Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d naputtaa tyhjäkäynnillä lämpimänä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e39 530d naputtaa tyhjäkäynnillä lämpimänä!

    Elikkä kuuluu 530d:stä lämpimänä tyhjäkäynnillä ns. "lätkytys" tyyppinen täk,täk,täk,täk ääni joka nousee paikallaan kaasuttaessa kierrosten mukana noin 2000rpm asti ja sitten katoaa ja palaa taas kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille, kylmällä moottorilla ei ääntä kuulu lainkaan!
    Normaalissa kiihdytyksessä ei sivuääniä, mutta kovemmassa kiihdytyksessä kuuluu sisälle raplatusta jos radio ja puhallin ovat sammutettuina!
    Miettiny, että olisko kiertokangen laakeri kun ajettukki on kohta 410tkm? :think

    Ääni on samanlainen mitä "vexu524tdic":llä topicissa:
    Last edited by Jube; 17-07-2010, 06:38.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • maanlu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 255
    • Pohjanmaa

    #2
    Onko samanlainen naputus kun tuossa mun autossa?
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198645
    E34 M5
    E61 535D

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Ei ole noin kova se naputus, eikä mielestäni edes yhtä tiheä :think
      Naputusta on omassa tapauksessani vaikeampi kuulla konepelti auki, parhaiten se kuuluu kun auto on käynnissä esim. seinän vieressä.
      Sekin varmasti vaikuttaa äänen kuulumiseen konepelti kiinni että minulla ei ole sitä isoa pohjamuovia moottorin alla ollenkaan :think
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        #4
        Eihän vaan ole pakosarjassa halkeamaa?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          ...tai sitten kuten jo tähän smaan toisella puolella vastasin, suutin?
          Jatkuessaan on sitten männässä reikä, eli nyt ensimmäisenä pullo CRC injection cleaneria neljännestankkiin.

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Onko sama laitanko Forten vai CRC:n diesel polttoainejärjestelmän puhdistus ainetta? Fortea sais paikallisesta:think
            Pakosarjan mahdollisesta halkeamasta en osaa sanoa, eikö se ole enemmän e60 tyyppivika? Mutta pakopuken laatikon kohdalla olevista joustopätkistä toinen on aika pahasti rikki...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #7
              Mulla on asia edennyt senverran että, kävin ratapäivillä 2006 kesällä ja ykskaks auto heitti lämmöt punaiselle???

              Nesteiden tarkistus ja lisäys n.3dl ja normiajoa vuodenpäivät, ei ongelmia.

              Kesällä 2007 pikku kilvanajot ja taas lämmöt punaiselle, levikkeelle parkkiin ja pelti auki. Paisuntasäiliö halki saumasta, ei vuoda kuin paineenalaisena, liekö ollut jo kuinka kauan?

              Luultavasti kannentiivistevikaa ollut jo kauan, kuinka kauan sitä en osaa sanoa. Naputtava ääni on edelleen ja epäilen sen kuuluvan kannentiivisteestä.

              Sitten kun tuo herkiää kulkemasta niin vaihdan koko koneen ja aukaisen tuon vanhan.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • mie
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 219

                #8
                Ootteko koittanu painaa kytkintä muuttuuko ääni?
                Tietenki hankala painella kytkintä jos on automaatti.
                Itellä e34 tds ja suunnilleen samallainen ääni joka muuttu kun painelee kytkintä, omasa veikkaisin vauhtipyörää tai painelaakeria.

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #9
                  Eilen taas tuota ääntä kuuntelin niin se oikeastaan vaatii toisen auton tai seinän lähelle kuuluakseen kunnolla mutta kuuluu kyllä em. tapauksessa selvänä "täk täk täk täk" äänenä.
                  Venttiilin nostajat voi mielestäni sulkea pois vaihtoehdoista koska ääni ei ole säksättävää vaan "lätkyttävää" :think
                  Kovassa vedätyksessä raplattaa aika pahasti, voiko viallinen turbo aiheuttaa millään tapaa tuon tyyppisiä ääniä? Autolla on ajettu kohta 410tkm ja turbo on alkuperäinen.
                  Vikakohteiksi on veikattu suuttimia, seperaattorin kalvoa ja alipainepumppua mutta millä tapaa voin alkaa kartoittamaan mikä äänen aiheuttaa?
                  Ei ole järkeä alkaa uusimaan osia "kokeilumielessä", tulee kalliiksi

                  Jotenkin vaan siksi laakeria epäilin/epäilen koska minusta äänellä on yhteys öljynpaineeseen.
                  Kylmänä ei naputa kun paine on korkeampi ja mielestäni myös öljynvaihdon jälkeen on hetken hiljaa, jälkimmäinen tosin voi olla ihan luulosairauttakin
                  Last edited by Jube; 18-07-2010, 15:37.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    #10
                    +30tkm on ajettu lisää mittariin reippaalla kaasujalalla ja edelleen lätkyttää samallalailla kuin ennenkin, suuttimista se kaiketi johtuu mutta ei vielä ole mäntää rikkonut Odotellaan, odotellaan :think
                    Täydellistä suutinremonttia (kärjet, tiivisteet, säätö ja runkojen tarkastus) kysyin niin 170€/suutin itse irroitettuna ja 200€/suutin jos paja irroittaa jotta halvempi ajaa niin kauan kuin toimii ja antaa hajota koneen jos on joskus hajotakseen koska tuollaisella autollahan ei muuta arvoa ole kuin käyttöarvo
                    Last edited by Jube; 30-10-2011, 01:04.
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • LS1Fmont
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 52
                      • Forssa

                      #11
                      Omassa autossa vastaavaa soundia havaittavissa. Teetin viime talvena suutinrempan juuri tuon äänen takia, mutta ei se mihinkään muuttunut, ainoastaan naputus oli terävämpää mutta tasaisempaa jonkin aikaa. Nyt on noin 40tkm rempan jälkeen takana ja ollaan äänien puolesta aikalailla samassa kuin viime talvena (mittarissa nyt 355tkm). Korjausarvot kuitenkin ihan järjissään. Jotenkin itellä käynyt mielessä että rail-paine heittelisi välillä sattumanvaraisesti, tosin inpalla sitä ei ole todettu, pelkällä korvalla...
                      Japanese Dailydriver
                      Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                      Mustang notch -88 Project??? :think

                      Comment

                      • LS1Fmont
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 52
                        • Forssa

                        #12
                        Mitenkäs muuten ääntelee venynyt / löysä jakoketju ???
                        Japanese Dailydriver
                        Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                        Mustang notch -88 Project??? :think

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎