvuoto, sotkee koko alustan ja moottorin kuskinpuolen kyljen öljyyn sekä jättää tippoja alleen jo hetken seisonnan jälkeen. Tuntuu lisäksi, että öljyä vuotaa vain auton ollessa käynnissä, koska öljylätäkkö ei kasva mihinkään siitä parista tipasta, seisoi auto sitten tunnin tai 2 päivää. Öljyä on niin paljon joka puolella, että ei pysty kunnolla paikallistamaan mistä se tulisi. Kaikenlisäksi en ole edes varma, onko se moottoriöljyä, näyttää kovin kirkkaalta meinaan Toisaalta ohjaustehostinöljyä ei häviä ja moottoriöljyähän tuo nyt hieman syö, että se viittaisi moottoriöljyyn. Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ? Tosin mielestäni vuoto ei ainakaan siitä tule..


    Mitkä on ns. peruspaikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään syyllistä, muutakuin tuo öljynsuodattimen jalka ?

    Moottorina siis M54B30
    VIhdoinkin sai tiivisteen vaihdettua, vaihdoin myös samalla vanokselle menevän letkun tiivisteet banjopultteihin kumpaankin päähän. Näyttää kyllä siltä, että sieltähän se on sitä öljyä vuotanut, MUTTA lohkon tiivistepinnassa oli pystysuunnassa viilto alimmaisessa tiivistepinnassa, joku siihen joskus raapassut.. pyöristelin sitä hieman 2000 hiomapaperilla, mutta en sitten tiedä, jääkö se tuosta uudella tiivisteellä vuotamaan :think Kovin syvä naarmu se ei kuitenkaan ollut ja vanha tiiviste oli aivan korppu. No, aika näyttää.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Saletisti suodattimen jalan tiiviste. Ei oo paha vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Lainataas vanhaa topicia.

    Omaan autoon ilmestynyt massiivinen öljyvuoto, sotkee koko alustan ja moottorin kuskinpuolen kyljen öljyyn sekä jättää tippoja alleen jo hetken seisonnan jälkeen. Tuntuu lisäksi, että öljyä vuotaa vain auton ollessa käynnissä, koska öljylätäkkö ei kasva mihinkään siitä parista tipasta, seisoi auto sitten tunnin tai 2 päivää. Öljyä on niin paljon joka puolella, että ei pysty kunnolla paikallistamaan mistä se tulisi. Kaikenlisäksi en ole edes varma, onko se moottoriöljyä, näyttää kovin kirkkaalta meinaan Toisaalta ohjaustehostinöljyä ei häviä ja moottoriöljyähän tuo nyt hieman syö, että se viittaisi moottoriöljyyn. Olisiko tavatonta, että vaihdelaatikon lauhdutinputken joku liitos moottoritilassa vuotaisi ? Tosin mielestäni vuoto ei ainakaan siitä tule..


    Mitkä on ns. peruspaikkoja, joista kannattaisi lähteä etsimään syyllistä, muutakuin tuo öljynsuodattimen jalka ?

    Moottorina siis M54B30

    Leave a comment:


  • mekstrm
    replied
    Originally posted by TKGL View Post
    Nämä samat ohjeet pätee ilmeisesti myös M54 padalle? Itellä juurikin samassa kohtaa öljyä.
    Jep, pätee. Vaihdoin juuri tänään omaan 525ia touringiin samaisen tiivisteen. Saas nähdä pitääkö
    Tuon tiivisteen ja termarin vaihtoon sain sutattua noin 5 tuntia.

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Originally posted by HC91 View Post
    Pari ohjetta maailmalta:
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

    http://www.bmwtips.com/tipsntricks/oil/housing.htm
    Nämä samat ohjeet pätee ilmeisesti myös M54 padalle? Itellä juurikin samassa kohtaa öljyä.

    Leave a comment:


  • Ramppa_1
    replied
    Originally posted by Ramppa_1 View Post
    Kiitoksia! Kävin tilaamassa tiivisteen ja banjopultin tiivisteet. Ei vaikuta kovin pahalta hommalta.
    No niin. Tiiviste vaihdettu, nyt vaan pitää seurata pitääkö. Suht helppo homma vaihtaa, aikaa meni siivouksien ja koeajon kanssa sellanen 3h. Ei muuten tarvinu irrottaa tuota banjopulttia siitä letkusta.

    Leave a comment:


  • Ramppa_1
    replied
    Originally posted by HC91 View Post
    Pari ohjetta maailmalta:
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

    http://www.bmwtips.com/tipsntricks/oil/housing.htm
    Kiitoksia! Kävin tilaamassa tiivisteen ja banjopultin tiivisteet. Ei vaikuta kovin pahalta hommalta.

    Leave a comment:


  • HC91
    replied
    Originally posted by Jakuza View Post
    Itsellä kanssa sama homma edessä, niin olisi kiva kuulla vähän mitä kaikkea tarvii purkaa?
    Pari ohjetta maailmalta:
    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

    Leave a comment:


  • Jakuza
    replied
    Itsellä kanssa sama homma edessä, niin olisi kiva kuulla vähän mitä kaikkea tarvii purkaa?

    Leave a comment:


  • Ramppa_1
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Jos joku muu miettii saman ongelman kanssa, niin vika tosiaan korjaantui tuon suodattimen jalan ja lohkon välisen tiivisteen vaihdolla. Eli kuvassa osa #6.
    Onko vaikea homma vaihtaa? Itsellä sama homma edessä, selviääkö pelkällä laturin irroituksella?

    Leave a comment:

Working...
X