Originally posted by Arnolds
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 540i ja lämmitin talveksi
Collapse
X
-
Originally posted by Risto113 View PostJos haluat sisätilat oikeasti lämpimäksi, on säteilijä+sisälämppäri ainoa vaihtoehto!
30min käytöllä polttoainelämmittimellä jäähynesteet on vielä aikas haaleat, eikä sisätila ehdi lämmetä juurikaan. Jos siis kierto niin, että lämmittää myös moottorin...
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View Post...Sen sijaan, orkkis-asennuksena max lämmitysaika on 30min. Tuota ei saa ohitettua mitenkään, ja olen monesti kironnut kun omani orkkistyyliin asennutin. Se ei riitä mitenkään, jos kierto on kone+sisätilat, pakkasilla jäähyneste on jotain 20-30C puolen tunnin jälkeen. Koneelle ok, sisätiloissa on hailakka lehmänhenkäys joka ei edes yritä sulattaa reikää tuulilasin jääkerrokseen...
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostJoo noita käytettyjä oem weboja on kyllä myynnissä jonnin verran, mutta harva paikka suostuu vaan niitä asentamaan. Eikä viittis viedä autoa johonkin semmoselle pärnäspajalle, jossa se saadaa "rimpuloitua" autoon jollain lailla, mutta sitten työn jälki ja muu integrointi autoon ei välttämättä oikein tyydytä...
Tero
Comment
-
-
E39:ssä on original teile standheizung kaukosäädöllä ja eihän se tietenkään lämmitä kuin sisätiloja, sen se tosin tekee aika tehokkaasti.
Jos jäähdytysnestettä (50:50 seos) on 13.3 litraa, niin joku lämpöopista jotain muistava voinee laskea kauanko sitä tarvii 5kW teholla huudattaa että saa lämpötilan nostettua -30C -> +30C :think
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostRovaniemellä voi asennus onnistua jossain vaiheessa jos tarvetta. Toki Thermo top S mallia ei enää välttämättä kannata asentaa vaikka kuinka orkkis olisikin vaan uudempi orkkis thermo top c.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Itellä oli viime talvena M60 motissa säteilylämmittimet ja kyl jakso tarpeeksi pitkällä lämmitysajalla sulattaa senki malmikasan siihen tilaan, et vihti vääntää tulille. Sisähaaralla ois sitte saanu kapiininki lämpimäksi, mut kun ulkona on 30+ pakkasta nii mikään ei tunnu miltään Asennus on kyl mallia varjoon ja poikittain...ainaki kuskin puolelle. Onneksi löyty asennustovereista yksi, jolla oli tarpeeksi pienet kädet ja sai elementin kiinni pultin alle. Itekkin pohdin tuota lämmitin asiaa viime syystalvella ja päädyin nuihin hilppeisiin, koska letkulämmitin ei saanut kovinkaan kannatusta ja weba on sitte hinnaltaan moninkertainen. Et oon kyl itekkin tuon säteily + sisätilalämppärin kannalla. Siihen ku vielä hommaa kätevän ajastinkellon, niin voi laittaa sopivat lämmitysajat ihan yhtä kätevästi mitä weballa Enempi oli harmia lumitöistä mitä autonlämmityksestä.F26 X4 m-sport
E60 M5
-Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
-Team Kärppä- limited edition
"lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
Comment
-
-
Foorumin jumalat antakoon tähän vielä voitelunsa...
Olen kahen vaiheilla, enkä osaa päättää kumman ottasin:
- OEM retrofit paketti Webasto + Webasto T90 kaketsu. Hinta ~1500€ töineen, uusi.
- Eber 5kW + Easystart R+ kaketsu. Hinta 2050€ töineen, uusi.
Syy, miksi mietin on:
Tuo OEM paketti pitäis ite asentaa (siihen on jo apua luvassa kylläkin), ja siihen OEM pakettiin haluaisin kyllä uudemman kaketsun, nimenomaan tuon Eeberin mallin, mutta sen jos pulttaa tuohon niin kaikki toiminnot ei pelaa kuten Eberiin kiinnitettynä.
Eber pakettia ei tarvis ite asentaa, ei tarvis laittaa sen kanssa tikkua ristiin ja laite on 4% tehokkaampi testien mukaan kuin Weba. Ja kuulemma korjaus on halvempaa, kun osia saa paremmin "irtona".
Molemmissa hinnoissa on laskettu mukaan 95Ah Vartan AGM-akku, jolla pitäis ainakin jatkuvasta akkulatauksista päästä (toki talven aikaan sillon tällöin Ctekin perässä kun käyttää niin voi välttyä katastrooffeilta...).
Tero
edit: Huolto+:n säteilijät + sisähaara + Defa termin asennuksineen, tarjous eiliseltä: 820€ (!).E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Mulla on tuo Eber-paketti tuossa meidän autossa. Varmaan ostettu ja asennettu samassa paikassa, kuin mistä olet tarjouksen kysynyt. Asennuksessakaan ei ole mitään moittimista. En voi kyllä huonoa sanaa sanoa. Ongelmia toistaiseksi 0 kpl. Kesän aikana unohtanut käyttää sitä välillä vaikka sitä suositellaan, mutta aina on syksyllä pelannut ilman ongelmia. Ja se kaukosäädin ominaisuuksineen on huippu.E61 525d LCI
Comment
-
-
Mahdollisesti alkuperäinen Webasto olisi tiedossa tuohon E39 540:iin. Tämä vaatisi kuitenkin varusteen 538A Latent Wärmespeiche, jota autossa ei ainkaan varustelistauksen mukaan ole. Onko jollain tietoa mikä tämä on ja onko pakollinen varuste, että tuon orggis webaston saa pelittämään? Tuo 538A varuste meinaan maksaa saman verran kuin tuo webasto. :thinkBMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
Comment