Noniin, eli ensin lakkasi ulkolämpötilan mittari toimimasta, jolloin ostin uuden anturin -> ei toimi vieläkään! Tai siis, näyttää suunnilleen samoja lämpötiloja sekä uudella että vanhalla anturilla; noin -10ast. kun oikeasti on +30 hellettä. Vika johdoissa siis? Ja sitten toinen vika joka iski tänään on bensamittarin toimimattomuus! Lueskelin INPA:lla vikakoodeja mittaristosta. Näyttää molemmille antureille : lever type sensor 1 ja 2, short circuit to batt+, error present. Onko mahdollista että molemmat tankin anturit putoavat yht'aikaa pois pelistä? Vai voivatko sekä lämpö- että bensamittarien vaivat liittyä toisiinsa? Auto on 9/98 tehty 523i.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 bensamittari/ulkolämpömittariongelmia
Collapse
X
-
E39 bensamittari/ulkolämpömittariongelmia
Myynnissä E39/E36-osia
***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***Tags: None
-
-
Originally posted by kartsa View Postoletkos kattellu mittariston piilovalikoista näyttääkö kumpikaan bensa-anturi mitään. Omasta oli vasemmanpuolen anturi viallinen niin paloi bensavalo kokoajan eikä mittari pelannu. Oikean puolen anturi antoi tietoa kyllä.
Irrotin muuten anturien johdot ja mittasin vastukset: vasen 110ohm, oikea 220ohm. Anturien piuhoissa oli jännitteet vas. 3v/ oik.9v (kun virrat päällä). Mitäköhän noiden arvojen pitäisi olla, viitsisikö joku mitata omastaan? Bensaa mulla on n.<20l..Myynnissä E39/E36-osia
***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***
Comment
-
-
Originally posted by antsajtp View PostNoniin, eli ensin lakkasi ulkolämpötilan mittari toimimasta, jolloin ostin uuden anturin -> ei toimi vieläkään! Tai siis, näyttää suunnilleen samoja lämpötiloja sekä uudella että vanhalla anturilla; noin -10ast. kun oikeasti on +30 hellettä. Vika johdoissa siis?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Mihin lämpöanturin johdot menevät, suoraan mittaristolle vai johonkin konehuoneen puolella olevalle modulille (=väylään)? Kurkkasin konehuoneessa olevaan laatikkoon (siellä missä ovat moottorinohjausboksit yms.) ja en saanut selvää johdoista. Anturin johdot ovat sin/pun ja sin/ruskea, ja konehuoneen laatikossa oli useita tuon värisiä johtoja.. Helpottaisi johdon testaamista jos tietäisi mihin toinen pää menee!
Originally posted by antsajtp View PostIrrotin muuten anturien johdot ja mittasin vastukset: vasen 110ohm, oikea 220ohm. Anturien piuhoissa oli jännitteet vas. 3v/ oik.9v (kun virrat päällä). Mitäköhän noiden arvojen pitäisi olla, viitsisikö joku mitata omastaan? Bensaa mulla on n.<20l..Myynnissä E39/E36-osia
***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***
Comment
-
-
Originally posted by kartsa View Postoletkos kattellu mittariston piilovalikoista näyttääkö kumpikaan bensa-anturi mitään. Omasta oli vasemmanpuolen anturi viallinen niin paloi bensavalo kokoajan eikä mittari pelannu. Oikean puolen anturi antoi tietoa kyllä.Myynnissä E39/E36-osia
***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***
Comment
-
-
Originally posted by antsajtp View PostNoniin, kurkkasin piilomenua, ja molemmissa "tankeissa" oli sen mukaan 0 litraa polttoainetta. :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Irroitin mittariston, ja mittailin vastusmittarilla tankkien sekä ulkolämpötilan anturien johtoja (tankki arviolta 3/4 täynnä);
Tank1 287ohm
Tank2 336ohm
Ulkolämpötilan anturi n. 3,5kohm (=sama kuin anturin vastus "irrallaan")
Eli onko tästä nyt sitten pääteltävissä että johdot ovat ehjät, mutta mittaristo (IKE) on paskana? Pystyykö mittariston testaamaan esim. merkkiliikkeessä? Salavalikon/INPAN kautta saa kyllä jonkunlaisen mittaristotestin päälle, mutta sen mukaan kaikki pelaa..Se ei taida testata kuin mittariston, eikä tuota koko IKE:ä.
Pistänpä vielä liitteeksi vikakoodin, joka on "kummitellut" ainakin vuoden ajan..Mitään toimintahäiriötä ei ole ilmennyt, ennenkuin nämä ulkolämpö/bensamittarit lakkasivat toimimasta 2vuorokauden sisällä.Last edited by antsajtp; 27-05-2011, 21:40.Myynnissä E39/E36-osia
***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***
Comment
-
Comment