E39 paukahtaa kun nostaa/painaa kaasua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1841
    • Kotona/Poissa

    #16
    Originally posted by Apk View Post
    Olisiko jollain lisää vinkkejä?
    Miten voi tarkistaa perän tai vetonivelien kunnon?
    Paikoillaan kaasuttaessa vapaalla ei mitään kolahduksia kuulu.
    Väljyys alkaa olemaan aika voimakasta jo.
    Jo hyvin pienelläkin kaasulla ajaessa, heti kaasun vapautuksen jälkeen kuuluu jostain kolahdus. Vastaavasti kun painat kaasua uudestaan niin taas kolahtaa.
    Jos takapään nostaa tunkilla ylös ja renkaita pyörittää käsin, niin niissä on aika suuri "vapaaliike", ennenkuin alkaa vastusta tuntumaan. Kertooko tämä jostain?
    Eipä siellä hirveitä välyksiä saisi olla, varsinkaan vetareissa.

    Auto vapaalle, kumpikin takapyörä tunkilla ylös vuoron perään ja apuri avuksi pyörää edestakaisin pyörittämään. Ja itse sitten käsin kokeillen nivelväli kerrallaan, ulkomurros, sisämurros, vetopyörästö, kardaanin murrokset.

    Välyksen pitäisi tuntua kun pitää käsiä testattavan nivelen eri puolilla.

    Omasta kärrystä (523i -96 sedan, ajettu 350000km) löytyi risa murroksen suojakumi, ja sen vuoksi väljäksi mennyt murrosnivel tuolla tekniikalla kokeillen.

    P.S
    Käytetyt ja kunnossa olevat vetarit löysin varaosahaku.fi:n avulla, 150,- kpl, 150000km ajetusta keulakolaroidusta 520iA touringista...
    Last edited by Havis; 07-08-2010, 19:30.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Jozpen
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 40
      • Itävalta

      #17
      mulla on kuulunut samanlaista pauketta 530d manuaalissa. paukaus kuulostaa tulevan takaa, siinä vaiheessa kun lähtee liikkeelle ja auto jo hiukan liikkuu kuuluu paukaus. ihmeellistä vain on se että aikaa myöten paukkuminen on loppunut. ostaessani auton muutama kuukausi sitten teki tuota jatkuvasti sitten n.10tkm myöhemmin paukkuminen loppui ja taas tuli takaisin muutaman tonnin jälkeen, nyt taas ollut hiljaa n.5tkm. ihmetyttää vähän mistä tollanen tulee, mutta apurungon kumipuslat näytti olevan murtuneet kun viimeksi katselin perän kuntoa. kaipa ne täytyy jossain vaiheessa vaihtaa jos vika vaikka olisi niissä.

      Comment

      Working...
      X