Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d:n UUSI kytkin luistaa (ei luista enää!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wmb330d
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 184
    • KS

    #16
    Originally posted by Leka View Post
    Tuossa hieman lisäohjeita käytetyn/uuden SAC kytkimen kanssa puuhasteluun.

    Mulla kanssa viimeisellä sivulla sach kytkimen härpäke oli paikallaan, laitettiin asetelma kiinni ja väännettiin pois toi systeemi ja sitten keskitettiin levy ja hyvin toimii ei luista kytkin.

    Comment

    • Nenone
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 266
      • Ruovesi

      #17
      Joo eipä ollu tosiaan Schmiedmannilta tulleessa LUK:in kytkimessä esijännityksiä tehty..

      Nyt tehdään sit 4-5h vaihdelaatikkojumppaa parin minuutin esijännityksen takia
      ...kun ei tosiaan semmosta aiemmin tiedetty

      Suurkiitokset Lekalle ymmärryksestä, konsultointiavusta ja ohjeistuksesta, olit vielä minuutin etuajassa siitä mitä puhelimessa lupasit
      kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

      Comment

      • Teijo Kirjanen
        Newbiemmer
        • Aug 2010
        • 3
        • Ruovesi

        #18
        Ei ny viä hehkuteta

        Esijännitys tehtiin kytkimeen eilen ja kasattiin loota ym paikallee,mut luistaa edelleen...

        Comment

        • Nenone
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 266
          • Ruovesi

          #19
          Joo tosiaan eilen väsäiltiin tuo esijännitys asetelmaan.. Sit loota paikalleen..

          Ekalla kytkimen polkasulla kuulu melkonen rovaus...
          Testilenkillä kytkin siis yllättäen taas luisti.

          Rovauksen aiheuttajaksi veikattiin, SAC:n säädön aukeamista ja sepäs se..
          ...jouset olivat jälleen täydessä pituudessa kun tänään laatikko pudotettiin jälleen pois..

          Mikä sen esijännityksen poistumisen voi aiheuttaa? Asetelma oli kuitenkin tiukasti kiinni ja levy luonnollisesti välissä, ennen kuin kytkintä painettiin..

          Eihän tuossa asetelmassa nyt muuta "liikkuvaa" tai säädettävää ole kun tuo esijännitys..

          Alkaa tyhmällä loppumaan ymmärrys :think

          EDIT:

          Yrittäkää saada selkoa ja kysykää jos ette ymmärrä jotain.. Pää niin jäässä väsymyksestä, että pakko lähtee nukkumaan välillä..
          kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

          Comment

          • Nenone
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 266
            • Ruovesi

            #20
            Jep joo, elikkäs kaikkien osien mitoitukset näyttäis olevan ok..

            Sopivan ulosvetäjän puutteen takia asetelma on pultattu paikalleen ilman ulosvetäjää, tosin esijännitys on tehty ennen paikalleen laittoa..

            En kyllä ymmärrä ulosvetäjän funktiota tossa asetelman kiinnityshommassa, mutta eikai tässä muu auta kun käydä hakemassa kolmijalkanen ulosvetäjä huomenna ja yrittää sen kanssa - jokohan kolmas kerta toden sanois..

            Eli siis tähän tyyliin ois tarkotus kasata..










            ...ja tuolta vielä lontoon kieliset ohjeet!
            kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 923
              • Sotkamo--Oulu

              #21
              Ainoa osa mikä ei käynyt suoraan, oli painelaakeri, jonka runko oli akselille liian ahdas.. Saimme kuitenkin uuden laakerin vaihdettua uudesta rungosta vanhaan runkoon, jolloin saimme painelaakerin akselille.. Remontin jäljiltä kytkintä painettaessa aivan niin pohjaan asti kun sen saa, tuntuu kytkin polkimessa tärinää, ilmeisesti painelaakerista? Myöskin auton ulkopuolella kuuluu kyseisessä tilanteessa rohinaa..
              Eihän se painelaakeri ole nyt sitten hitusen liian korkea ja jää kantamaan.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • Nenone
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 266
                • Ruovesi

                #22
                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Eihän se painelaakeri ole nyt sitten hitusen liian korkea ja jää kantamaan.
                Ei se siitä ollut kiinni.. Tänään tehtiin esijännitys edellisen sivun kuvien osoittamalla tavalla.. Tärinä polkimesta katosi, mutta kytkin luistaa edelleen...

                ...alkaa haiskahtaan siltä, että toi LUK on liian heppoinen tekele..

                Pitääkö tässä nyt alkaa Sachsin tekeleitä tilaamaan... :think
                kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                Comment

                • Nenone
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 266
                  • Ruovesi

                  #23
                  Jumalauta juu !!

                  Neljäs kerta toden sano, nyt pitää kytkin !

                  LUK:n tekele lähti asiakaspalautuksena schmiedmannille ja tilalle haettiin KL:stä Sachsin tekele..

                  LUK:kia koitettiin asentaa kolme kertaa, tulos oli joka kerta sama..
                  ..eli armoton luistaminen..

                  Äsken asennettiin Sachsin tekele ja voi sitä riemua koeajolla kun huomas, että kytkin pitää !

                  Tuntuma polkimeen LUK:n ja Sachsin välillä on ihan selvä. Sachsin tekele oikeen potkasee polkimen takas ylös verrattuna LUK:iin..
                  ...mahtaakohan LUK:n tekeleessä olla alkuunkaan yhtä jäykkä asetelma kun Sachsissa...
                  ...........tai sit sain vaan maanantaikappaleen..


                  mut eniveis, WOHOOO
                  kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                  Comment

                  • wmb330d
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 184
                    • KS

                    #24
                    Mutta eikös sachs ole sama kuin luk ainakin mulla luki sachs myös luk, en sitte tiedä. Onneks tuli vahingossa mullekkin sachs vaikka lukk piti tulla

                    Comment

                    • Nenone
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 266
                      • Ruovesi

                      #25
                      Joo kyl mulla ainaki levyssä luki LUK vaikka Sachsin setin tilasin..
                      ...en tiä olisko ollu sit edellinen joku maanantaikipale kun ei jousivoima riittänyt alkuunkaan..
                      kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                      Comment

                      • kiiia
                        Newbiemmer
                        • May 2013
                        • 13
                        • Ristijärvi

                        #26
                        hmmm.. ite vaihdoin kytkimen kun entinen luisti ja samoja ongelmia. eli luisti samanlailla joka vaihteella kytkimen pitäis olla laadukas. muistin puhdistaa ja oli esi jännitetty. pitääkö se vaan tehdä sama homma uudelleen?:think nii ja tuossa on kytkin http://www.race.fi/fi/product/43875a-.html ja tuo mikä maksaa 628.00€

                        Comment

                        • -juzzi-
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 525
                          • Klaukkala

                          #27
                          Samoja ongelmia oli itselläkin alkoi välillä luistaa ihan yllättäen ja seuraavalla vedolla piti, paheni koko ajan joten tilasin uuden kytkin paketin jolla ei korjaantunut(vanhakin oli vielä silmämääräisesti ok). Uudella vauhtipyörällä alkoi pelaamaan ja välissä ei uutta asetelmaa esijännitetty.
                          530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
                          https://www.instagram.com/juzzi1984/

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎