E39 paukahtaa kun nostaa/painaa kaasua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apk
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 106

    E39 paukahtaa kun nostaa/painaa kaasua

    Auto on bmw e39 540i ja autossa on automaattivaihteisto.
    Kun kaasua painaa hieman terävämmin tuntuu korissa paukahdus. Paukahdus tuntuu tulevan takapäästä mutta ihan varmaksi en mene sanomaan.
    Samanlainen paukahdus tulee jos kaasun nostaa kerrasta, eikä hiljaa jalkaa nostaen.
    Jos kaasua pumppaa edestakaisin niin koko auton kori paukkuu, joten jossain on oltava väljää ja paljon.
    Olin varma että vika on kardaanin ja vaihteiston välisessä kumilimpussa tai kardaanin ja perän välisessä vakionopeusnivelessä joten uusi ne molemmat.
    Paskan marjat vika ei hävinnyt mihinkään.
    Edelleen paukkuu niin hitosti :(.
    Seuraava asia mikä tuli mieleen on taka-akselipalkin isot kumipuslat? Silmämääräisesti ne näyttävät kuitenkin hyväkuntoisilta.
    Missä muualla vika voisi olla?
    Autoon on äskettäin uusittu tukivarret eteen ja taakse, joten vika ei ainakaan niissä ole.
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    #2
    Moottorin tukikumit finaalissa :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Apk
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 106

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Moottorin tukikumit finaalissa :think
      Pikaisesti katsottuna ne näytti ehjiltä, mutta täytyy tutkia vielä tarkemmin. Muita ehdotuksia?

      Comment

      • H4ck
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 659
        • Helsinki/Eesti

        #4
        Itse epäilisin vähän perää...mulla teki edellinen E38 740iA tuollalailla...en sit kerennyt ottamaan asiasta selvää, kun möin auton pois.

        Mutta lähde sitä perää tutkimaan..ulvooko sulle perä motarilla, jos nostat kaasupoljinta?
        Varaosat, huolto ja maalaus.

        -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

        Comment

        • Kuupo
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 79
          • Lahti-city

          #5
          Mulla teli e39 530d vastaavaa ja mulla oli moottorin kumit molemmat poikki. Ne näytti aivan ehjiltä,mut todellisuudessa ne oli aivan murusina.

          Comment

          • Apk
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 106

            #6
            Originally posted by H4ck View Post
            Itse epäilisin vähän perää...mulla teki edellinen E38 740iA tuollalailla...en sit kerennyt ottamaan asiasta selvää, kun möin auton pois.

            Mutta lähde sitä perää tutkimaan..ulvooko sulle perä motarilla, jos nostat kaasupoljinta?
            Miten tuon perän kunnon voisi tutkia?
            Perä ei ulvo, mutta takapenkit kaadettuna moottoritiellä takapäästä kuuluu pientä jurinaa. En tiedä onko normaalia vai onko takapyörän laakeri rikki vai perässä vikaa
            Muita ehdotuksia missä väljää voisi olla?

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              #7
              Paukkuuko myös paikallaan kaasutellessa? Silloin ei jää muita vaihtoehtoja kuin ne kiukaan tukikumit.
              Kasaan puristuneena, halkeamat ei välttämättä näy...

              Comment

              • Merib0bo
                Newbiemmer
                • Aug 2008
                • 1

                #8
                Originally posted by Apk View Post
                Miten tuon perän kunnon voisi tutkia?
                Perä ei ulvo, mutta takapenkit kaadettuna moottoritiellä takapäästä kuuluu pientä jurinaa. En tiedä onko normaalia vai onko takapyörän laakeri rikki vai perässä vikaa
                Muita ehdotuksia missä väljää voisi olla?



                Itelläni kuulu ainaki samal taval kolahduksii ja ihme ääniä. Vika oli että perä oli iriti korista. Kiinnikkeet piti hitsaa takas kasaa =)

                Comment

                • juhomo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 638
                  • Kempele

                  #9
                  Tarkasta perämurikan kumipusla!
                  Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

                  www.jsautomoto.fi

                  Comment

                  • Masatus
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 867
                    • Haukipudas

                    #10
                    Vetonivelet? Itellä piti e36 melkoista pauketta/tumpsahtelua kun kiihdyttäessä vaihdetta vaihtoi tai paikoillaan 1:stä ja pakkia vuorotteli. Luulin että vika on jossakin puslassa mutta lopulta viaksi paljastui vänkärin puolen ulompi vetonivel.

                    Comment

                    • jania78
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2009
                      • 93
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Apk View Post
                      Auto on bmw e39 540i ja autossa on automaattivaihteisto.
                      Kun kaasua painaa hieman terävämmin tuntuu korissa paukahdus. Paukahdus tuntuu tulevan takapäästä mutta ihan varmaksi en mene sanomaan.
                      Samanlainen paukahdus tulee jos kaasun nostaa kerrasta, eikä hiljaa jalkaa nostaen.
                      Jos kaasua pumppaa edestakaisin niin koko auton kori paukkuu, joten jossain on oltava väljää ja paljon.
                      Olin varma että vika on kardaanin ja vaihteiston välisessä kumilimpussa tai kardaanin ja perän välisessä vakionopeusnivelessä joten uusi ne molemmat.
                      Paskan marjat vika ei hävinnyt mihinkään.
                      Edelleen paukkuu niin hitosti :(.
                      Seuraava asia mikä tuli mieleen on taka-akselipalkin isot kumipuslat? Silmämääräisesti ne näyttävät kuitenkin hyväkuntoisilta.
                      Missä muualla vika voisi olla?
                      Autoon on äskettäin uusittu tukivarret eteen ja taakse, joten vika ei ainakaan niissä ole.

                      Minulla kuuluu kauhea pamahdus(kolahdus,rämähdys) ihan niin kuin vaihdekepin alapuolelta kun lähtee vaikka liikennevaloista rivakammin kiihdyttään... Olen lueskellut täältä foorumilta tuosta viasta ja tulin siihen tulokseen että aloitan vaihtamalla moottorin takimmaiset tuki kumit. Olivat aika arvokkaita KL:ssä 80€ kpl.. Toivottavasti tuolla lähtis paukahtelut pois... niin ja auto on e39 530dA
                      Ex: e61 530xd Touring
                      Ex: e39 520i Touring
                      Ex: e46 330d Touring
                      Ex: e46 320d Touring
                      Ex: e39 525 tds Touring
                      Ex: e39 530dA Touring
                      Ex: e36 323i Touring

                      Comment

                      • EK.
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 26
                        • kotka

                        #12
                        meikäläisellä kuuluu kanssa epämääräinen kolina perästä ja olen ollut siinä uskossa ttä on se verran väljä vanhassa autossa, mutta saimpahan hyviä vinkkejä tästä aiheesta mitä kannattaisi tarkistaa,a muutenkin nyt kun on koneessakinjotain vikaa niin meneepähän tuokin samalla sitten :P
                        BMW E30 316 - That's my baby

                        Comment

                        • Alhimiq
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 194
                          • Helsinki

                          #13
                          Mulle taas ehdoteltiin, että kaksoismassapyörä on kaput. Itellä paukkuu aina, kun lähtee taaksepäin ajaamaan ja pauke kuuluu just silloin, kun nostaa jalan kaasulta.

                          Onko muuten moottorin kumityynyt hankalaa nähdä/vaihtaa?

                          xzxz
                          "Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"

                          Comment

                          • Apk
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 106

                            #14
                            Olisiko jollain lisää vinkkejä?
                            Miten voi tarkistaa perän tai vetonivelien kunnon?
                            Paikoillaan kaasuttaessa vapaalla ei mitään kolahduksia kuulu.
                            Väljyys alkaa olemaan aika voimakasta jo.
                            Jo hyvin pienelläkin kaasulla ajaessa, heti kaasun vapautuksen jälkeen kuuluu jostain kolahdus. Vastaavasti kun painat kaasua uudestaan niin taas kolahtaa.
                            Jos takapään nostaa tunkilla ylös ja renkaita pyörittää käsin, niin niissä on aika suuri "vapaaliike", ennenkuin alkaa vastusta tuntumaan. Kertooko tämä jostain?

                            Comment

                            • jsr85
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1372
                              • Oulainen

                              #15
                              Apurungon isot kumipuslat voi aiheuttaa kuvaillun kaltaisia kolahteluja.
                              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                              Comment

                              Working...
                              X