Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540IA M-Sportin takajarrujen vaihtajaa neidon Eteläpäästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riuhruih
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 16
    • Naantali

    E39 540IA M-Sportin takajarrujen vaihtajaa neidon Eteläpäästä

    Huomenna autoa ihmettelemään ja sieltä tuli nyt etukäteistietona kovasta vauhdista rajummin jarrutettaessa ravistus, joka ei tunnu pienemmissä nopeuksissa.
    Autosta tänään kyylätty koneessa puslat eikä niissä mitään väljää, joten diagnoosi takajarrulevyt.

    Saatana, kun mulla alkaa olla auton alle saamisen kanssa jo aikamoinen kiire- ei tämä ravisus tietenkään ajoa estä, mutta häiritsee kaiketi.

    Soitin Autokeskukselle ja kysyin valmiiksi hintoja levyille ja härpäkkeille, jotta tiedän paljon pitää hinnasta tinkiä- jumalauta! Hinta menee töineen siellä tonniin niin, että heilahtaa jos uskon sitä varaosaäijää puhelimessa ja miksi en uskoisi.
    Huh-hulinaa, sanoi Alina, kun kiuluun pierasi, mutta nyt on raivokasta hinnoittelua mielestäni siinä työpuolessa vad?
    Osat Autokeskukselta rontti = n. 500€ ja töitä saman verran. Jos näin on niin sitten näin on, mutta ei oikein lompakko ole samaa mieltä, joten kyllä pitää löytää halvempi kaveri veivaamaan ne vaikka firaabelina sitten.

    Kysyn nyt samaan hengenvetoon- kokemusta, kun ei osien vaihtoon asti ole näistä ikinä kertynyt-, että kannattaako esimerkiksi näissä varaosatapauksissa unohtaa Motonet?
    Siellä olin laskevinani takapään jarrujen hinnaksi n. 220€ + se kulumisanturi, olkoon sitten vaikka 23.50 Autokeskukselta. Noin puolet halvempaa kuitenkin, mutta kertokaa Te, joilla kokemusta riittää, että kannattaako ajatuskin siirtää mielestään syrjään vai mistä otetaan osaa?

    Sitten perään vielä tuo otsikoksikin kirjoittamani eli joku vaihtamaan nämä härpäkkeet sinne taakse ALLE neljään-viiteensataan! Jostain Tampereen lounaispuolelta mieluimmin, jotta eivät matkakulut korreloi hintaa samaksi.
    Kyllä minä tehdystä työstä maksan, mutta nyt kiehuu jo sappi siinä määrin, että taidan ratketa ryyppäämään pelkästä rahanmenoa koskevan ajatuksen synnyttämästä kauhusta!
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3828
    • Nokia

    #2
    Voin vakuuttaa että takajarrujen vaihto ei maksa yhdessäkään (merkki)liikkeessä lähimainkaan tuhatta euroa.

    edit: Ok, tietty jos vie Hampurin Süderstraßen Niederlassungiin ja jättää auton yöksi pajalle ja erehtyy ilta-aikaan ulos kadulle niin saattaa käydä kalliiksi..
    Last edited by Tomi T; 29-06-2010, 23:20.
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 53*BMW

    Comment

    • Riuhruih
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 16
      • Naantali

      #3
      Originally posted by Tomi T View Post
      Voin vakuuttaa että takajarrujen vaihto ei maksa yhdessäkään (merkki)liikkeessä lähimainkaan tuhatta euroa.
      Kyllä minä tosiaan pöyristyin tämän kuullessani Raisiosta! Jätetään pieni tulkinnan vara asiaan= "...viissataa.", oli osien hinnan kuulemisen jälkeen kysymäni töiden osuuden hinta. Tulkinnan vara siis kuullun oikein ymmärtämisessä/väärin vastaamisessa jos työt vaikka vahingossa jo viiteen sataan sisälsivät osat.
      Pitää soittaa sinne vielä huomenna kai...

      Kuulen mieluusti kuitenkin vielä mielipiteitä osien hankinnasta esim. Motonetistä sen n. 50% halvemmalla. Ajatus jotenkin työntää pois luotaan auton ollessa kuitenkin vähän parempaa kaliiberia itselleni totuttuun, mutta jos se kelpo kamaa sielläkin on niin säästetään siinä- kunhan ei ole vain se legendaarinen väärä paikka säästää!

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Kyllähän moiset äkkiä alle vaihtaisi mutta hitusen turhan kaukana taitaa tämä pk-seutu olla.. Eihän tuo ole kuin tunnin-kahden homma joten aika kohdillaan on tuntiveloituksen oltava jotta tuhannen euron kieppeille päästäisiin.

        Tältäkin foorumilta löytyy paljon tietoa ja vääntöä motonetin osista / laadusta, searchi auttaa löytämään.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Onpa melkoinen E39, jos jarrutuksissa ihan oikeasti ravistaa takajarrulevyjen takia! Todella suurella todennäköisyydellä diagnoosit pahasti pielessä.

          Eikö tosiaan ravista rattia yhtään jarrutellessa, pelkkää koppaa?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Riuhruih
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 16
            • Naantali

            #6
            ...mutta sanon kuitenkin, että kyllä oli marginaalista tärinää se vähä mitä on eikä takuulla tule jarruista, sen uskallan sanoa minäkin autoista ja/tai mistään muustakaan tietämättä

            Alatukivarsi oli se eilen löysäksi havaittu osa, kuljettajan puolelta, joten se lähtee jossain kohtaa vaihtoon, kun ensin löydän oikean osan tai sitten "oikean setin" jostain Ebaysta, joka sisältää reaktiotangot puslineen, alatukivarret etc..

            Huomenna eturenkaat vaihtoon niin sitten pääsee kruisailemaan- tänään ajoin väkisin 450km sakkoetunakeilla, jotka olivat näköjään laitettu vanteellekin väärinpäin Sisäpuoli ulkona ja pyörimissuunnat siinä samalla päin seiniä näissä pienimmätkin ominaisuutensa jo kauan aikaa sitten kadottaneissa suvipalloissa.
            Ei ole kumma, että olivat äänekkäät kuin kenttäsirkkeli ja HIRVEÄT uraohjukset!

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by Riuhruih View Post
              Alatukivarsi oli se eilen löysäksi havaittu osa, kuljettajan puolelta, joten se lähtee jossain kohtaa vaihtoon, kun ensin löydän oikean osan tai sitten "oikean setin" jostain Ebaysta, joka sisältää reaktiotangot puslineen, alatukivarret etc.
              Siitä:


              Ja Lemförder = OEM osien valmistaja
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Riuhruih
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 16
                • Naantali

                #8
                Lämmin kiitos

                Comment

                • Riuhruih
                  Newbiemmer
                  • Jun 2010
                  • 16
                  • Naantali

                  #9
                  YV:llä toverihenkisiä tarjouksia tuon paketin paikoilleen duunaamisesta niin alkaa olemaan hissuksiin sellainen auto, jota köyhä osaa arvostaa korkealle

                  Huomenna puleeraus jossain Turun nurkissa ja sitten mahdollisesti heikkoa kuvaa johonkin topicciin tästä hankinnasta

                  Comment

                  • tuumas
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2564
                    • Lapland, Finland

                    #10
                    sanoisin että kannattaa vaihtaa molemmille puolille jos alat jotakin puslaa/niveltä vaihtamaan... just my 5 cents

                    Comment

                    • Riuhruih
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 16
                      • Naantali

                      #11
                      Eikö tuossa edellämainitussa linkissä liene kuitenkin kokolailla kaikki tarpeellinen paitsi asennuskaljat ja pikkasen paper´rahhoo
                      Joku, kun vielä ilmoittautuisi asentamaan niin ´vot

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎