Originally posted by Wildchild
View Post
E39 öljyä lohkon sivussa?
Collapse
X
-
Originally posted by Ramppa_1 View PostNo niin. Tiiviste vaihdettu, nyt vaan pitää seurata pitääkö. Suht helppo homma vaihtaa, aikaa meni siivouksien ja koeajon kanssa sellanen 3h. Ei muuten tarvinu irrottaa tuota banjopulttia siitä letkusta.
Oma M54 hikoilee kuskinpuolelta öljyä. Öljynsuodattimen jalka vuosi pahasti viime kesänä ja vaihdettu (samalla vanoksen banjopultit ja kuparirenkaat). Oon tilaamassa separaattorin/kaikki huohotinletkut (myös siihen öljytikkuun) niin onkohan tuolla muuta joka voisi vuotaa? Vuoto ei tuu ylhäältä, about laturin keskivaiheilta/alapinnasta alaspäin on moottori öljynen. Vuoto ei oo paha, kun kerran vuodessa vaihtaa öljyt niin pärjää vaihdon + lisäykset kahdeksalla litralla.
Tehostin vähän hikoilee mutta lohkon kyljessä on selkeesti moottoriöljyä.Last edited by Wildchild; 15-06-2020, 22:11.
Leave a comment:
-
-
Mitkä on freez plugit? Ja mitä muuta pitää/kannattaa vaihtaa samalla kun vaihtaa tuon jalan tiivisteen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostVaihdoitko myös ne kopan ja kopan tiivisteen kireydestä huolehtivat kumiprikat
kiinnitysruuvien prikkojen alle?
Kiinnitysruuvit itsessäänhän pohjaavat ja koko kopan kireys hoituu ko.kumiprikoilla...jotka vanhemmiten ovat täysin pois pelistä.
Leave a comment:
-
-
Tuli vaihdettua tänään tuo tiiviste, Elringin tiiviste profiteilestä, niitähän ne orkkiksetkin kuulemma on. Vuotoa ei ollut, mutta ajattelin vaihtaa tuon tiivisteen samalla ennakoiden, kun piti vaihtaa laturi, ohjaustehostajan nestesäiliö + klemmarit ja visko + ropeli. Käytin vanhat vanoksen banjopultin tiivisteprikat, hyvin pitää. Jalan pultit vedin n. 25 Nm momenttiin, ohjearvo kai 22 Nm. "Freeze plugeja" en edes kattonut. Niitähän monet on korjailleet vielä ainakin M52B28-koneissa. M54:ssä ehkä muutettu tuota jotenkin, ettei enää ala vuotamaan? Tuon tiivisteen vaihdoin tein laskematta öljyjä koneesta. Ruuvasin vain suodatinkotelon kantta sen verran alkuun auki, että öljyt valui alakertaan, ennen kuin aloin irrottelemaan jalkaa. Öljyä tuli aukosta ulos ehkä alle 1 dl moottorin kupeelle. Tiivisteen puolesta Teboilin Diamond 5W-40 pysyi vielä 172 tkm ajetussa M54B30:ssä, mutta onpahan nyt uusi tiiviste, kun nämä kuulemma alkaa kuitenkin vuotamaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jakuza View PostItsellä ainakaan ei venakopan tiivisteen vaihto auttanut m54:ssä vaikka se venakopan tiivisteen välistä vuotikin pakosarjalle. Sama käry tuli edelleen vaihdon jälkeenkin sisään silloin tällöin. En ehtinyt korjata vikaa koskaan, koska auto meni myyntiin ja tiputus oli todella harvinaista, mutta epäilen että muovinen venakoppa oli mennyt hieman kieroon ja tiivisteen vaihto ei enää auttanut..
Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti myös itsellä aika reippaasti ja sen korjasin, mutta se ei mitään palaneenkäryä aiheuttanut.
kiinnitysruuvien prikkojen alle?
Kiinnitysruuvit itsessäänhän pohjaavat ja koko kopan kireys hoituu ko.kumiprikoilla...jotka vanhemmiten ovat täysin pois pelistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nuuki View PostVenttiilikopan tiiviste sekä ne o-renkaat on vaihdettu. Lohko oli öljyinen tuolta kuskin puolelta kun kävin hetki sitten taskulampun kanssa kattelemassa. Pienen läntin öljyä se yönaikana tiputtelee alensa, mutta tänään kun kiihdytin reippaammin ylämäkeen niin mäen päällä pukkas käryä kabiiniin. Pakosarjan puolella ei nyt iltasella tuoksunut öljy eikä mikään muukaan käry mutta tuolta öljynsuodattimen vierestä tuoksu öljy vahvasti....vaihtas tuon suodattimen jalan tiivisteen nyt kuitenkin eka ja kattos mitä sitä sen jälkeen tapahtuu...
Itsellä ainakaan ei venakopan tiivisteen vaihto auttanut m54:ssä vaikka se venakopan tiivisteen välistä vuotikin pakosarjalle. Sama käry tuli edelleen vaihdon jälkeenkin sisään silloin tällöin. En ehtinyt korjata vikaa koskaan, koska auto meni myyntiin ja tiputus oli todella harvinaista, mutta epäilen että muovinen venakoppa oli mennyt hieman kieroon ja tiivisteen vaihto ei enää auttanut..
Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti myös itsellä aika reippaasti ja sen korjasin, mutta se ei mitään palaneenkäryä aiheuttanut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Maili View PostTodennäköisesti sulla vuotaa myös venttiilikopan tiiviste.Se valuttaa myös pakosarjan tietämille ja käryää.Ite pidin selvänä että tuo jalan tiiviste vuoti tuossa sigun 328, mutta siinäpä vuoti jalassa olevien kahden tulpan takaa ja niille ei ollu mitään tehtävissä.Ostin purkaamolta uuden jalan 30e ja vuodot loppui siihen. Tuo vuoto paikka kuitenkin tosi harvinainen tuolla uuden malline n jalalla, mutta kauan sitä vuoto kohtaa etsin!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nuuki View Postnostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nuuki View Postnostetaas vielä vanhaa aihetta...aiheuttaako kyseisen tiivisteen vuotaminen palaneen käryä?
Leave a comment:
-
-
Oulun Wetterillä vissiin kalliimpaa marmoria, kun mulla maksoi tiiviste 11e.
Leave a comment:
-
-
Jep sehän se oli, Tiiviste oli kovettunut ja litistynyt. Öljyä oli suodattinjalan ympäristössä enemmänkin, sen näki vasta kun laturi yms. ilmaputsari oli pois tieltä.
Vaihtoon meni kaikkine kaljoineen 45 min. En irroittanut ylävesiletkua kun hyvin mahtui touhuamaan muutoinkin.
Akun kengänkin jätin irroittamatta kun teippasin laturin johdon kaapelikengän ei toivottujen kipinöiden estämiseksi.
Tiiviste maksoi vanoksen öljyletkun tiivisterenkaiden kanssa 8,-€ marmorilla eli ei paha.
Öljyäkään ei tarvi lisäillä kun aukaisi filtterin kannen ennen irroittamista jolloin suodattimen malja valui öljypohjaan tyhjäksi.
Toivottavasti konehuone pysyisi nyt siistinpänä.
T, TeemuLast edited by zzracing; 14-10-2013, 18:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zzracing View PostSamaa vaivaa täälläkin. . öljypohja aivan öljyssä ja juurikin näyttäisi vuotavan tuolta kuskin puolelta koneen etuosasta. Venakopan tiiviste vaihdettu vanos rempan yhteydessä 3 kk sitten.
Auto 525i Touring 2005.
T, Teemu
Leave a comment:
-
Leave a comment: