memebuy23buy

E39 narina etujarruista?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J39
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 4
    • Lahti

Niin. Jarrupalat oli se looginen selitys... tuli silti testailtua kaikenlaista, väljyys ja kuivuus voisi tosin aiheuttaa ettei satula pääse liikkumaan tarvittua määrää.

Rasvata tai ei. Tiedän että tehtaan mukaan ei pitäisi, mutta ainakin tappien mukanakin tuli kunnon vaseliinit. Niitä en tosin käyttänyt.

Silti "se" narina pitää kuulla ja kokea itse, se ei ole mikään perusjuttu. Ensimmäinen kerta kun moista ääntä itse kuulin -ja jotain muutamia satoja erilaisia autoja olen ajellut. Voihan se toki olla, että syy oli jarrupaloissakin, ei vaan jaksanut kokeilla ensiksi toista, vaan vaihdoin kaikki kerralla.

Comment

• Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

Olen toki kokenut sen narinan itsekin kuten jo sanoin joten tiedän kyllä millaisesta äänestä on kyse. Se narina ei voi tulla muusta kuin metalli-metalli -kosketuksesta, ei metalli-kumi -kosketuksesta. Yleisin syy narinaan lienee se että mäntää vasten olevasta jarrupalasta on takapuolelta vaimennus pinnoite kulunut puhki tai sitä ei ole ollenkaan.

Comment

• Jepux
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 22
        • Rovaniemi

"Tällaiset, tuoreet kokemukset uudelta E39 omistajalta Nyt syvennyn tiiviesteiden/ovipahvien narahtelun paikantamiseen töyssyissä... epäilys piilee m sportin kynnyslistoissa."

Moro.
        Täälläkin suht uusi e39 omistaja (kesäkuu) yrittää ratkoa tuota ajaessa kuuluvaa narahtelua. Olen irroittanut msportin kynnyslistat ilman vaikutusta ja tällä hetkellä epäilyksenalla on sporttipenkkien sivutuet. Raivostuttavaa natinaa muuten niin hiljaisessa autossa. Laittakaa viestiä jos olette törmänneet ongelmaan ja ratkaisseet sen.
        E39 530i ///M-sport
        Imolarot

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Originally posted by Jepux View Post
          Täälläkin suht uusi e39 omistaja (kesäkuu) yrittää ratkoa tuota ajaessa kuuluvaa narahtelua. Olen irroittanut msportin kynnyslistat ilman vaikutusta ja tällä hetkellä epäilyksenalla on sporttipenkkien sivutuet. Raivostuttavaa natinaa muuten niin hiljaisessa autossa. Laittakaa viestiä jos olette törmänneet ongelmaan ja ratkaisseet sen.
          Onko ovien tiivisteet jo tutkittu ja rasvattu? Lähinnä se kattoa vasten tuleva osuus. Ja ovipahvien ja ovipellin väli kannattaa myös tutkia.
          Täällähän on oma viestiketju noista E39:n erilaisista sivuäänistä ja niiden korjaamisesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=29698
          E39 528iA

Comment

• Jepux
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 22
            • Rovaniemi

Originally posted by TJJ View Post
            Onko ovien tiivisteet jo tutkittu ja rasvattu? Lähinnä se kattoa vasten tuleva osuus. Ja ovipahvien ja ovipellin väli kannattaa myös tutkia.
            Täällähän on oma viestiketju noista E39:n erilaisista sivuäänistä ja niiden korjaamisesta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=29698
            No kappas, yritin etsiä jo kertaalleen foorumilta mutta ei näköjään hakusanat kohdanneet. Kiitoksia, täytyy alkaa selvittelemään.
            E39 530i ///M-sport
            Imolarot

Comment

Working...
            X