Announcement

Collapse
No announcement yet.

520d -00 136hp kiihtyy ja ei kiihdy... NO MIKSEI??? *VIKA LÖYTYNYT!!!*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jääkarhu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 130
    • Ylivieska

    #16
    Originally posted by jsr85 View Post
    Kyllä se näin on, tyhjäkäynnillä siivet on kiinni muistaakseni 80 prosenttisesti, ei suinkaan auki, eli alavääntöjä pitäis olla.

    Jonkin aikaa sitten tuli vastaan tapaus jossa auto ei jaksanut vetää alle 3000rpm, ahtimen alipainekellolle menevä letku oli haurastunut melkeen poikki.

    edit. Hoksasiko korjaamon hemmo tukkia muun alipaine järjestelmän testin ajaksi, yksikään vuotava letkunpää niin testin tulos on kerrotun kaltainen.
    Piti käydä oikeen tarkistaan ja kyllä se tosiaan niin on että heti kun auto käynnistyy alipaine vetää siivet kiinni. ihme juttu että kun tuo letku laitettiin suoraan kelloon kiinni ei vetoja ollut ollenkaan ei ylhäällä eikä alhaalla. Normaalisti lähtee jossain 1700rpm kohdalla vetään ja piikkaa noin 2200rpm kohdalla, ehkäpä pakopaineet oli jo liian kovat tuossa 1700 kohdalla ja siksi vetoja ei ollut. Pitäs päästä penkkiin pyörittään niin näkis mitä siellä oikeen "ajon" aikana tapahtuu.

    Miten sitten lie tuo ohjelmointi vaikutti??? Voisiko turbo käydä jo liian pieneksi??? Onko kellään tietoa sopisiko esim. 525d ahdin (oliko gt2052v)???
    Vanhaa se olla pitää..

    E10 2002A-71
    E21 320A-76
    E21 320-76
    E21 320i-76
    E21 320i-77
    E21 318i-80
    E21 318i-82
    E12 520 3.0-80

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #17
      Originally posted by Jääkarhu View Post
      Piti käydä oikeen tarkistaan ja kyllä se tosiaan niin on että heti kun auto käynnistyy alipaine vetää siivet kiinni. ihme juttu että kun tuo letku laitettiin suoraan kelloon kiinni ei vetoja ollut ollenkaan ei ylhäällä eikä alhaalla. Normaalisti lähtee jossain 1700rpm kohdalla vetään ja piikkaa noin 2200rpm kohdalla, ehkäpä pakopaineet oli jo liian kovat tuossa 1700 kohdalla ja siksi vetoja ei ollut. Pitäs päästä penkkiin pyörittään niin näkis mitä siellä oikeen "ajon" aikana tapahtuu.

      Miten sitten lie tuo ohjelmointi vaikutti??? Voisiko turbo käydä jo liian pieneksi??? Onko kellään tietoa sopisiko esim. 525d ahdin (oliko gt2052v)???
      Ei kai sitä penkkiin tarvitse, livedataa tienpäällä Näkee suoraan miten ahtopaine käyttäytyy.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • Jääkarhu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 130
        • Ylivieska

        #18
        Originally posted by jsr85 View Post
        Ei kai sitä penkkiin tarvitse, livedataa tienpäällä Näkee suoraan miten ahtopaine käyttäytyy.
        Tarkoitin tuota ahtimen kellon liikettä. Ahtopaineen käyttäytyminen tuli jo selväksi.
        Vanhaa se olla pitää..

        E10 2002A-71
        E21 320A-76
        E21 320-76
        E21 320i-76
        E21 320i-77
        E21 318i-80
        E21 318i-82
        E12 520 3.0-80

        Comment

        • huupi
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 1199
          • Tyrnävä

          #19
          Originally posted by Jääkarhu View Post
          Miten sitten lie tuo ohjelmointi vaikutti??? Voisiko turbo käydä jo liian pieneksi??? Onko kellään tietoa sopisiko esim. 525d ahdin (oliko gt2052v)???
          Yritin sovitella E46:een tuota 525d:n ahdinta, mutta ei se sopinut kohtuudella, tila loppui. E39:ssä voisi ehkä olla enemmän tilaa koneen ympäristössä, en tiedä. Aivan ei ole pakoputken lähtö eikä muistaakseni pakosarjankaan samassa kulmassa. Jonkin verran askartelua varmasti vaatisi.
          I01 i3s 94

          Comment

          • jsr85
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1375
            • Oulainen

            #20
            Originally posted by Jääkarhu View Post
            Tarkoitin tuota ahtimen kellon liikettä. Ahtopaineen käyttäytyminen tuli jo selväksi.
            INPAlla pystyy tyhjäkäynnilläkin jonkin verran testaan tuota kellon liikettä.
            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎