Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ohjausvaihde v8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartsa
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 59

    e39 ohjausvaihde v8

    Tähän en löytänyt haulla mitään, eli onko v8 ohjausvaihteessa mitään kiri mahdollisuutta ja jos on niin miten? Auto on -98 535.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Tuossahan on simpukka.
    Simpukan yläpinnasta löytyy kiristys "ruuvi".

    Tosin suosittelen tekemään ohjeiden mukaan tuon ja tähänhän voi soveltaa esim E34 ohjeita.

    Jos kiristät liikaa tulee simpukasta entinen...

    Comment

    • kartsa
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 59

      #3
      Yees ruuvi löyty ja idea on selvä kuinka kiristää. Ongelma vaan on et millä ihmeellä ton mutterin saa auki, on hiukka ahdas paikka. Yläpuolelta ei mitään toivoa ja alhaalta sinne yltää mut ei kyllä saa avaimeen voimaa niin paljon et aukeis. Vaatii vissiin jonkun erikoisavaimen jolla vääntää. Vai onko puol mottia tarve purkaa?

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Onko varmasti simpukassa väljää?
        Muutama on erehtynyt, kun on ollutkin keskimmäisessä ohjausvarressa väljää. Mikähän sen oikea nimi on?:think

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Luntti View Post
          Onko varmasti simpukassa väljää?
          Muutama on erehtynyt, kun on ollutkin keskimmäisessä ohjausvarressa väljää. Mikähän sen oikea nimi on?:think
          "Tie rod, center" - keskimmäinen raidetanko?

          yksi vikapaikka voisi olla apusimpukan hela.. ainakin vanhemmissa tuntuisi olevan aika herkästi väljä
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • VaihtoVirta
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 558
            • Kuusamo

            #6
            Ja sinne ei varmasti mahdukkaan ellei tunkkaa moottoria hiukka ylöspäin. Alakautta nuo on kiristetty.

            Comment

            • Geijjo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 406
              • Hell Sinki

              #7
              Originally posted by Luntti View Post
              Onko varmasti simpukassa väljää?
              Muutama on erehtynyt, kun on ollutkin keskimmäisessä ohjausvarressa väljää. Mikähän sen oikea nimi on?:think
              jep se kuulosti tossa omassaki et simpukassa väljää mutta kun rupes kolisee sen keskitangon yks nivel ja vaihtoi sen tangon niin väljät hävis,siinähän on neljä niveltä ja kaikissa oli pikku välys ni tuntuuhan se ratissa asti.
              Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
              e39 ///M5 ZzZ
              e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
              F11 530da M-Sport
              Hurley-Durley x2
              Koliseva connection
              Itä-helsingin koiraverkko connection

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by VaihtoVirta View Post
                Ja sinne ei varmasti mahdukkaan ellei tunkkaa moottoria hiukka ylöspäin. Alakautta nuo on kiristetty.
                Hmm , joutuuko nostamaan kiuasta :think
                Just olin e39 540 alla mut eip jääny mieleen. E34ssä homma on ihanan ahdasta vaikka nostaakin kattilaa..
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Geijjo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 406
                  • Hell Sinki

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Hmm , joutuuko nostamaan kiuasta :think
                  Just olin e39 540 alla mut eip jääny mieleen. E34ssä homma on ihanan ahdasta vaikka nostaakin kattilaa..
                  jep siellä on kyllä todella ahdasta,e39 540 itellä.vaihdoin sen keskitangon talvella ja kattelin että siinä se simpukka on mutta onneksi ei sitä tarttee vaihtaa
                  Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                  e39 ///M5 ZzZ
                  e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                  F11 530da M-Sport
                  Hurley-Durley x2
                  Koliseva connection
                  Itä-helsingin koiraverkko connection

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    Kiristänyt E39 M5:sta saman ruuvin ja tilaa on vieläkin vähemmän. Onnistu, kun otti ilmansuodatinkotelon pois ja siirsi muuta rompetta pois edestä.

                    Kiintolenkillä se mutteri aukeaa, mutta voi olla, että pitää olla tietyssä kulmassa tms. Ei muista ihan selkeästi.

                    Comment

                    • kartsa
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 59

                      #11
                      Juu 535 se ilmanputsari on toisella puolella eli ei auta mitään. Vasemman puoleinen pakosarja on hieman tiellä jos alakautta meinaa. Noh täytyy kattella jaksaako tota ruveta kiristelemään. Pikku tutinat ja väljät kuuluu vissiin asiaan. joka vuosi jotain, vittu mikä viritys tää e39. Eipä ollu escortissa tällasia murheita vaikka muute paska olikin. No turhaa tää tilitys itteppähän on tälle tielle lähteny.

                      Comment

                      • JD
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 1194
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by kartsa View Post
                        Juu 535 se ilmanputsari on toisella puolella eli ei auta mitään. Vasemman puoleinen pakosarja on hieman tiellä jos alakautta meinaa. Noh täytyy kattella jaksaako tota ruveta kiristelemään. Pikku tutinat ja väljät kuuluu vissiin asiaan. joka vuosi jotain, vittu mikä viritys tää e39. Eipä ollu escortissa tällasia murheita vaikka muute paska olikin. No turhaa tää tilitys itteppähän on tälle tielle lähteny.
                        Kun kulutusosien käyttövuodet ja kilometrit tulevat täyteen palautuu auto uudenveroiseksi vaihtamalla ne kaikki jälleen uusiksi. Ja vain laadukkailla osilla jotka kestävät taas seuraavat kymmenen vuotta.
                        Jos vaihdat yhden nivelen kerrallaan niin muissa on enempi tai vähempi kulumaa ja toimivuus on kokoajan vähän sinnepäin mutta ei täydellinen.

                        Kun haluaa hyvää niin vaihtaa koko nivel- & puslasatsin aina kerrallaan.
                        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎