Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 käsijarru

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kato
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 13
    • finland

    e39 käsijarru

    Olen yrittänyt etsiä e39 käsijarrun säätörullaa pultin reiästä.
    Enpä ole löytänyt.
    Missä kellon suunnassa se on , onko siinä meisselin kolo vai rulla jossa on pykälät, josta rullaa pyöritetään, vai muunlainen.
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1203
    • GrassLake

    #2
    Originally posted by kato View Post
    Olen yrittänyt etsiä e39 käsijarrun säätörullaa pultin reiästä.
    Enpä ole löytänyt.
    Missä kellon suunnassa se on , onko siinä meisselin kolo vai rulla jossa on pykälät, josta rullaa pyöritetään, vai muunlainen.
    Rulla jossa pykälät, ruuvarilla pyöritellään.
    Riippuu autosta missä suunnassa se on, e39:seissä on ainakin 3:n laisia erikokoisia takajarruja...

    Jaksoinpas googlettaa sittenkin; ainakin joissain malleissa klo 6:ssa, eli suoraan alaspäin pultinreikä.

    Comment

    • kato
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 13
      • finland

      #3
      Originally posted by Risto113 View Post
      Rulla jossa pykälät, ruuvarilla pyöritellään.
      Riippuu autosta missä suunnassa se on, e39:seissä on ainakin 3:n laisia erikokoisia takajarruja...

      Jaksoinpas googlettaa sittenkin; ainakin joissain malleissa klo 6:ssa, eli suoraan alaspäin pultinreikä.
      Löytyi lopultakin , piti käyttää levyä irti.
      Takana vasemalla kello 3:ssa , oikealla puolella kello 9:ssä.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #4
        Voisiko kenties paikallistamisessa käyttää apuna käsijarruvaijerin sijaintia, säätö juurikin vastakkaisella puolella.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • -Tupe-
          Newbiemmer
          • Mar 2010
          • 9
          • Lahti

          #5
          Ei ihan liity tähän aiheeseen mutta käsijarruun kuitenkin... Eli käsijarrunvaijeri on säädetty, käsijarru pitää mutta... Käsijarrukahva ei enää lukitu mihinkään ja lukituksen vapautusnappi ponnahti ulos, mukanaan jousi ja pitkä metallivarsi. Toimi hetken säädön jälkeen kunnes porsi osat ulos, mikä mahtaa olla vikana?

          Comment

          • Tuonela
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 368
            • Tampere

            #6
            Tuli hylky konttorilla käsijarrun takia, ottaa kiinni tasaisesti mutta on kuulemma tehoton.

            Mielestäni tuo käkkäri on aina ollut yhtä tehoton (olen käynyt aina työpaikan testerillä ennen kats. käyntiä) ja on mennyt edelliset kolme kertaa aina läpi.

            Minkälaisia lukemia tuon käsijarrun pitäisi antaa?

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Jos hilut on kunnossa ja käsijarru oikein säädetty, antaa nätisti ~2 kN lukemia. Jos jarruja on ropattu, olen lopullisen vaijerin säädön tehnyt katsastuksen yhteydessä jarrudynolla.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Pheeg
                Newbiemmer
                • May 2011
                • 11
                • Savonlinna

                #8
                Itellä antoi 1,3 lukemat käsijarru eikä päästäny läpi, vaijjerin säädöllä nousi 1,8 molemmat ja sitten kelpasi..
                E61 525xi -08 Spacegraus Metallic

                Ex: E39 530 -01 Orientblau Metallic
                Ex: E39 520 -01 Titansilber Metallic

                Comment

                • Tuonela
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 368
                  • Tampere

                  #9
                  1kN/1,1kN oli lukemat mulla, sanoi että pitäisi olla jotain 2kN.

                  Tais jokin hilu muuten hajota kun konttorinsetä riuhtoi käkkäriä, äsken kun lähdin ajelemaan käsijarrua ei meinannut saada pois päältä ja kahvasta tuli todella jäykkä. Eli jokin osa oli muutenkin tiensä päässä.

                  No aika varattu RK-City-huoltoon, katotaan mitä menee uusiksi... On vaan niin laiska ettei jaksa ite alkaa tappelemaan tuon kanssa, varsinkin jos vaijeri on mennyt poikki.
                  Last edited by Tuonela; 09-09-2011, 15:11.

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    #10
                    Itsellänikin pomppasi käsijarrusta, niitä on viimeksi säädetty vuonna 2008/40tkm sitten. Vasen seisontajarru 1,5, oikea (josta tuli hylky) 0,4. Kantsii varmaan huollattaa molemmat puolet niin saattaisi päästä taas muutaman katsastuskierroksen...
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • AT_VARE
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 21
                      • ..........

                      #11
                      Sangen hankala on säätörullaa pultin rei'ästä havaita. Maalasin rullan kirkkaan keltaiseksi niin nytpä se on helppo löytää.

                      Comment

                      Working...
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎